منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / علائم زگیل تناسلی چیست و نحوه تشخیص آن چگونه است؟

علائم زگیل تناسلی چیست و نحوه تشخیص آن چگونه است؟

آنچه در این مطلب میخوانید

زگیل یک نوع پدیده پوستی ویروسی و در واقع یک تومور خوش‌خیم و غیرسرطانی است. این تومور در لایه رویی پوست ایجاد می‎شود و معمولا چند هفته‌ای از بین می‏ رود. زگیل‌ها را ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‏‎کند، ویروسی که احتمالا آن را با نام HPV شنیده یا خوانده‎‌اید. زگیل تناسلی همانطور که از نامش پیداست؛ یکی از امراض تناسلی مشترک بین زن و مرد است که با ایجاد زوائد پوستی روی آلت جنسی و اطراف آن شناخته می‌شود. این بیماری با سرعت انتقال بالا و امکان بدخیمی یکی از دغدغه های امروزی افرادی است که از نظر جنسی فعال می‌ باشند به ویژه کسانی که از شرکای جنسی متعدد برخوردار هستند. در این مطلب شما را با انواع زگیل تناسلی و روشهای تشخیص و درمان آن آشنا می‌سازیم.

شما برای درمان زگیل تناسلی در اصفهان، میتوانید به کلینیک تخصصی پوست صدف مراجعه نمایید. در این مرکز تحت نظر متخصص پوست، انواع امراض و مشکلات پوستی قابل تشخیص و در صورت امکان قابل درمان می‌ باشند. تلفن تماس کلینیک صدف اصفهان : 32240827 - 031

انواع زگیل تناسلی

ویروس HPV به دو نوع پوستی و تناسلی دسته بندی می شود. در ادامه با ویژگی های زگیل پوستی و زگیل تناسلی آشنا خواهید شد.

زگیل پوستی

بیشتر زگیلها از نوع زگیل پوستی هستند. زگیل های پوستی روی پوست بازو، سینه، دستها و پاها ظاهر می شوند. زگیل های پوستی با زگیل های تناسلی فرق دارند و معمولا خطرناک نیستند.

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی در نواحی مرطوب بدن رشد می کند. دلیل نام گذاری زگیل تناسلی این است که ناحیه تناسلی و اطراف مقعد را تحت تاثیر قرار می دهد. زگیل تناسلی را روی پوست و بخش هایی از بدن که سطح مخاطی ندارند مشاهده نمی کنید.لازم به ذکر است؛ زگیل های تناسلی همیشه بدخیم نخواهند بود.

علائم زگیل تناسلی

علائم زگیل تناسلی

نشانه‌ها و علایم زگیل تناسلی عبارتند از:

در زنان، زگیل‌های تناسلی می‌توانند روی واژن، دیواره‌های واژن، ناحیه‌ی بین واژن و مقعد، مقعد و دهانه‌ی رحم ایجاد شوند. در مردان، این زگیل‌ها ممکن است روی نوک یا محور آلت، کیسه‌ی بیضه یا مقعد به وجود بیایند. زگیل‌های تناسلی همچنین می‌توانند در دهان یا گلوی فردی که با یک شخص مبتلا به این بیماری، آمیزش دهانی (oral sex) داشته‌است، تشکیل شوند. زگیل‌های تناسلی ممکن است آنقدر ریز و پهن باشند که با چشم غیرمسلح تشخیص داده نشوند. البته گاهی اوقات هم ممکن است تعداد زگیل‌های تناسلی چند برابر شده و دسته‌های بزرگی تشکیل دهند.

تشخیص زگیل تناسلی

پزشک متخصص پوست معمولاً زگیل تناسلی را با دیدن آن تشخیص می‌دهد و برای بررسی دقیق آن از ذره بین استفاده می‌کند. ممکن است معاینه داخلی واژن یا مقعد برای بررسی وجود زگیل‌های داخلی انجام شود. به ندرت لازم می‌شود تا برای معاینه دقیق‌تر زگیل از آن نمونه برداری شود. در صورت لزوم و با توجه به ناحیه نمونه برداری بی‌حسی موضعی اعمال می‌شود. آزمایش‌های جدیدی برای جستجوی گونه‌های معینی از ویروس‌ها ابداع شده است، اما این آزمایش‌ها به طور معمول برای تشخیص زگیل تناسلی انجام نمی‌شود. آزمایش خون برای تشخیص ویروس زگیل تناسلی انجام نمی‌شود.

درمان زگیل تناسلی

آیا شما هم این سوال را دارید که برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد ؟ زگیل های تناسلی قابل مشاهده، ممکن است پس از چند سال بدون درمان نیز بهبود یابند. ولی ویروس این زگیل همچنان در بدن باقیمانده و پس از طی مدتی مجدداً عود می نماید. بنابراین هدف از درمان، کنترل علائم بیماری و جلوگیری از انتقال آن به دیگران است . توجه داشته باشید زگیل تناسلی حتی در شرایطی که بیمار هیچ یک از علائم بیماری را ندارد نیز قابل انتقال است. در روش های درمانی معمولا در یک جلسه و بدون نیاز به بستری شدن، درمان صورت میگیرد و معمولا بنا به صلاح دید پزشک یا دکتر معالج یکی از روش های زیر را به دلیل درمان صد در صد زگیل انتخاب مینماید.

درمان با لیزر

لیزر زگیل تناسلی ( استفاده اشعه برای از بین بردن زگیل تناسلی ) این مزیت دارد را دارد که یک بار برای همیشه از شر زگیل خود خلاص می شوید. این روش برای از بین بردن زگیل های خوشه ای و تکی با تعداد زیاد بسیار موثر می باشد. درمان با لیزر می تواند کمی نسبت به روش های دیگر پرهزینه تر باشد ولی نتایج قطعی تری هم به دنبال دارد. این روش طی مدت زمان نیم ساعت و به صورت کاملا سرپایی انجام می شود. بیمار بلافاصله پس از لیزر می تواند به محل کار خود برگردد. زمان نقاهت آن کاملا کوتاه مدت می باشد. از جمله کسانی که از شهرستان برای درمان زگیل خود به شهرها مراجعه می کنند، با انجام لیزر همان روز به شهرستان خود باز می گردند.

کرایو تراپی (فریز کردن زگیل ها)

روش درمان با کرایو تراپی یا سرما درمانی توسط متخصص پوست برای درمان زگیل تناسلی انجام می گیرد. تری کلرواستیک اسید (TCA) همان ماده شیمیایی می باشد که توسط یک پزشک در سطح زگیل ها اعمال شده و زائده پس از یخ زدن ( انجماد ) از بین می رود. طی این روش موفق 75% بیماران رضایت کامل داشته و 15% از آنها تجربه بازگشت زگیل را داشته اند. با این حال، کرایوتراپی یا سرمادرمانی یکی از روشهای قطعی درمان زائده های گوشتی بعد از لیزر می باشد.

الکتروکوتر یا سوزاندن

یکی از روشهای قدیمی برای درمان زائده های پوستی، الکتروکوتر یا سوزاندن زگیل ها می باشد. در این روش که جراحی معمولی است، پزشک از جریان الکتریکی برای گرم کردن و از بین بردن بافت های غیر طبیعی روی پوست استفاده می کند. این روش بیشتر برای زائده های گوشتی نرم کاربرد دارد و اگر زگیل شما سفت شده و زبر می باشد، لیزر و کرایو پیشنهاد های پزشک متخصص هستند.

اینستاگرام کلینیک صدف

جراحی زگیل تناسلی یا لیپ Leep

یکی از روش هایی که پزشکان یا جراحان عمومی برای از بین بردن زگیل های تناسلی به کار میگیرند، جراحی می باشد. عمل جراحی اغلب برای زائده های روی پوست کاربرد داشته و اگر زگیل داخل واژن یا مقعد باشد، از لیزر برای از بین بردن آن استفاده می کنند. جراحی شامل روش سنتی بریدن به وسیله تیغ جراحی می باشد و قبل از آن محل عفونی به طور موضعی بی حس می شود. زخم ناشی از برداشتن زگیل ها بخیه زده می شوند. پس از درمان زگیل های تناسلی در زنان لازم است هر 6 ماه یکبار برای انجام تست پاپ اسمیر اقدام شود. زیرا این تست می تواند تغییرات سلول در دهانه رحم را به خوبی نمایان کند.بعضی از انواع HPV که موجب بروز زگیل می شود، خطر ابتلا به سرطان را ندارد اما انواع دیگری از این ویروس در ابتلا به سرطان نقش دارند.

همشهریان گرامی در صورتی که نیازمند اقدامات تشخیصی - درمانی در زمینه پوست می‌ باشید؛ و به دنبال بهترین روش درمانی هستید؛ حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا به واسطه دانش، تجربه و احاطه بر انواع بیماری های پوستی و اختلالات گوناگونی که در اثر افزایش سن، ژنتیک و عواملی محیطی ایجاد می‌ شود؛ مناسب ترین درمان را برای شما در نظر گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ایلیا جلالی [ 1402-12-09 ]
تمامی نواحی مقعد، بیضه و آلت من مملو از زگیل شده است. نیاز به مشاوره فوری دارم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آنالیز مو به چه دلیل انجام میشود؟آنالیز مو به چه دلیل انجام میشود؟

جهت تشخیص علت ریزش مو امروزه آنالیز مو به یکی از روش‌ های رایج برای پی بردن به مشکلات و اختلالات مو در جهان تبدیل شده است. ... ادامه مطلب

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

پرطرفدارترین روش برای رفع موهای زائد بدن لیزر است که اخیرا براى لیزر موهای زائد تعداد متقاضیان افزايش یافته اند. یکی از مفید ترین کاربردهای لیزر استفاده از آن برای از بین بردن موهای زائد است ... ادامه مطلب

انواع آکنه و جوشانواع آکنه و جوش

ایجاد جوش و آکنه در هر قسمت از صورت حاکی از بروز یک بیماری یا مشکل در ناحیه خاصی از بدن است و هر کدام نیاز به درمان خاصی دارند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین