منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت های پوستی / کاربرد سلول های بنیادی در پوست و مو

کاربرد سلول های بنیادی در پوست و مو

کاربران گرامی این مطلب صرفا جهت افزایش آگاهی و مطالعه شما عزیزان تهیه شده است. لازم به ذکر است تزریق سلول های بنیادی در کلینیک صدف انجام نمی شود.

از آنجایی که سلامت پوست و مو ارتباط مستقیمی با سلول‌های بنیادی بدن دارد بنابراین به وجود آمدن هرگونه اختلال بافتی موجب می‌شود تا پوست و مو با بیماری‌های گوناگونی مواجه شود. امروزه در کلینیک‌های پزشکی به منظور درمان بیماری‌های پوستی و جوانسازی آن از روش سلول درمانی استفاده می‌کنند که خوشبختانه پزشکان تا به حال به نتایج مثبتی از این روش درمان دست یافته‌اند. به طور کلی سلول‌های فیبروبلاست نقش تولید پروتئین کلاژن در بدن را بر عهده دارند تا بدین صورت پوست بدن ما را جوان نگه دارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

از آنجایی که مواجه شدن با خطوط ظریف چین و چروک، لک پوستی و… که نشانه‌هایی از پیری پوست است برای هیچ یک از ما خوشایند نیست. بنابراین می‌توان با استفاده از سلول‌های بنیادی که از بدن هر بیمار به طور جداگانه گرفته شده و توانایی تکثیر و تولید کلاژن را دارد استفاده نمود تا همیشه ظاهر پوست جوان به نظر برسد. در این روش سلول‌های سالم جایگزین سلول‌های بیمار می‌شوند تا به ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب دیده بپردازند. از آنجایی که سلول‌های بنیادی پوست از نوع تک توان بوده و از سلول‌های فیبروبلاست، ملانوسیت و کرونوسیت بهره‌مند هستند؛ بنابراین می‌توان با استفاده از آنها تولید پروتئین کلاژن در بدن را افزایش داد تا بافت پیوندی پوست حفظ شود.

سلول درمانی پوست و مو را می‌توان روشی کم تهاجم نیز دانست، چون سلول‌های مورد استفاده در این روش از بدن خود فرد بوده و در هنگام سلول درمانی سیستم ایمنی فرد تحریک نخواهد شد. همچنین نتیجه این سلول درمانی را می‌توان در دراز مدت مشاهده کرد؛ چراکه در این روش سلول‌ها به طور تدریجی کلاژن سازی کرده و شادابی و طراوت را برای پوست به ارمغان می‌آورد.

با تزریق سلول‌های بنیادی، جایگزین سلول‌های مرده و ژنتیکی فرد می‌شوند و امکان رشد مو را در بدن شخص از طریق تکثیر سلول‌های جدید می‌دهند، بنابراین فرد بدون نیاز به برداشت مو و سپس کاشت مو تنها با استفاده از روشی کاملاً آسان و بی‌دردسر صاحب رشد طبیعی موهای خود شده و از آن لذت خواهند برد.

کاربرد سلول های بنیادی در پوست و مو

کاربرد تزریق سلول های بنیادی در پوست و مو

تزریق سلولهای بنیادی چگونه انجام میشود؟

در ابتدا سلولهای فیبروبلاست از قطعه کوچکی از پوست بیمار استحصال گردیده و سپس در محیط کشت اختصاصی تکثیر می شود. سپس سلولهای تکثیر شده مجدداً به محل فرو رفتگی پوست مانند چین و چروکها یا جوشگاههای ایجاد شده پس از زخم یا محل آکنه تزریق می گردد. فیبروبلاست در محل تزریق شروع به تولید کلاژن کرده و محل فرو رفتگی یا نقص پوستی را پر می کند.
در کاشت مو با سلول‌های بنیادی از یک سوزن توخالی استفاده می‌شود. ساقه مو به عنوان یک راهنما برای برداشت بخشی از فولیکول استفاده می‌شود و با دنبال کردن ساقه مو، سوزن به صورت خودکار به محل صحیح می‌رسد تا سلول‌های بنیادی استخراج شوند، سپس سلول‌های بنیادی استخراج شده به ناحیه آسیب‌دیده مو تزریق شده تا رشد مجدد مو تحریک شود.

همچنین بخوانید : تزریق پی آر پی

مراقبت های قبل از تزریق سلول های بنیادی

قبل از این که بخواهید این تکنیک جوانسازی را اعمال کنید باید توسط پزشک مورد معاینه قرار گیرید تا همه شرایط جسمانی شما مورد بررسی قرار گیرد. پزشک در مورد نحوه انجام درمان، تعداد جلسات و چگونگی مراقبت ها توضیحات کاملی در اختیار شما قرار می دهد.

  1. یک هفته قبل از این تکنیک زیبایی و درمانی لازم است مصرف انواع مسکن های ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپرین، پروفن، پیروکسیکام و … که سبب اختلال در سیستم گردش خون می شود را متوقف کنید.
  2. انواع مکمل ها مانند امگا ۳ و امگا ۶، زعفران، داروهای گیاهی و سیر را یک هفته قبل از درمان مصرف نکنید؛ زیرا باعث کاهش کیفیت درمان خواهد شد.
  3. اگر به بیماری خاصی ابتلا دارید و یا این که مجبور هستید دارو مصرف کنید پزشک را در جریان قرار دهید.
  4. هنگام مراجعه به کلینیک، آرایش نداشته باشید.

مراقبت های پس از تزریق سلول های بنیادی

 اينستاگرام کلينيک صدف

کاندید نامناسب تزریق سلول های بنیادی

عوارض تزریق سلول بنیادی

درمان با استفاده از سلول‌های خود شخص مسئله رد پیوند را در پی نخواهد داشت و در بدن واکنش منفی و پس زدن پیوند دیده نشده است. مانند هر روش پزشکی دیگر، همیشه خطر خونریزی خفیف یا عفونت جزئی در محل برداشت نمونه یا تزریق وجود دارد. همچنین اگر پزشک ماهری را انتخاب نکرده باشید ممکن است باعث ایجاد زخم در محل برداشت سلول بنیادی نیز بشود.

هزینه تزریق سلول بنیادی

هزينه تزریق سلول بنیادی شامل هزينه فرآوري سلول، كليه آزمايشات، ويزيت ها، دستمزد پزشک و ... مي باشد.

برای آگاهی از میزان نیاز پوست به ویتامین D و فواید این ویتامین برای پوست، شما را به مطالعه مطلب تأثیر کمبود ویتامین D بر پوست دعوت می کنیم.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :مرادیان [ 1402-08-14 ]
کاربرد سلو های بنیادی حتی برای کسایی که دارو های هورمونی استفاده میکنند هم مناسبه یا نه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاشت ابرو درمانی برای ریزش ابروکاشت ابرو درمانی برای ریزش ابرو

تاتوی ابرو روشی موقت برای داشتن ابرو ضخیم است و فرم خاصی که مورد نظر شماست را ایجاد کند و یکی از روشهایی برای داشتن ابرویی زیبا می‌باشد، اما گاهی نتیجه‌ی تاتو مورد رضایت نیست و بعد از آن، ابروها حالتی طبیعی ندارند. تاتو بعد از مدت زمان کوتاهی رنگ و فرم خود را از دست میدهد و نیاز به ترمیم دارد ... ادامه مطلب

بیماری پوستی گرانولوم چیست؟بیماری پوستی گرانولوم چیست؟

گرانولوم نوعی بیماری پوستی است که اغلب شامل ضایعاتی برآمده به رنگ پوست و یا قرمز رنگ می‌ باشد که الگویی حلقه‌ ای را معمولاً روی دست‌ و پا ایجاد می‌ کند. ... ادامه مطلب

جوانسازی با تزریق فیلرجوانسازی با تزریق فیلر

فیلرهای پوستی موادی ژل مانند هستند که جهت جبران حجم از دست رفته، صاف کردن خطوط و چروک یا برجسته‌ سازی اجزا صورت به زیر پوست تزریق می‌ شوند ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین