منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / بیماری پوستی گرانولوم چیست؟

بیماری پوستی گرانولوم چیست؟

گرانولوم نوعی بیماری پوستی است که اغلب شامل ضایعاتی برآمده به رنگ پوست و یا قرمز رنگ می‌باشد که الگویی حلقه‌ای را معمولاً روی دست‌ و پا ایجاد می‌کند. گرانولوم می‌تواند در اثر آسیب‌های اندک پوستی و یا مصرف برخی داروها ایجاد شود. برخی انواع بیماری گرانولوم، افراد بالغ را تحت تأثیر قرار می‌دهد و برخی انواع آن کودکان را دچار می‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

در اغلب موارد گرانولوم با خارش و درد همراه نیست و درمانی برای آن لازم نخواهد بود. ضایعات معمولاً خود به خود و ظرف دو سال از بین می‌روند. اگر شما از ظاهر پوست خود ناراحت باشید در آن صورت پزشک می‌تواند داروهایی را برای شما نسخه کند که فرآیند ناپدید شدن ضایعات گرانولوم را تسریع می‌بخشد.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی پوست در اصفهان است که شما می توانید برای تشخیص و درمان مشکلات پوستی به آن مراجعه نموده و توسط متخصص پوست و مو تحت درمان قرار گیرید. چهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

علائم گرانولوم

علائم گرانولوم می‌تواند متنوع باشد:

  1. گرانولوم آنولار لوکالیزه: این نوع شایع‌ترین نوع بیماری گرانولوم آنولر می‌باشد. محدوده ضایعات به صورت دایره یا نیم دایره با ضخامت حدود دو اینچ (پنج سانتی‌متر) می‌باشد. گرانولوم آنولار لوکالیزه اغلب در دست‌ها، پاها، مچ دست و پای افراد بالغ جوان مشاهده می‌شود.
  2. گرانولوم آنولار منتشر یا جنرالیزه: حدود 15 درصد افرادی که به گرانولوم آنولر دچار هستند، ضایعاتی دارند که در بخش زیادی از بدن منتشر می‌باشند و شامل ضایعاتی در تنه، بازوها و پاها می‌شوند. این نوع از بیماری گرانولوم آنولر می‌تواند با خارش همراه باشد. این نوع در افراد بالغ دیده می‌شود.
  3. گرانولوم آنولار زیر پوست: این نوع کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و گرانولوم آنولار زیرپوستی نامیده می‌شود. این نوع از گرانولوم آنولر بثورات بی دردی را زیر پوست ایجاد می‌کند. این بثورات کمتر از 5/3 سانتی‌متر ضخامت دارد و روی دست‌ها، سینه‌ها و پوست سر ظاهر می‌شود.

انواع گرانولوم

چهار شکل گرانولوم، بسته به محل ایجاد وجود دارد:

_شکل موضعی
_شکل حلقوی زیر جلدی
_شکل منتشر
_شکل سوراخ

بیماری پوستی گرانولوم

علل گرانولوم

هنوز مشخص نیست که چه عواملی باعث ایجاد گرانولوم می‌شود؛ اما در برخی موارد توسط:

تشخیص گرانولوم

پزشک می‌تواند به سادگی و با معاینه پوست آسیب دیده، گرانولوم آنولار را تشخیص دهد. در بعضی موارد برای اطمینان از تشخیص یا تشخیص نوع آن پزشک ممکن است یک نمونه‌برداری جزئی پوستی (بیوپسی) انجام داده و نمونه را در زیر میکروسکوپ بررسی کند.

عوامل خطر گرانولوم

گرانولوم آنولار گاهی اوقات در نتیجه ابتلا به دیابت یا بیماری تیروئید به وجود می‌آیند. این مورد بیشتر در مواردی که ضایعات به وجود آمده پوستی بی‌شمار یا گسترده هستند، اتفاق می‌افتد. در موارد نادر به خصوص در افراد مسن که گرانولوم آنولار شدت زیادی داشته و نسبت به درمان‌ها پاسخگو نیست، ممکن است این بیماری پوستی به سرطان مرتبط بوده یا بعد از درمان سرطان مجدداً عود کند.

اینستاگرام کلینیک صدف

درمان بیماری گرانولوم

در اغلب موارد اقدامی برای درمان گرانولوم پوستی لازم نمی‌باشد. اغلب ضایعات ظرف چند ماه از بین می‌روند و به ندرت بیش از دو سال به طول می‌انجامند. اگر ظاهر پوست ، شما را آزار می‌دهد پزشک می‌تواند برخی گزینه‌های زیر را به شما پیشنهاد دهد:

کلینیک تخصصی صدف با کادر پزشکی متخصص و مجرب به همراه جدیدترین تجهیزات پوست و زیبایی، آماده ارائه انواع خدمات لیزری و روش های غیر لیزری جوانسازی پوست ، کاشت مو و ابرو و لیزر موهای زائد در اصفهان، به مراجعه کنندگان گرامی می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محمد آرسین فهیمی [ 1402-05-27 ]
پسر من ارسینم بیماری گرانولوم آنولار داره روی هر دو ارنج دو زانو و پاهاش الان پنج ماه هرچقدر پوادم میزنیم نمیرهچیکار کنیم

فاطمه دهقان [ 1400-12-01 ]
سلام من نزدیک به دوسال پیش یه چیزی شبیه به دونه کوچک رودستم پیدا شد گفتم شاید خار کاکتوس رفته تودستم بعداز مدتی بزرگتر شد حلقوی شکل رفتمدکتر وآمپول زد داخلش ولی بازم بیشتر میشه وروی دست چپم هم پنج تا ی دیگه زده من باید چیکار کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برداشتن انواع خال با جراحیبرداشتن انواع خال با جراحی

خال، شايع‌ترين و متداول‌ ترين ضايعه‌ ي پوستي است. در واقع يك نوع تومور پوستي است كه از سلول‌ هايي به نام ملانوييت (سلول رنگ دانه‌اي) ساخته مي‌ شود . ... ادامه مطلب

علت پرمویی زنان چیست؟علت پرمویی زنان چیست؟

اختللال پرمویی در زنان مشکل شایعی است که امروزه بیشتر از قبل دیده می‌شود و دلایل گوناگون و متنوعی هم دارد . ... ادامه مطلب

درمان خط خندهدرمان خط خنده

خطوط لبخند یا خط خنده یکی از موارد مورد توجه بسیاری از ماست . ما در این مقاله در مورد چگونگی از بین بردن خط خنده توضیح می‌ دهیم. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین