منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / آیا رفع ضایعات رنگی پوست امکان پذیر است؟

آیا رفع ضایعات رنگی پوست امکان پذیر است؟

آنچه در این مطلب میخوانید

ضایعات رنگی پوست مانند کک و مک ، خال‌های سطحی، لکه‌های بارداری و جای زخم از جمله مشکلات شایع پوستی هستند. افزایش سن، تماس با پرتوهای مضر آفتاب، تغییرات هورمونی در بارداری و یائسگی، برخی از بیماری‌ها و بسیاری از عوامل دیگر باعث ایجاد این لکه‌ ها می‌ شوند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد رفع ضایعات رنگی پوست مطالبی را عنوان نماییم.

درمان ضایعات رنگدانه ای پوست در کلینیک صدف اصفهان، توسط متخصص پوست انجام می‌پذیرد. برای آگاهی بیشتر در مورد این روشهای درمانی، با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

رفع ضایعات رنگی پوست

برای رفع ضایعات رنگی پوست روشهای درمانی بسیاری وجود دارد. در سال‌های اخیر لیزرها به پرطرفدارترین و البته موثرترین شیوه های بسیاری از مشکلات پوست از جمله ضایعات رنگدانه ای، تبدیل شده اند. حدود سه دهه است که انواع و اقسام فناوری‌های لیزری در پزشکی زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد.
از رفع موهای زائد گرفته تا لایه برداری، لیفت صورت و رفع ضایعات رنگی و عروقی پوست. به جز روش‌های لیزر، از شیوه‌های درمانی دیگری هم می‌توان برای رفع ضایعات رنگی پوست استفاده کرد. که هرکدام از این روش‌ها برای رفع بعضی از ضایعات در برخی افراد بیشترین تاثیر را می‌گذارند. مثلاً برای کسانی که رنگ پوست و لکه‌های تیره‌ای دارند، ممکن است روشهای لیزری چندان موثر نباشند. این که کدام روش برای رفع ضایعات رنگی پوست شما بهترین است، در جلسه‌ی مشاوره و بعد از معاینه‌ی دقیق ضایعات به شما توضیح داده می‌شود.

اینستاگرام کلینیک صدف

رفع ضایعات رنگی پوست با لیزر

ضایعات رنگی پوست ناشی از تغییرات میزان رنگدانه‌ها در لایه‌های سطحی پوست هستند. حال ممکن است رنگدانه‌ها زیاد شده و به شکل لکه‌هایی تیره رنگ بروز پیدا کنند (مثل کک و مک) یا رنگدانه‌ها کم شده و به شکل لکه‌هایی روشن ظاهر شوند. این ضایعات با ضایعات دیگر پوستی که ریشه‌های عمیقی دارند متفاوت‌اند. مثلاً برخی خال‌ها ناشی از تقسیم بیش از حد دیواره عروق خونی پوست هستند که از سطح پوست بیرون آمده‌اند. برای درمان این ضایعات نیاز به لیزرهایی داریم که تا لایه‌های زیرین پوست نفوذ کنند. برای رفع ضایعات رنگی پوست نیازی نیست که لیزر ما قدرت نفوذ بالایی داشته باشد. اتفاقاً پرتوی لیزری باید تاثیرات خود را بر لایه‌های سطحی پوست بگذارد. برای همین لیزرهایی که برای درمان ضایعات رنگی استفاده می‌شوند، کاربرد درمان سطحی دارند.

از جمله مزایای رفع ضایعات رنگی پوست با لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضایعات رنگی پوست

سه فناوری لیزری زیر طبق پژوهش‌های به عمل آمده بهترین تاثیر را بر لکه‌های رنگی پوست می‌گذارند. این لیزرها عبارتند از:

لیزر Er:YAG

از نور مادون قرمز (با طول موج ۲۹۴۰ نانومتر) استفاده می‌کند و یکی از بهترین لیزرها برای رفع مشکلات سطحی پوست و لایه برداری است. پرتوهای Er:YAG به شکل موثری جذب مولکول‌های آب می‌شوند و قدرت نفوذ پایینی دارند. برای همین کاربردهای این لیزر در پزشکی بسیار محدود است ولی برای رفع ضایعات رنگی پوست نتایج شگفت انگیزی دارد.

این لیزر با گرم کردن و تخریب سلول‌های دچار مشکل باعث رفع ضایعات می‌شود. لیزر Er:YAG برای رفع لکه‌های به جا مانده از آکنه، لکه‌های ناشی از آقتاب، لکه‌های ناشی از پیری، ملاسما، برخی ضایعات عروقی و همچنین چین و چروک‌ های پوستی کاربرد دارد. لیزر Er:YAG نسبت به روش‌هایی همچون لایه‌برداری شیمیایی کم‌تهاجمی‌تر و کم‌عارضه‌تر است.

لیزر کیوسوییچ

به لیزرهایی گفته می‌شود که به قابلیت کیوسوئیچ مجهز هستند. این قابلیت سبب می‌شود که دستگاه لیزر بتواند یک پرتو لیزر پرانرژی و کوچک را به سمت رنگدانه‌های پوستی شلیک کند. پرتو لیزر مثل یک گلوله با رنگدانه‌ی پوست برخورد کرده و باعث متلاشی شدن آن می‌شود. رنگدانه‌ خرد و ریز شده توسط سلول‌های سیستم ایمنی از محل بافت حذف می‌شوند و به این ترتیب شاهد رفع ضایعات رنگی پوست خواهیم بود. اگر کاندیدای خوبی برای این لیزر درمانی باشید، حداقل تا ۸۰ درصد شاهد بهبود لکه‌های رنگی پوست خود خواهید بود.

لیزر CO2 فرکشنال

لیزر CO2 فرکشنال یکی از مدرن‌ترین فناوری‌های لیزر در پزشکی به حساب می‌آیند. این لیزر با ایجاد تعداد زیادی از آسیب‌های میکروسکوپی، برخی از سلول‌ها را از بین می‌برد و در عین حال سلول‌های بین نواحی آسیب دیده را سالم می‌گذارد تا به روند ترمیم بافت از بین رفته کمک کنند. در سایر روش‌های لیزر درمانی ، مجبور بودیم که تمام سلول‌های ناحیه‌ی خاصی از پوست را از بین ببریم. برای همین خطر سوختگی یا عوارض جانبی دیگر بیشتر بود. لیزر CO2 فرکشنال یکی از بهترین لیزرها برای درمان مشکلات سطحی پوست و لکه‌های رنگی است.

کرم‌های روشن کننده پوست

این کرم‌ها که در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی به فروش می‌رسند، می‌توانند در رفع لکه‌های تیره‌ی پوست موثر باشند. معمولاً اثرات درمانی آنها بعد از مصرف طولانی مدت معلوم می‌شود. به علاوه بیشترشان حاوی جیوه هستند که یک عامل شیمیایی ارزان قیمت است و حتماً می‌دانید که سمی هم هست.

لایه برداری پوست

در لایه برداری از اسیدهای خاصی استفاده ‌می‌شود که باعث از بین رفتن لایه شاخی پوست و سلول‌های مرده می‌شود. معمولاً لایه بردارهای شیمیایی خانگی غلظت اسیدی کمی دارند و نمی‌توانند تاثیر زیادی در رفع ضایعات رنگی پوست داشته باشند. روش‌های کلینیکی موثرتراند ولی بیشتر به کسانی توصیه می‌شوند که لکه‌هایی نه چندان تیره و پوستی روشن دارند. لایه برداری در رفع لکه‌های پیری، آسیب‌های ناشی از آفتاب، ملاسما و یکدست کردن رنگ پوست موثر است. خطرات این روش شامل ایجاد زخم و تاول است.

نور درمانی (IPL)

این روش برای رفع چین و چروک‌ها، بهبود منافذ بزرگ پوستی و برخی از ضایعات رنگی پوست مناسب است. IPL معمولاً به چندین و چند جلسه‌ درمانی نیاز دارد و بیشتر به درد کسانی می‌خورد که پوست روشنی دارند.

میکرودرم ابریژن

این روش نوعی لایه برداری فیزیکی است که می‌تواند در رفع هایپرپیگمنتیشن یا لکه‌های تیره‌ی پوستی موثر باشد. میکرودرم ابریژن بیشترین تاثیر را روی رفع اسکارهای سطحی پوست دارد. این روش به با کمک کریستال‌ها یا دستی نوک الماسی انجام می‌شود.

رفع دائمی موهای زائد، از جمله اعمالی است که این روزها هم طرفداران زیادی را به خود جلب نموده و هم به ایجاد مراکز جدید منجر شده است. همشهریان گرامی! اگر برای رفع دائمی موهای زائد؛ تمایل به انجام لیزر موهای زائد در اصفهان دارید؛ ما به شما توصیه می‌کنیم از مراجعه به مراکز غیر تخصصی و نامعتبر، جداً خودداری نماید. زیرا در این مراکز ممکن است بسیاری از عوارض غیر معمول و بیماریها در انتظار شما باشد یا نتایج این عمل به طور مفید و مسمرثمر ایجاد نشود و به تلاف وقت و هزینه شما بی‌انجامد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ادم پری فولیکولار یا التهاب فولیکولی چیستادم پری فولیکولار یا التهاب فولیکولی چیست

فولیکولیت یک وضعیت پوستی شایع است که در آن فولیکولهای مو دچار التهاب می شوند. ... ادامه مطلب

آشنایی با مدرن ترین و مؤثرترین روشهای جوانسازی پوستآشنایی با مدرن ترین و مؤثرترین روشهای جوانسازی پوست

جوانسازی پوست انواع درمان‌ های زیبایی برای بازگرداندن شادابی جوانی به پوست صورت است. جوانسازی پوست صورت را با روش‌ های مختلف جراحی و بدون جراحی ... ادامه مطلب

انواع روشهای غیرجراحی برای بالا کشیدن ابروهاانواع روشهای غیرجراحی برای بالا کشیدن ابروها

لیفت ابرو به روش غیر جراحی، روشی سریع و ساده برای بازیابی جوانی از دست رفته بدون پرداخت هزینه های زیاد و گذراندن دوره های نقاهت طولانی متداول پس از عم ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین