منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو / بعد از کاشت مو چند روز باید استراحت کرد؟

بعد از کاشت مو چند روز باید استراحت کرد؟

موهای پرپشت یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد اعتماد به ‌نفس و زیبایی در افراد است. افزایش سن یا برخی از عوامل ژنتیکی، بیماری‌ها و انتخاب سبک نامناسب زندگی می‌تواند منجر به ریزش موهای افراد شود. وجود این مشکل موجب می‌شود که افراد کم‌کم اعتمادبه‌نفس خود را از دست داده و برای حضور در جامعه دچار مشکل شوند؛ اما خوشبختانه راهکارهای متعددی برای حل این مشکل به وجود آمده است که یکی از مؤثرترین آنها کاشت مو است. کاشت مو از آنجایی که با استفاده از متدها و روش های متفاوتی انجام می شود می تواند دوران نقاهت مشخصی را برای افراد در بر نداشته باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

در واقع دوران نقاهت بعد از کاشت دائم مو به دلایل متفاوتی بستگی دارد. این امر می تواند در ایجاد نتایج متفاوت در هر فردی به نوعی تأثیر گذار باشد. با این حال زمان کلی که برای دوران نقاهت بعد از کاشت مو در نظر گرفته می شود تا یک یا دو هفته ممکن است به طول بیانجامد. در واقع این مدت زمان برای از بین رفتن زخم ها و یا درد های احتمالی بعد از پیوند مو است که با توجه به روش کاشت مو ممکن است این دوره کمتر باشد.

روش های کاشت مو

کاشت مو

آمادگی قبل از کاشت مو

رعایت دستورالعمل های گفته شده توسط پزشک قبل از کاشت مو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چراکه تأثیر مستقیم می گذارد بر موفق آمیز بودن نتایج جراحی. از جمله مراقبت های قبل از جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراقبت های بعد از کاشت مو

رعایت اصول و نکات مراقبتی پیش و پس از کاشت مو به یک اندازه اهمیت دارند، لذا برای به دست آوردن یک نتیجه‌ عالی از پیوند مو ، حتماً نکات ذکر شده در ادامه‌ این مطلب را رعایت کنید. این نکات در بهبود زخم‌ها و رشد بهتر موی کاشته‌شده مؤثر هستند:

  1. اگرچه عفونت در پوست سر بعد از کاشت مو بسیار نادر است؛ اما برای احتیاط بیشتر توصیه می‌شود دو هفته از هرگونه گرد و غبار و محیط دارای باکتری دوری کنید.
  2. به هیچ عنوان ناحیه اهدا کننده (پشت سر) و یا فولیکو‌ل های کاشته شده را لمس نکنید. هرگونه تنش و فشار به این نواحی منجر به آسیب به فرآیند پیوند فولیکول‌های مو می‌شود. اگر در شرایطی خاص مجبور شدید که این نواحی را لمس کنید، قبل از آن دست‌ها کاملاً ضدعفونی شود تا احتمال بروز عفونت در آن ناحیه به حداقل برسد.
  3. بین 3 الی 5 روز پس از پیوند فولیکول‌ها استراحت لازم است.
  4. پس از کاشت مو سعی کنید در هنگام خواب به شکلی بخوابید که ناحیه کاشت با بالش تماسی نداشته باشد. ناحیه‌ کاشت نباید به هیچ عنوان تحت فشار قرار گیرد؛ زیرا باعث آسیب دیدن فولیکول‌های مو خواهد شد.
  5. گرما به فولیکول‌های تازه پیوند شده آسیب می‌رساند. به این ترتیب باید از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب پرهیز کنید. سعی کنید زیاد فعالیت نداشته باشید یا در جای گرم حضور نداشته باشید. حرکات ورزشی، با تعریق بدن و پوست سر همراه خواهد بود که برای پیوند مو مضر هستند.
  6. از پوشیدن کلاه و روسری خودداری کنید.
  7. از استحمام به مدت 2 الی 3 روز پس از کاشت موی طبیعی خودداری کنید تا باعث بروز عفونت در محل پیوند شده نشود.
  8. تا سه الی چهار روز بعد از خوردن بستنی و یا داروی آسپیرین باید پرهیز شود.
  9. استفاده از مشروبات الکلی بخصوص در ۴۸ ساعت اولیه بعد از کاشت مو اکیداً ممنوع است. حتی بعد از آن هم توصیه می‌شود که ترجیحاً از مشروباتی با درصد الکل بسیار پایین استفاده شود؛ زیرا الکل، خون را رقیق کرده و احتمال خونریزی در زخم‌ها بیشتر می‌شود.
  10. استفاده از سیگار، گردش خون را کاهش داده و اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌ها دچار مشکل خواهد شد. در نتیجه بهبود زخم‌های روی سر با کندی صورت می‌گیرد. همچنین خطر ابتلا به عفونت و به جا ماندن اثر زخم روی سر افزایش می‌یابد.

دوران نقاهت بعد از کاشت مو

معمولاً پس از یک تا دو هفته، موهای کاشته شده از ناحیه ساقه شروع به ریختن می‌کنند. البته جای هیچ نگرانی نیست؛ چراکه فولیکول‌های مو در جای خود سالم باقی می‌مانند و دوباره شروع به تولید مو می‌کنند. این شوک ریزش مو ممکن است تا ۲ ماه ادامه داشته باشد. در ماه سوم موهای کاشته شده شروع به رشد می‌کنند و در ماه ششم، نشانه‌های موهای تازه خود را به صورت تارهای موی کوتاه و زبر، می‌توانید در سر خود ببینید. در پایان ماه نهم، موها شروع به پرپشت شدن می‌کنند و پس از یک سال، نتیجه نهایی دیده می‌شود.

علت اهمیت دوران نقاهت کاشت مو

دوران نقاهت کاشت مو به دلیل اینکه مربوط به انجام کلیه اقداماتی می شود که می تواند نتایج را ثابت نگه دارد، بسیار مهم است. برای جلوگیری از ایجاد هرگونه ضایعه ای در این دوران باید اقدامات لازم را به این منظور انجام داد تا نتایج بعد از کاشت مو بتواند دارای تأثیرات مثبتی باشد.

مراقبت های دوران نقاهت کاشت مو

بعد از کاشت مو در واقع برای کاهش دوران نقاهت می توانید اقداماتی را انجام دهید تا طول این دوره را کمتر کنید. این دوره می تواند با توجه به مراقبتهای بعد از کاشت مو انجام می دهید طولانی و یا کوتاه شود.

  1. از آنجایی که بعد از کاشت مو ممکن است درد در نواحی از سر خود را حس کنید، برای جلوگیری از ایجاد درد می توانید از مسکن هایی که پزشک مورد نظر شما تجویز می کند استفاده کنید.
  2. استفاده از آنتی بیوتیک ها یکی از مهمترین اقداماتی است که باید بعد از کاشت دائم مو انجام دهید. این داروهای می تواند از ایجاد عفونت های احتمالی بعد از پیوند مو بکاهد. معمولاً آنتی بیوتیک ها 2 بار در روز و به مدت 5 روز مصرف می شوند که البته بسته به نظر پزشک متخصص شما و تجویز می تواند تعداد و روزهای مصرف آن تغییر کند.
  3. استراحت و خواب کافی بعد از پیوند را باید در وهله اول انجام دهید. این امر می تواند به رشد فولیکول های مو کمک بسیاری کند. نحوه استراحت کردن و خوابیدن در دوران نقاهت مخصوصاً بلافاصله پس از عمل کاشت مو آنقدر مهم است که عدم رعایت آن، ممکن است نتایج نا خوشایندی را رقم بزند. نحوه خوابیدن و استراحت کردن در چگونه طی کردن دوران نقاهت تأثیر زیادی دارد. برای خوابیدن در روزهای بعد از عمل زیبایی کاشت مو خصوصاً تا روز پنجم، بهتر است سر شما با کمک یک بالشت دیگر در زاویه 45 درجه قرار بگیرد.
  4. تغذیه مناسب را می توان از جمله عواملی دانست که در رشد موها به صورت طبیعی دارای تأثیرات شگفت انگیزی است. سعی کنید در این دوره از مواد و ویتامین ها استفاده کنید تا رشد فولیکول های پیوند شده سریع تر قابل مشاهده باشد. استفاده از سبزیجات تازه، روغن های طبیعی و انواع آجیل ها می تواند تأثیر خوبی بر رشد و کیفیت فولیکول ها داشته باشد؛ زیرا این مواد حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین B، منیزیم و کلسیم بوده و در به نتیجه رسیدن بهتر کاشت مو مؤثر هستند. همچنین بهتر است از نوشیدن قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار تا چند روز پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو جلوگیری کنید؛ زیرا کافئین موجود در قهوه فشار خون را بالا برده و می تواند باعث خون ریزی در ناحیه پیوند فولیکول ها شود.

ممنوعیت های دوران نقاهت کاشت مو

نکاتی وجود دارد که باید بعد از کاشت مو از انجام آنها اجتناب کنید. این موارد می تواند نتیجه کاشت مو را با مشکل مواجه کند و یا در مواردی آن را بی نتیجه باقی بگذارد. با توجه به رعایت موارد زیر می توانید مطمئن باشید که کاشت دائم مو می تواند نتایج مؤثری را در بر داشته باشد.

بعد از کاشت مو چند روز باید استراحت کرد؟

پس از کاشت مو حداقل 3 الی 5 روز در خانه بمانید و استراحت کنید، سپس به انجام فعالیت‌های روزانه خود بازگردید.

اينستاگرام کلينيک صدف

نحوه خوابیدن پس از کاشت مو

نحوه صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو همان رعایت زاویه ۳۰ تا ۴۵ درجه است. پس از کاشت مو به هیچ وجه روی شکم نخوابید؛ چراکه این نحوه خوابیدن علاوه بر ایجاد تورم مضاعف در قسمت سر و صورت، سبب آسیب جدی به گرافت‌های کاشته شده می‌شود.

عوارض جانبی کاشت مو

عوارض جانبی کاشت مو معمولاً جزئی است و ظرف چند هفته برطرف می شود.آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

برای کسب اطلاعات کامل درباره عفونت قارچ پوستی ، کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :علی صفری نژاد میمندی [ 1402-10-16 ]
ممنون من چند روزی هست که کاشت زدم زخم های قسمت برداشت 4 روز بعد از برداشت خوب شدن چند روز دیگه میتونم حمام کنم و برای قسمت های کاشت مشکلی نداشته باشه

تاجیک [ 1402-08-14 ]
سلام بعد از کاشت مو میشه باشگاه یا استخر رفت آیا دوران تقاهت طولانی تره داره چون من مربی شنا هستم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان اسکار آکنه با لیزردرمان اسکار آکنه با لیزر

آکنه به دلیل بسته شدن منافذ پوست به وسیله چربی ، پوست مرده و باکتری ایجاد می‌ شود. با وجود آکنه منافذ پوست ملتهب شده و در نهایت می‌ ترکند. ... ادامه مطلب

درمان جوشهای زیر پوستیدرمان جوشهای زیر پوستی

جوش های زیر پوستی زیر سطح پوست ایجاد می شوند. اگرچه این جوش ها از فاصله دور قابل مشاهده نیستند؛ اما برآمدگی آنها مشخص است ... ادامه مطلب

هیدروفیشیال پوست چیست؟هیدروفیشیال پوست چیست؟

هیدروفیشیال پوست یکی از جدید ترین روش های پزشکی برای جوانسازی پوست است. این روش یکی از مدعیان تأثیرگذارترین درمان، رفع عیوب و جوانسازی پوست است ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین