منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / کرایو تراپی (سرما درمانی) چیست و چگونه انجام میشود؟

کرایو تراپی (سرما درمانی) چیست و چگونه انجام میشود؟

آنچه در این مطلب میخوانید

کرایوتراپی روشی است که امروزه برای درمان ضایعات پوستی از آن استفاده می شود. کرایوتراپی (سرما درمانی) یک روش درمانی خاص است که در آن ضایعات سطحی پوست تحت اثر دمای بسیار پایین قرار گرفته و منجمد می شوند. این روش مفید، ارزان و کاربردی است در صورتی که تشخیص عارضه درست باشد. چرا که برای درمان ملانوم یا ضایعات رنگی شبه ملانوم قابل استفاده نیست زیرا تغییرات داخل سلولی که در نتیجه این روش درمانی ایجاد می‌شود؛ در این بیماران تمایل به بدخیمی ضایعات را تسریع و تسهیل می نماید . در ادامه این مطلب به ضایعات پوستی که به وسیله کرایوتراپی قابل درمان هستند می‌پردازیم.

در کلینیک تخصصی پوست صدف اصفهان از روشهایی مانند کرایوتراپی یا سرما درمانی برای از بین بردن ضایعات پوستی از قبیل زگیل استفاده می‌ شود. این روش درمانی، با توجه به کم هزینه بودن و تاثیری که بر این ضایعات دارد؛ مورد توجه می‌ باشد. شما می‌ توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کرایوتراپی چیست؟

کرایوتراپی، سرما درمانی، فریز کردن یا انجماد اصطلاحاتی هستند که برای این روش درمانی به کار برده می شوند و حتما یکی از آنها به گوشتان خورده است. هدف ابتدایی سرما درمانی یا کرایوتراپی کاهش دمای بافت است. درمان با کرایو توسط پزشک متخصص در مطب یا کلینیک های مجهز انجام می شود. طی این روش نیتروژن مایع یا دی اکسید کربن در دمای -196 درجه سانتی گراد روی زائده اعمال می شود. سپس زائده ها پس از خشک شدن از بین می روند. این روش زمان کوتاهی تقریبا معادل 20 دقیقه را به خود اختصاص می‌دهد. اگر تعداد زائده ها زیاد باشد، پزشک چند جلسه را برای درمان پیشنهاد کرده یا درمان با لیزر را توصیه می کند.

کرایوتراپی یا سرما درمانی

کاربرد های کرایوتراپی

آمادگی قبل از کرایوتراپی

جهت آماده شدن برای کرایو تراپی نیاز به انجام هیچ کاری نیست اما ممکن است فرد مجبور باشد آرایش، لوسیون یا پودری را که قبل از فرایند به پوست خود زده است پاک کند. پس از آن پزشک نیتروژن مایع را به محلی که باید درمان شود اسپری می کند.

مراقبت های پس از کرایوتراپی

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

عوارض کرایوتراپی

انجام کرایوتراپی با عوارضی نیز همراه است که از جمله آن ها می توان به ایجاد تاول در محل درمان اشاره کرد که دو نوع است. نوع اول تاول ها شفاف است و ممکن است در اثر خونریزی متمایل به رنگ زرد یا بنفش شود که این نوع اختلال جدی نیست و جای نگرانی وجود ندارد. ایجاد عفونت ثانویه غیرمعمول است در مواردی که افزایش درد، تورم، افزایش مایع زرد رنگ در داخل تاول ، ترشحات چرکی و یا قرمزی در اطراف منطقه درمان ایجاد شود ، باید به پزشک معالج مراجعه کنید.

همشهریان گرامی در صورتی که نیازمند اقدامات تشخیصی - درمانی در زمینه پوست می‌باشید؛ و به دنبال بهترین روش درمانی هستید؛ حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا به واسطه دانش، تجربه و احاطه بر انواع بیماری های پوستی و اختلالات گوناگونی که در اثر افزایش سن، ژنتیک و عواملی محیطی ایجاد می‌ شود؛ مناسب ترین درمان را برای شما در نظر گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟تزریق بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟

تزریق بوتاکس در مواردی مانند خط اخم و چروک‌ های اطراف چشم و دهان خطوط پنجه کلاغی اصراف چشم خطوط پیشانی موثر است . ... ادامه مطلب

فیلر مو یا مزوتراپی، کدام یک در درمان ریزش مو مؤثرتر هستند؟فیلر مو یا مزوتراپی، کدام یک در درمان ریزش مو مؤثرتر هستند؟

فیلر مو و مزوتراپی از روشهای درمانی مکمل هستند که می توانند تأثیرات بسیار خوبی در تقویت موی سر و کنترل ریزش آن داشته باشند. در این بخش به معرفی و مقایسه این دو روش برای درمان ریزش مو پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

مزایای پاکسازی پوستمزایای پاکسازی پوست

یکی از تدابیر مراقبتهای پوستی برای داشتن پوستی شفاف و صاف پیلینگ پوست است . در این مقاله شما را با مزایای پاکسازی پوست آشنا می‌ کنیم. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین