منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / تفاوت تزریق چربی بایوفت و نانوفت

تفاوت تزریق چربی بایوفت و نانوفت

در دنیای امروزی، داشتن پوستی جوان و شاداب کلید دستیابی به زیبایی ظاهری است. افرادی که در اثر کاهش حجم، چین و چروک یا دیگر مشکلات پوستی از این مزیت محروم هستند می توانند با استفاده از روش های جوانسازی این زیبایی از دست رفته را احیا کنند. همگام با پیشرفت فناوری در زمینه های مختلف، فرایند های درمانی نیز پیشرفت می کنند. یکی از این روش های پیشرفته، تزریق چربی است که خود انواع مختلفی دارد. بایوفت و نانوفت دو نوع معروف این فرایند است. مواد تشکیل‌دهنده این چربی‌ ها طبیعی بوده و از چربی دیگر نقاط بدن برای تزریق استفاده می شود؛ اما با این حال تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

در روش بایوفت، با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها چربی از بدن فرد خارج، تصفیه و به ناحیه درمان تزریق می شود. تمام مراحل با استفاده از دستگاه و بدون دخالت انسان انجام شده و به همین دلیل دقت و سرعت بالایی را می توان از آن انتظار داشت. در روش نانوفت، اهداف درمانی نواحی ظریف و کوچک تری همچون اجزای صورت از جمله لب، زیر چشم و گونه ها بوده و تنها از ذرات چربی کوچک تر استفاده می شود. نانوفت برای بهبود حجم و کیفیت پوست در نواحی ظریف بدن است.

تفاوت اصلی روش بایوفت و نانوفت در این است که روش بایوفت نسبت به نانوفت جدید تر بوده و برخلاف نانوفت تمامی مراحل آن با استفاده از دستگاه های تخصصی و بدون دخالت دست انجام می شوند. این مزیت می تواند احتمال خطا و بروز عوارض را به شدت کاهش دهد. در روش نانوفت، تزریق چربی ها به نواحی درمان با دست انجام می شود.

کاربرد بایوفت

تزریق چربی به روش بایوفت کاربردهای زیادی دارد و از این روش می توان در تزریق چربی به نواحی مختلفی استفاده کرد که در ادامه ذکر می شود:

  1. آتروفی چربی ناشی از افزایش سن در نواحی خط خنده ، خط اخم ، پلک و اطراف چشم و…
  2. برجسته سازی اجزای صورت مثل گونه و چانه
  3. تروماهای صورت و اندامها ، پرکردن بعضی از انواع اسکار و بهبودی ظاهر آنها
  4. صدمات بافت نرم
  5. تزریق پشت دست
  6. درمان نواقص مادرزادی نظیر آتروفی همی فاسیال (نیمه صورت)

مزایای بایوفت

نحوه تزریق چربی بایوفت

انتقال چربی از طریق عمل جراحی می‌تواند از طریق بیهوشی عمومی‌ یا بی‌حسی موضعی نیز صورت گیرد. تزریق چربی بایوفت شامل ۳ فرآیند اصلی می‌باشد. تزریق چربی به روش بایوفت نیز از سه مرحله استخراج چربی از بدن، خالص‌سازی و تزریق آن به نواحی مورد نیاز تشکیل شده است. تمامی مراحل در این روش به کمک دستگاه انجام می‌گیرد، بنابراین امکان بروز هر نوع خطایی در این روش بسیار اندک خواهد بود به ویژه اگر یک پزشک با تجربه و مهارت بالا را برای اینکار انتخاب کرده باشید.

  1. برداشتن چربی: بریدگی‌ های بسیار کوچکی در پوست افراد ایجاد می‌شود و از یک لوله بسیار نازک به نام کانولا جهت مکیدن مقدار کمی‌ چربی نیز استفاده می‌شود. ( شبیه به لیپوساکشن ). سپس برش‌ های کوچک با بخیه نیز بسته می‌شوند.
  2. پردازش چربی: از تجهیزات پیشرفته و ویژه‌ای همچون سانتریفیوژ جهت خالص سازی چربی جمع آوری شده از خون و برخی مایعات نیز استفاده می‌شود.
  3. تزریق چربی: مقدار بسیار کمی‌ چربی به قسمت تحت درمان نیز تزریق می‌گردد. معمولاً نیازی به بخیه نمی باشد.

مدت ماندگاری بایوفت

سیستم بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت اصولاً بخشی از چربی تزریق شده پس از ۶ ماه تا یکسال جذب بدن می‌شود. البته توجه داشته باشید که شرایط بدنی هر فردی فرق می کند و با توجه به چربی به کدام یک از نواحی بدن تزریق شده باشد.

تزریق چربی بایوفت و نانوفت

عوارض جانبی بایوفت

عوارض جانبی رایج بایوفت عبارتند از:

  1. بی حسی
  2. کبودی و التهاب
  3. زخم‌های کوچکی که به مرور زمان محو می‌شوند.
  4. مقداری از دست دادن چربی در ناحیه تزریق شده

کاربرد نانوفت

مزایای نانوفت

تزریق نانوفت

مرحله اول: برداشت چربی

معمولاً برداشت چربی توسط ابزارهای مخصوصی که کانول نامیده می‌شود بدون هیچ گونه برش و بخیه‌ای انجام می‌شود. مناطق قابل برداشت شامل قسمت بالا و پایین ناف، قسمت داخل و خارج ران، پهلوها و داخل زانو است. این مرحله توسط تزریق مایعی که تامیسنت نامیده می‌شود و نقش بی‌حسی و… را دارد انجام می‌شود.

مرحله دوم: آماده‌سازی

در این مرحله از کیت‌های مخصوص که کیت نانوفت نامیده می‌شود استفاده می‌شود بدین صورت که چربی برداشت شده را چندین بار از این کیت‌ها عبور داده تا مایع یکدست که همان نانوفت است به دست آید.

مرحله سوم: تزریق

محلول به دست آمده‌ از مرحله آماده‌سازی به سرنگ‌های مخصوص منتقل و تحت بی‌حسی موضعی به منطقه‌ هدف تزریق می‌گردد. بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد.

مدت ماندگاری نانوفت

مدت زمان ماندگاری نانو چربی بین 9 تا 18 ماه است و بعد از این مدت نیاز به ترمیم مجدد دارد.

عوارض جانبی نانوفت

همچنین عوارض جانبی برای تکنیک نانوفت بسیار محدود است و بیشتر ممکن است در محل ورود کانولا به پوست ایجاد شوند:

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق نانوفت و بایوفت

اينستاگرام کلينيک صدف

هزینه تزریق نانوفت و بایوفت

هزینه نانوفت و بایوفت برای مراجعین با شرایط مختلف متفاوت است. این شرایط عبارتند از:

شما می توانید برای انجام لیزر موهای زائد به کلینیک صدف به عنوان یکی از مراکز تخصصی لیزر دراصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :شروین [ 1402-08-14 ]
برای تزریق چربی پشت دست هام اقدام کردم و تفاوت چشمگیری نسبت به قبل داشت حتی برای کسانی که صورت لاغر دارند تزریق چربی فوق العادست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش ترکیبی درمان جای جوشروش ترکیبی درمان جای جوش

درمان های ترکیبی تأثیر شگرفی بر درمان اسکار آکنه دارند. پیلینگ شیمیایی، سابسیژن و میکرونیدلینگ سه روشی است که برای درمان جای جوش به کار می روند ... ادامه مطلب

درمان خط خنده با تزریق ژلدرمان خط خنده با تزریق ژل

پوست بدن انسان به طور طبیعی در هر سنی و در هر نژادی دارای اسید هیالورونیک می‌ باشد. این اسید باعث نگه داشتن آب در پوست و برجستگی آن می‌ شود . ... ادامه مطلب

ریزش مو و علت آنریزش مو و علت آن

ریزش مو با افزایش سن یک امر اجتناب ناپذیر است. دلایل مختلفی از جمله تغییرات ایجاد شده در الگوی زندگی، رژیم‌ های غذایی و استرس باعث ریزش مو می شود ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین