منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای جوانسازی / لیزرها چه کاربردی در درمان مشکلات پوستی دارند؟

لیزرها چه کاربردی در درمان مشکلات پوستی دارند؟

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از روش هایی که برای درمان مشکلات مختلف پوستی استفاده می شود درمان با لیزر است . در این مطلب انواع کاربرد های لیزر برای درمان مشکلات پوستی را بررسی می کنیم.

کلینک تخصصی صدف مجهز به اغلب لیزرهای مدرن و به روز در زمینه پوست و زیبایی می‌ باشد. در این مرکز انواع لیزرهای پیشرفته، به خدمت متخصص پوست آمده اند تا به مراجعین محترم بهترین لیزر درمانی پوست در اصفهان ارائه گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌ توانید با شماره‌های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

لیزر چیست ؟

لیزر یک نور پر انرژی و تک موج است که به وسیله ی فناوری و ابزار خاصی تولید می شود . انرژی موجود در لیزر می تواند تا هزار برابر بیشتر از انرژی نور خورشید باشد . لیزر ها علاوه بر انرژی زیاد دقت بالایی دارند و به نقطه های کوچک می تابند . انرژی موجود در نور لیزر توسط سلول ها جذب می شود و سبب تخریب آن ها می شود . تک موج بودن نور لیزر باعث می شود که این نور فقط سلول های خاصی را تخریب کند .

مثلا لیزر با طول ۵۸۵ نانومتر سبب تخریب ساختمان های عروقی می شود و به همین علت در درمان عروق واریسی، ضایعات همانژیومی و لکه ها و خال های عروقی به کار می رود .
هدف استفاده از لیزر تخریب یک سری سلول خاص که مورد هدف ما واقع شده اند می باشد بطوریکه به بافت اطراف سلول های هدف آسیبی وارد نشود .

لیزرهای پوست

لیزر برای درمان کدام بیماری های پوستی استفاده می شود ؟

ضایعات عروقی

برای درمان انواع ضایعات عروقی می توان از لیزر استفاده کرد . مواردی چون ماه گرفتگی ، رنگ های نازک پوستی ، قرمزی صورت و گردن و گوشت اضافه در بدن ( کلویید ) با لیزر درمان می شود .

خالکوبی و ضایعات رنگدانه ای

ازجمله موارد دیگر استفاده از لیزر از بین بردن ضایعات رنگدانه ای پوست مانند کک و مک و خال های مادرزادی است . همچنین از طریق لیزر میتوان بدون آسیب رساندن به پوست اطراف ، خالکوبی را از بین برد .

درمان لکه های حاملگی ( ملاسما )

لکه های حاملگی ( ملاسما ) به هورمون ها وابسته هستند و بطور کامل از بین نمی روند . به وسیله ی درمان دارویی و لیزر میتوان این لکه ها را کمرنگ تر کرد . پس از کم رنگ شدن امکان بازگشت لکه ها وجود دارد ولی مدت زمان دقیقی برای اثر گذاری این درمان وجود ندارد و ممکن است پس از دو یا ده سال لکه ها دو مرتبه پر رنگ شوند .

از بین بردن موهای زائد

برای از بین بردن موهای زائد و یا موهای اندام های بدن می توان از لیزر استفاده کرد . اثر گذاری لیزر در از بین بردن مو های تیره بیشتر است و موهای روشن و نازک به سختی توسط لیزر از بین می روند .

درمان جای جوش و جوانسازی پوست

لیزر برای از بین بردن یا کاهش چین و چروک صورت ، آکنه ، اسکار زخم و جوان سازی پوست نیز استفاده می شود . در مواردی که به علت جوش های زیاد پوست دچار فرورفتگی های زیادی می شود ، با استفاده از لیزر می توان باعث تحریک ساخته شدن سلول های پوستی جدید شد و تا هشتاد درصد مشکل فرورفتگی و جای جوش در پوست را برطرف کرد . البته درمان جای جوش بوسیله ی لیزر زمانی استفاده می شود که آکنه هنوز فعال نباشد . در غیر این صورت ابتدا باید از طریق دارو آکنه درمان شود و سپس از لیزر برای بهبود جای جوش استفاده شود .

درمان پسوریازیس

یکی از شایع ترین بیماری های پوستی در ایران پسوریازیس می باشد که در این بیماری سلول های پوستی بیشتر از حد ریختن آن ها تولید می شود . این بیماری درمان قطعی ندارد و برای کاهش علائم ‌بیماری از لیزر استفاده می شود .

آدرس صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

درمان التهابات پوستی

در افرادی که از ژل پاژ استفاده کرده اند و دچار عوارض بلند مدت آن شده اند ، بعد از تخلیه ی ژل التهاب رخ می دهد . استفاده از لیزر در کاهش التهاب و کبودی ناشی از عوارض ژل پاژ بسیار موثر است .

از بین بردن جای زخم و سوختگی

برای از بین بردن آثار زخم های مانند زخم جراحی و یا از بین بردن آثار سوختگی می توان از لیزر استفاده کرد . البته با وجود اینکه لیزر درصد زیادی به بهبود آثار زخم کمک می کند ، آثار زخم و سوختگی بطور کامل از بین نخواهد رفت و پوست به حالت اول باز نمی گردد .

همشهریان گرامی! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

پرطرفدارترین روش برای رفع موهای زائد بدن لیزر است که اخیرا براى لیزر موهای زائد تعداد متقاضیان افزايش یافته اند. یکی از مفید ترین کاربردهای لیزر استفاده از آن برای از بین بردن موهای زائد است ... ادامه مطلب

آلوپسی آندروژنتیک و ارتباط آن با آندروژنآلوپسی آندروژنتیک و ارتباط آن با آندروژن

اگرچه آلوپسی می تواند در هر نقطه از بدن اتفاق بیفتد ، اما بیشترین ناراحتی را برای پوست ایجاد می کند. ریزش مو می تواند از یک لکه کوچک متمرکز یا پراکنده ... ادامه مطلب

بیماری پوستی پسوریازیس را بشناسیمبیماری پوستی پسوریازیس را بشناسیم

پسوریازیس نوعی بیماری خود ایمنی مزمن است که انواع مختلفی دارد و پسوریازیس پلاکی رایج‌ترین شکل این بیماری است . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین