منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

تاریخچه کاشت مو

تاریخچه کاشت مو

قرن نوزدهم میلادی سرآغازی برای عمل‌ های کاشت مو بود، در آن سال‌ ها انسان برای اولین بار تلاش کرد تا با استفاده از بافت‌های مودار پوست سر پیوند کاشت مو را در دیگر نقاط سر ایجاد کند. در این عمل جراحی بافت پوست سر به همراه منبع اصلی خون به منطقه طاس برده شده و درآنجا کاشته می‌شدند.
ژاپنی‌ها گام‌ های بعدی کاشت موی مدرن را در دهه ۳۰ میلادی برداشتند که در آن زمان جراحان گرافت‌های کوچک و گرافت‌های واحد فولیکولی را برای جایگزین کردن مناطق آسیب دیده استفاده کردند، این روش رد رابطه با برطرف کردن طاسی نبود.

جنگ جهانی تلاش‌های کشورها را محدودتر کرد و حتی بسیاری از کشورها دست یافته‌های خود را مخفی نگه می‌داشتند تا این که در نهایت و پس از جنگ جهانی دوم و در اواخر دهه ۵۰ میلادی عصر مدرن کاشت مو در جهان غرب آغاز شد و متخصص پوست امریکایی ساکن نیویورک به نام نرمن انریش توانست با بکارگیری گرافت‌های آزاد دهند در بیماران دارای الگوی طاسی مردانه را مورد آزمایش قرار دهد.
پیش از آن تصور غالب این بود که موی کاشته شده بیشتر از موی اولیه در منطقه گیرنده رشد نخواد کرد اما دکتر نرمن انریش نشان داد که استفاده از چنین گرافت‌هایی باعث می شود که موهای جدیدی در منطقه گیرنده رشد کند. نکته قابل توجه این بود که این گرافت‌ها باعث می‌شد موهای جدید کاشته شده در منطقه گیرند به همان اندازه باشند که در محل اولیه خود بوده اند و رشد قابل توجه داشته باشند.
پس از آن دکتر والتر پی انگر دیگر متخصص پوست توانست که پارامترهای ناحیه مطمئن دهنده را تعریف کند که بر اساس آن تعریف از این پارامترها دیگر به عنوان پایه اساسی برداشت فولیکول مو، به روش نواری و روش FUE استفاده می‌شد. تا بیست سال بعد جراحان روی گرافت‌های کاشت موی کوچکتر کار کردند، ولی نتایج از نظر موفقیت بسیار محدود بود تا جایی که استفاده از گرافت‌های دو تا چهار میلی‌متری منجر می‌شد که سر شخص ظاهر عروسکی به خود بگیرد که این نتیجه اعتراضات زیادی از سوی متقاضیان کاشت مو را در پی داشت و طبیعتا رغب به پیوند طبیعی مو را کم می‌ کرد.

تاریخچه کاشت مو

در دهه ۸۰ میلادی یا همان دهه ۶۰ خورشیدی استفاده از برش‌های نواری جایگزین تکنیک قبلی شد و دکتر کارلوس یوبل پزشک ساکن برزیل توانست کاشتی با استفاده بیشتر از گرافت‌های کوچک را انجام دهد که این عمل پیوند او را مشهور ساخت. همزمان در امریکای شمالی و ایالت متحده دکتر ویلیام راسمن در یک جلسه درمانی توانست هزاران میکروگرافت را مورد استفاده قرار دهد که همگی نشان دهنده شتاب پیشرفت پیوند طبیعی مو در دنیا بود.

در اواخر دهه ۸۰ دکتر بی ال لیمر توانست با استفاده از میکروسکوپ برجسته نما نوارهای دهنده را به جایی برساند که با میکروگرافت‌های کوچک نیز قابل استفاده و کاشت باشند و به دنبال آن روش واحد فولیکولی شروع به شکل گیری کرد و در نتیجه شکاف گرافت‌ها و اندازه آن‌ها کوچکتر شد.

به دنبال آن روش کاشت موی واحد فولیکولی شروع به شکل گیری کرد، و شکاف گرافت‌ها و اندازه آنها کوچکتر شد. این گرافت‌های کوچک‌تر به جراحان اجازه می‌دهد تا گرافت‌های واحد فولیکولی بیشتری را در منطقه پذیرنده قرار دهند. به دنبال موفقیت‌های کسب شده جراحان نیز توجهی بیشتری به این کلیت ماجرای گرافت‌های کاشته شده معطوف ساختند. بعد از آن در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی جراحان پیوند مو تکنیک برش جانبی را آغاز کردند که در این تکنیک جراهان پیوند دو تا چهار گرافت فولیکولی مو را دنبال می‌کنند که باعث می‌شود موی کاشته شده بهتر روی سر قرار بگیرد و منطقه طاس را به خوبی تحت پوشش قرار بدهد.
هرچند جنبه منفی این روش این است که برش‌های جانبی همچنین باعث از هم گسیختگی حالت رگ‌ها بیشتر از برش‌هایی می‌شوند که موازات شکاف سهمی جمجمه (ساژیتال) زده می‌شود اما استفاده از برش‌های ساژیتال باعث می‌شود که موها و رگ‌های خونی کمتری با این فرض که ابزار برش دهی هم اندازه هستند، برش زده شود. یکی از جنبه‌های مثبت برش‌های ساژیتال این است که آنها بهتر به درون فرو برده می‌شوند و از برش متقاطع فولیکول جلوگیری می‌کند. در نتیجه باعث می‌شود پزشکان نیاز به تراشیدن قسمت پذیرنده نداشته باشند.

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

برش‌های جانبی موها را شبیه به حرف T برش می‌زند درحالی‌که برش‌های ساژیتال موازات و در بین موهای فعلی صورت می‌ گیرد. استفاده از برش‌های جانبی در برابر برش‌های ساژیتال در جوامع کاشت مو شدیدا مورد بحث قرار گرفته است. بسیاری از جراحان برجسته کاشت موی طبیعی به طور معمول از ترکیب این دو روش براساس آنچه که برای بیمار مناسب است استفاده می‌کنند.

کلینیک صدف اصفهان با مجرب ترین کادر درمانی آماده ارائه خدمات کاشت ابرو به شما عزیزان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :عباس ترک زاده [ 1402-04-11 ]
س. آیا کاشت مو دارای ضمانت نامه هست ساعت کاری لطفاً

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مقایسه مزوتراپی و پی آر پی مومقایسه مزوتراپی و پی آر پی مو

یکی از فاکتورهایی که به شدت در زیبایی فرد تاثیر گذاراست پرپشتی و خوش حالت بودن مو است . برای درمان کم پشتی مو ، ریزش مو و جلوگیری از طاسی روش های مختلفی وجود دارد ... ادامه مطلب

درباره درمان جوش بیشتر بدانیددرباره درمان جوش بیشتر بدانید

وقتی فولیکول‌ مو یامنافذ پوست با چربی‌ های اضافی ، سلول‌ های مرده یا حتی عوامل خارجی مانند باکتری‌ ها پُر می‌ شوند، جوش‌ ایجاد می‌ شود. ... ادامه مطلب

تزریق چربی فریز شده به صورت چه معایب و مزایایی دارد؟تزریق چربی فریز شده به صورت چه معایب و مزایایی دارد؟

تزریق چربی در صورت یک رویکرد ترمیمی غیرتهاجمی جدید در جراحی زیبایی است که نقایص مربوط به حجم صورت را اصلاح کرده و موجب جوانسازی چهره می گردد. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین