منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / رادیوسرجری چه روشی است؟

رادیوسرجری چه روشی است؟

آنچه در این مطلب میخوانید

توجه !
لازم به ذکر است؛ روش رادیوسرجری در کلینیک صدف قابل انجام نمی‌باشد و این مطلب صرفا جهت افزایش سطح آگاهی کاربران تهیه گردیده است.

امروزه برای رفع نواقص زیبایی از روش های مختلفی استفاده میشود. رادیو سرجری ضایعات پوست یکی از روش هایی است که متخصصان در بسیاری از موارد برای رفع عواملی که بر روی پوست مزاحمت ایجاد میکنند توصیه میکنند. سطح پوست در معرض عارضه های پوستی گاه خطرناک و گاه بی خطر قرار دارد. هر يك از ما ممكن است انواع مختلفي از ضايعات پوستي (skin lesions) داشته باشیم. بعضی از این عارضه ها تبدیل به یک مشخصه در ما شده اند همچون خال؛ اما برخی از آنها عارضه های دردناک و خطرناکی هستند که باید هرچه سریع تر بدان ها توجه کنیم و آنها را از بین ببریم. زگيل، كيست و … بسياري از اين ضايعات نیاز به توجه بیشتر هستند و نباید به راحتی از کنار آن گذر کنید. تشخيص اینکه آیا ضایعه پوستی نیازمند درمان است یا خیر بر عهده پزشک متخصص میباشد. اين روش، معمولاً به صورت سرپايي و در مطب انجام مي شود.

دستگاه الکتروسرجری به علت مکانیسم خاص در برداشت ضایعات و کیفیت بسیار بالای آن، امکان انجام اعمال جوانسازی پوست را به صورت سرپایی، بدون خونریزی و بدون اسکار (جای زخم) در کوتاه‌ترین زمان فراهم می کنند.

کلینیک تخصصی پوست صدف در اصفهان ، آماده ارائه خدمات جوانسازی پوست به شما مراجعین محترم می‌ باشد. در این مرکز انواع روشهای نوین جوانسازی، اعم از رادیوسرجری، لیزرها و متدهای مختلف دیگر، به کار گرفته می‌ شود؛ تا پوستی شاداب و با طراوت را به شما هدیه نماید. لطفاً جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

نحوه‌ ی عملکرد دستگاه رادیوسرجری

دستگاه آر اف سرجیکال (RF) و یا رادیو سرجری، یک نوع جراحی است که عملکرد آن با امواج رادیویی می‌باشد. در واقع کاربرد آن نیز در زیبایی و درمانی متفاوت است. استفاده از امواج رادیویی با فرکانس بالا 4MHz می‌باشد که در برداشتن خال و زائده‌ های پوستی مثل زگیل‌ها، برآمدگی‌ها، اسکارها و … به کار می‌رود. با برخورد امواج رادیویی به پوست این امواج موجب لرزش مایع میان بافتی و تبخیر آن در دمای پایین بدون نیاز به حرارت و آسیب رساندن به بافت پوست می‌شود. به همین خاطر برش بافت پوست بسیار ظریف انجام می‌شود و بدون خونریزی روند درمان به همین ترتیب طی می‌شود.

در این روش به آرامی ضایعه را (لایه به لایه) از سطح پوست می‌تراشد. در همان زمانی که دستگاه ضایعه را به آرامی می‌تراشد، خونریزی پوست هم با استفاده از گرما بند می‌آید. حذف خال به شیوه‌ی رادیوسرجری با استفاده از این دستگاه بهترین گزینه برای هموار کردن بافت پوست است؛ چراکه پزشک تسلط و کنترل بیشتری روی عمق تراشیدن دارد و اسکار کمتری ایجاد می‌شود.

رادیوسرجری

مراقبت های بعد از انجام رادیوسرجری

بعد از برداشت ضایعه، باید از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید. یک الی دو بار در روز، زخم را با آب بشویید. بعد از تمیز کردن زخم باید مجدداً از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید. این اقدامات باید تا بهبودی کامل زخم ناشی از برداشتن ضایعه ادامه پیدا کند.برای تسریع در فرایند بهبود زخم ها شما می توانید از پانسمان مناسب، پماد بعد از برداشتن خال مانند سیکالفیت یا سیکاموزا استفاده کنید.

برای سوزاندن خال و از بین بردن زائده های پوستی بهتر است به کلینیک های زیبایی و یا متخصصین پوست مراجعه کنید. نواحی تحت جراحی نباید آلوده شوند و از اعمال فشار بر روی آنها نیز خودداری کنید.

مزیت رادیوسرجری

از آنجایی که در این روش درمانی پوست بریده نمی شود، نیازی به تشکیل بافت جوشگاه (جای زخم) وجود نبوده، احتمال ابتلا به عفونت کاهش یافته و مدت بهبودی بسیار کمتر می شود. در نتیجه مزایای استفاده از روش رادیوسرجری شامل:

موارد منع مجاز انجام رادیوسرجری

رادیوفرکوئنسی در بیماریهای قلبی شدید، بیماریهای کلاژن و اسکولار یا هر بیماری شدید و غیر قابل کنترل، زنان حامله و شیرده، افرادی که مارکرهای الکتریکی مثل Pace maker باطری قلب یا ایمپلانتهای فلزی مثل فلز در منطقه هیپ به علت شکستگی استخوان ران یا دریچه های فلزی قلب دارند و نیز در خانم هایی که UD لمسی دارند، منع استفاده دارد. افرادی نیز که در درمان های اخیر، تزریق ژل یا بوتاکس دارند (در موارد کاربرد صورت) باید با رعایت فاصله زمانی از تزریق اقدام به رادیوسرجری نمایند.

اینستاگرام کلینیک صدف

عوارض جانبی رادیو سرجری

از عوارض جانبی رایج که در استفاده از رادیو سرجری رخ می دهد، درد، ورم بافتی، خونریزی، عفونت، افت فشار خون بالا یا افت فشار خون یا افتادگی، زخم و تشکیل کلوئید است. انتقال باکتریایی استافیلوکوکوس اورئوس از طریق الکترود از بیمار به بیمار دیگر امکان پذیر است.

کلینیک پوست و لیزر صدف یکی از بهترین مراکز تخصصی تزریق چربی در اصفهان است که با تکیه بر مهارت، تجربه و دانش بالا، کم عارضه ترین، ماندگارترین و مطلوب ترین نتایج افزایش حجم و فرم دهی با تزریق چربی را برای شما رقم می‌ زند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چگونه برای انجام عمل بلفاروپلاستی آماده شویم؟چگونه برای انجام عمل بلفاروپلاستی آماده شویم؟

بلفاروپلاستی یک نوعی جراحی می باشد که پوست اضافی پلک شما را از بین می برد. در ادامه به بررسی مهمترین اقدامات قبل از بلفاروپلاستی می پردازیم. ... ادامه مطلب

همه چیز در مورد الکتروکوترهمه چیز در مورد الکتروکوتر

کوتر دستگاهی می باشد که با ایجاد جریان الکتریکی، حرارتی را ایجاد می کند. امروزه از این نوع دستگاه ها در صنایع پزشکی و زیبایی بسیار استفاده می شود. ... ادامه مطلب

کاشت مو به روش FITکاشت مو به روش FIT

در کاشت مو به روش FIT که یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو طبیعی هم می‌ باشد، از یک پانچ گرد کوچک برای استخراج واحد های فولیکولی مو استفاده می‌ شود ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین