منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / دلیل نازک شدن موها و روش های درمان نازکی مو

دلیل نازک شدن موها و روش های درمان نازکی مو

بدون شک یکی از معیارهای زیبایی داشتن موهایی ضخیم و پرپشت است. با این حال برخی افراد موهایشان به مرور نازک، ضعیف و کم پشت می شود. نازکی مو برای خیلی از خانم ها و آقایان ناراحت کننده است و باعث کاهش اعتماد به نفس برای حضور در جامعه می شود. دلایل زیادی باعث نازک و ضعیف شدن موها می شود، این علت ها در همه افراد یکسان نمی باشد و در هر فرد علت نازک شدن مو با فرد دیگر متفاوت است.

آنچه در این مطلب میخوانید

اگرچه برخی افراد از ابتدا موهایی نازک و کم پشت دارند؛ اما در بعضی دیگر، نازک و ضعیف شدن موها به مرور و در نتیجه اعمال اثر برخی عوامل خاص رخ می‌دهد‌. شناخت دلایل ریزش مو به یافتن راه حل مناسب برای برطرف کردن این مشکل کمک‌ می‌کند و به این طریق می‌توان از راهکارهای اثربخش برای پیشگیری از نازک شدن تارهای مو نیز استفاده نمود. در این مطلب شما را با علت های نازک شدن مو و چندین روش درمان آشنا می کنیم.

چه عواملی باعث نازک شدن موها می‌شود؟

نازک شدن موها ممکن است ناشی از سبک زندگی، ژنتیک، بیماری و یا عوامل دیگر باشد. عوامل زیان‌آور سبک زندگی شامل موارد زیر است:

دلیل نازک شدن مو

شرایط و بیماری‌های مؤثر در نازک شدن موها

  1. اخیراً زایمان داشته‌اید.
  2. اخیراً مصرف قرص‌های ضدبارداری را متوقف کرده‌اید.
  3. دچار تغییرات هورمونی شده‌اید.
  4. در مدت‌زمان کوتاهی وزن قابل‌توجهی از دست داده‌اید.
  5. برای یک بیماری خود ایمنی تحت درمان هستید.
  6. سیستم ایمنی شما دچار اختلال است.
  7. به یک اختلال پوستی یا بیماری عفونی مبتلا بوده‌اید.
  8. مبتلا به کمبود ویتامین D هستید.
  9. تب بالا داشته‌اید.

بیشتر بدانید : درمان ریزش مو

تشخیص علت نازک شدن مو

برای تشخیص علت نازک شدن مو پزشک باید علائم و سوابق پزشکی را بررسی کند. در معاینه اولیه موارد زیر بررسی می‌شود:

درمان نازک شدن مو

درمان نازک شدن مو به علت آن بستگی دارد. گاهی اوقات با درمان بیماری زمینه‌ای مشکل مو هم حل می‌شود. برخی از داروها نیز به رشد مجدد مو کمک می‌کنند. گزینه‌های جدیدتری هم برای درمان مشکلات مو وجود دارد که می‌توان در کلینیک‌های زیبایی انجام داد. درمان‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

۱. درمان دارویی نازک شدن مو

  1. اگر پزشک تشخیص دهد که علت ریزش و نازکی مو آلوپسی آندروژنتیک است، دارویی به نام ماینوکسیدیل تجویز می‌کند. این دارو را باید روی قسمت‌هایی که مو نازک شده است، اعمال کنید. ۶ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد، تغییرات مشخص شود. اگر درمان را متوقف کنید، ریزش مو دوباره شروع می‌شود.
  2. برخی از ویتامین‌ها مانند بیوتین (ویتامین B7) به ضخیم‌شدن مو کمک می‌کنند. اگر رژیم غذایی متعادلی نداشته باشید، احتمال دارد کمبود بیوتین علت نازکی موها باشد.
  3. زمانی که نازکی موها به علت تغییرات هورمونی ایجاد شده باشد، پزشک داروی اسپیرونولاکتون را تجویز می‌کند. ممکن است این دارو باعث سردرد و سرگیجه شود.
  4. پزشک ممکن است برای درمان از داروهایی استفاده کند که مستقیم روی پوست سر مالیده می‌شوند.

۲. تزریق پلاسمای غنی از پلاکت

پلاسمای غنی از پلاکت ( PRP ) از روش‌های جدید درمان مشکلات مو است. در این روش پزشک خون شما را می‌گیرد. اجزای خون از هم جدا می‌شوند. طی مراحلی پلاسما با پلاکت‌ها در غلظت بالا ترکیب شده و این ترکیب به پوست سر تزریق می‌شود. در پلاکت‌ها فاکتورهای رشدی وجود دارد که به بازسازی فولیکول‌ها کمک می‌کند.

 اينستاگرام کلينيک صدف

۳. لیزر برای درمان نازکی مو

دستگاه‌هایی وجود دارند که نور لیزر با انرژی کم ساطع می‌کنند. این دستگاه‌ها فولیکول مو را تحریک کرده و به رشد موی جدید کمک می‌کنند. دستگاه ممکن است به شکل کلاه، هدبند یا شانه باشد. این دستگاه هم برای زنان و هم مردان مناسب است. تأثیر آن ۲ تا ۴ ماه بعد دیده می‌شود.

۴. شامپو نازک شدن مو

اگر نازک شدن موهای شما ژنتیکی است و مربوط به شرایط پزشکی نیست، می‌توانید از شامپوهای حجم دهنده استفاده کنید. این شامپو خاصیت درمانی ندارد؛ اما به موهای نازک شما حجم می‌دهد. در کنار این شامپو، محصولات مربوط به نازکی مو و ریزش مو هم وجود دارد. این شامپوها حاوی اسیدآمینه و ویتامین هستند و به سلامت پوست سر کمک می‌کنند.

۵. درمان خانگی نازک شدن مو

برخی از روش‌های خانگی می‌تواند در ضخیم‌شدن مو مؤثر باشد. البته باید گفت تمامی این روش‌ها پشتوانه علمی ندارند. اگر می‌خواهید در خانه از داروهای گیاهی استفاده کنید، حتماً با متخصص مشورت کنید. برخی درمان‌های خانگی این مشکل عبارتند از:

آیا می دانید بهترین و سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت چیست؟
برای آگاهی از این روش کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :سولماز [ 1402-08-14 ]
من بیماری کیست تخمدان دارم و همیشه ریزش مو رو دارم موهام هم کم پشت شده و نازک هر درمانی هم انجام دادم افاقه نکرد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ملاسما (لک صورت) چگونه درمان میشود؟ملاسما (لک صورت) چگونه درمان میشود؟

درمان ملاسما در اصفهان، به عنوان یکی از شایعترین مشکلات پوستی، که با ایجاد لک بر روی پوست صورت همراه است؛ در کلینیک صدف قابل انجام است ... ادامه مطلب

بیماری های بدخیم پوستیبیماری های بدخیم پوستی

این مطلب را به معرفی و بررسی برخی از بیماری های بدخیم پوستی اختصاص داده ایم تا با معرفی علائم این بیماری ها، بتوانیم در تشخیص زودرس آنها کمک کرده باشی ... ادامه مطلب

روشهای تقویت موروشهای تقویت مو

برای تقویت موی سر بهتر است از مواد طبیعی و گیاهی مناسب استفاده کنید تا بهترین و سریع‌ترین نتیجه را در متوقف کردن ریزش مو و تقویت موی سر داشته باشید. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین