منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

روش های پیوند مو

آنچه در این مطلب میخوانید

کاشت مو یا پیوند مو به روش درمانی گفته می‌شود که در آن فولیکول‌های مو از بخشی از بدن به محلی دیگر انتقال می‌یابند. پایه و اساس تمامی انواع روش‌های کاشت مو ، برداشت و کاشت واحدهای فولیکولی است که در اصطلاح، گرافت مو یا پیوند نامیده می‌شوند. در واقع بهترین روش کاشت مو برای شما، روشی است که بتواند بیشترین تعداد گرافت را انتقال دهد بدون این که مشکل دیگری نظیر کم شدن تراکم بانک مو ایجاد کند. کاشت مو به عنوان یک عمل بدون ریسک و پر طرفدار شناخته شده است.

صفحه اینستاگرام

چه موهایی برای کاشت مو استفاده می‌ شوند؟

در عمل کاشت مو با توجه به نوع روش کاشت، موهای فردی که پیوند روی آن انجام می‌شود، از پشت سر یا ناحیه‌ای از بدن برداشته می‌شود و سپس با به کارگیری میکروسکوپ و لوپ‌های مخصوص، فولیکول‌های آن به صورت یک به یک جدا می‌شوند و با همان دقت و ریزه کاری و ظرافتی که جدا شده‌اند در منطقه گیرنده با ایجاد برش‌هایی به اندازه یک میلی‌متر پیوند‌ زده می‌‌شوند. بدن به پیوند این موها واکنشی نشان نمی‌دهد، در اصل برتری پیوند موی طبیعی نیز همین است. با در نظر گرفتن اینکه عضو پیوندی از بدن خود شخص تهیه می‌شود، احتیاج به نگهداری و مراقبت‌های درمانی بسیار زیاد و خاص ندارد. نکته قابل توجه و بسیار مهم که اکثرا بعد از مدتی بسیار نگران شده و حتی اعتراض هم می‌کنند، که بعد از گذشت 4 الی 6 ماه، موها شروع به ریزش می‌کنند و پس از آن، مجددا موها رشد می‌کنند، بنابراین در یاد داشته باشید که ریزش بعد از کاشت کاملا طبیعی می‌باشد.

روش‌ های کاشت مو

کاشت مو به روش‌های مختلفی انجام پذیر می‌باشد. یکی از این روش‌ها، کاشت مو به روش FIT است که در سال 2002 در ایالت متحده آمریکا رایج شد. در این روش جراحی انجام نمی‌شود و کاشت به صورت سرپایی صورت می‌گیرد. خوشبختانه در روش FIT برداشت مو نیز به صورت پراکنده انجام می‌شود و به همین دلیل نیازی به بخیه زدن نیست. نحوه کاشت موی سر به روش FIT به این صورت است که واحدهای فولیکولی که شامل 1 الی 4 تار مو هستند را توسط پانچ از پشت سر خارج کرده و سپس در ناحیه طاسی می‌گذارند. در روش FIT خط بخیه در پشت سر ایجاد نمی‌شود و در محل برداشت فولیکول‌ها، نقطه سفیدی باقی می‌ماند که قابل مشاهده نیست، از این رو برای افرادی که موهای خود را خیلی کوتاه نگاه می‌دارند، مناسب ترین روش می‌باشد.

کاشت موی طبیعی به روش FUT شباهت بسیاری به روش FIT دارد، در روش FUT پزشک و متخصص کاشت مو، برای کاشت موی طبیعی از تجهیزات و دستگاه‌های بسیار پیشرفته استفاده می‌کند. مدت زمانی که برای کاشت مو از طریق روش FUT تخمین زده شده، 5 ساعت است که در تمامی این مدت، بیمار هوشیار می‌باشد و در تمامی مراحل کار را مشاهده کرده و یا حتی می‌تواند در مورد میزان تراکم اظهار نظر کند. از مزایای کاشت مو به روش FUT نسبت به FIT کوتاه نکردن موهای کامل سر می‌باشد، تنها یک نوار باریک به عرض یک تا دو سانتیمتر و با طول 20تا 30 سانتیمتر، مو از پشت سر بیمار برداشته می‌شود. سپس پزشک کاشت مو با استفاده از میکروسکوپ‌های اختصاصی، گرافت‌ها را پس از تقسیم نوار پوستی، تعیین می‌کند. هر کدام از این گرافت‌ها که حاوی ریشه مو هستند، به صورت مجزا از پوست خارج شده و در قسمت مورد نظر کاشته می‌شوند.

بهترین روش‌های پیوند مو در اصفهان

روش SUT به عنوان یکی از بهترین روش‌های کاشت موی طبیعی شناخته می‌شود که بدون نیاز به عمل جراحی و بیهوشی صورت می‌گیرد. در این روش جای برش و زخم به جای نمی‌ماند و هیچ عارضه‌ای نیز برای بیمار ندارد. از امتیازات دیگر روشSUT، استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های اتوماتیک است که از طریق آنها تا 3 برابر روش‌های دیگر، مو کاشته می‌شود. به صورتی که پزشک و متخصص کاشت مو کلینیک صدف می‌تواند تا میزان 14 هزار گرافیت مورد نیاز را تنها در یک جلسه بر روی قسمت مورد نظر پیوند دهد. کاشت مو به روش SUT، موها با خط رویش طبیعی و با تراکم بالا کاشته می‌شوند. این روش به گونه‌ای است که دیگران قادر به تشخیص موهای کاشته شده نیستند. علاوه بر اینها، درمان در این روش، نیازی به جلسات مکرر ندارد و در مدت کوتاهی کاشته می‌شود.

عوارض کاشت مو (عوارض جانبی و احتمالی کاشت مو)

کاشت مو در صورتی که به دست یک پزشک و متخصص مجرب صورت بگیرد، هیچ گونه عارضه‌ای متوجه بیماران نخواهد شد. ولی برخی مشکلات بعد از درمان ریزش مو اجتناب ناپذیر است که موقت هستند و پس از مدت زمان کوتاهی برطرف خواهند شد، این مشکلات شامل تورم خفیف که با تنظیم حالت نیمه نشسته در حین خواب برای چند شب ابتدایی و استفاده منظم از کمپرس سرد از بین می‌رود، مورمور شدن خفیف در ناحیه سر نیز یکی دیگر از مشکلات بعد از کاشت مو می‌باشد که گاها تا چند روز به طول می‌انجامد. در موارد نادری ممکن است بیمار دچار خونریزی کمی‌ شود که این امر با پانسمان مخصوص و نیز رعایت حالت نیمه نشسته بر طرف می‌شود. چنانچه در قسمت‌هایی که کاشت مو روی آنها انجام شده است، درد احساس شود، باید با قرص‌های مسکن که توسط پزشک و متخصص تجویز می‌شود، آن را التیام بخشید. اگر که در قسمت‌هایی که کاشت مو خارش صورت بگیرد، خاراندن و دست زدن ممنوع است چرا که ممکن است دچار آسیب به موها شود. در مواقعی که خارش زیاد شود، می‌توان با شستشوی منظم و مرطوب کردن محل کاشت موی طبیعی، با سرم شستشوی خنک، لوسیون بتامتازون و مصرف آنتی هیستامین، از مقدار خارش کاست.

نتیجه گیری

متخصص کاشت مو با معاینه و مشاوره اولیه نهایت تلاش خود را می‌کند که تمامی موارد جهت انتخاب روش مناسب کاشت موی شما انتخاب کند.
اگر به توصیه‌های مشاوران کلینیک صدف خود کاملا اعتماد کنید نتیجه بهتری از کاشت موی خود خواهید گرفت. فقط زمانی که همه موارد برای انجام کاشت مو به هر روشی فراهم است شما می‌توانید با سلیقه خودتان روش کاشت مو را انتخاب کنید. در صورتی که پزشک معالج و متخصص شما روشی را با دلیل و منطق به شما پیشنهاد داد و مناسب شما دانست بهتر است به توصیه او عمل کنید. با انتخاب نادرست نتیجه کاشت مو خلاف تصور شما باشد.

کلینیک صدف در اصفهان با کادر پزشکی متخصص و مجرب به همراه جدیدترین تجهیزات زیبایی موجود آماده ارائه خدمات تزریق ژل به تمامی مراجعه کنندگان گرامی می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سجاد عبادی [ 1402-07-13 ]
سلام پسری 26 ساله هستم به صورت ژنتیکی قسمتی جلوی سرم ریخته . بهم پیشنهاد ترمیم مو دادند میخاستم بدونم میتونم ترمیم مو انجام بدم ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
در مورد هیدرودرم ابریژن بیشتر بدانیددر مورد هیدرودرم ابریژن بیشتر بدانید

هیدرودرم ابریژن جدیدترین روش جوانسازی پوست است که در آن از فناوری هیدرو برای از بین بردن لایه سطحی و مرده پوست استفاده می‌ شود . ... ادامه مطلب

در چه مواردی می توان از دستگاه آی پی ال IPL استفاده نمود؟در چه مواردی می توان از دستگاه آی پی ال IPL استفاده نمود؟

آی پی ال یکی از روش‌های درمانی است که برای بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می‌ شود. از لحاظ عملکرد آی پی ال تقریباً شبیه به لیزر عمل می‌ کند . ... ادامه مطلب

درباره تزریق چربی بیشتر بدانیددرباره تزریق چربی بیشتر بدانید

تزریق چربی به علت وجود سلول‌ های بنیادی میتواند به میزان قابل توجهی چین و چروک‌ ها و سایر نواقص پوست را کاهش داده و باعث جوانسازی پوست گردد. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین