منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / ریزش مو بعد از زایمان تا کی ادامه دارد؟

ریزش مو بعد از زایمان تا کی ادامه دارد؟

در زنان باردار، پس از زایمان و یائسگی، استروژن هورمون اصلی است که بر رشد موهای شما تأثیر می‌گذارد. در دوران بارداری، بدن شما مقدار استروژنی را که تولید می‌کند افزایش می‌دهد که سیگنال فولیکول‌های بیشتری را برای ورود به فاز رشد نسبت به مرحله استراحت چرخه رشد مو می‌دهد. در این مدت، ممکن است موهای پرتر و ضخیم‌تری را تجربه کنید. همچنین امکان دارد متوجه شوید که موهای شما در دوران بارداری به طور قابل توجهی سریع‌تر از قبل رشد می‌کنند. پس از زایمان، سطح استروژن کاهش می‌یابد (به سطح قبل از بارداری باز می‌گردد) که باعث می‌شود فولیکول‌های مو وارد فاز استراحت شوند و موهای کمتری رشد کنند. پس از حدود ۱۰۰ روز در مرحله استراحت، موها شروع به ریزش می‌کنند. علاوه بر تغییرات استروژن و پروژسترون در دوره پس از زایمان، استرس و تغذیه بر سطح هورمون‌ها تأثیر می‌گذارد که می‌تواند بر رشد مو نیز تأثیر گذارد.

بسیاری از زنان چند ماه پس از زایمان دچار ریزش موی قابل توجهی می‌شوند. ریزش موها در این دوران طبیعی است و جزء ریزش موهای واقعی محسوب نمی‌شود. ریزش مو در دوران شیردهی از سن دو تا چهار ماهگی نوزاد آغاز می گردد. معمولاً ممکن است چند ماه تا یک سال بعد از زایمان نیز این ریزش موها ادامه داشته باشد. گاهی این مسئله به حدی شدید است که باعث کاهش تراکم موهای سر می شود؛ اما به مرور زمان سیکل رشد و استراحت موها به حالت طبیعی بر میگردد و ریزش موها کاهش یافته و تراکم مو نیز به حالت قبل بازمی گردد. با داشتن یک تغذیه مناسب در دوران شیردهی و درصورت امکان مصرف مکمل های شیردهی، رشد موها تقویت شده و معمولاً در سال دوم پس از تولد نوزاد موهای ریزش یافته رشد خود را از سر می گیرند و تراکم موها به حالت طبیعی باز خواهند گشت.

آنالیز مو یکی از اقدامات تشخیصی کلینیک صدف در اصفهان است که با استفاده از این روش مواردی مانند کمبود و مازاد مواد معدنی، وضعیت متابولیسم پروتئین در بدن و ... شناسایی می‌ شود. شما می‌ توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و تعیین نوبت، با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

درمان ریزش مو بعد از زایمان

مؤثرترین روش‌های درمان ریزش مو بعد از زایمان عبارتند از:

شامپوهای مناسب

اولین و آسانترین قدمی‌ که می‌توان جهت برطرف کردن مشکل ریزش مو برداشت مصرف یک شامپوی صحیح و مناسب با موهای مادران است. برای اینکه شامپوی مناسب خود را انتخاب کنید می‌توانید از یک مشاور پوست و مو کمک بگیرید. توصیه به زنان باردار این است که حتماً از شامپوهایی با ترکیبات سالم‌تر و گیاهی استفاده کنند تا هیچگونه حساسیتی با آنها ایجاد نشود.

مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ ها

چندین مکمل خوراکی ویتامین وجود دارد که می‌تواند به افزایش سلامت مو کمک کند. بیوتین یکی از ویتامین‌های شناخته شده محبوب برای کمک به سلامت مو و ناخن‌هاست. کمبود بیوتین در بدن می‌تواند منجر به ریزش مو شود و مصرف منظم آن می‌تواند به تحریک رشد مو کمک کند. سایر ویتامین‌های مفید شامل سلنیوم که هورمون‌هایی که رشد مو را بهبود می‌بخشند افزایش می‌دهد و زینک است که می‌تواند در صورت وجود فقر این ماده در بدن منجر به ریزش مو شود. ویتامین C نیز برای سلامت پوست کف سر ضروری است، این ویتامین گردش خون کافی را به منافذ پوست تنظیم کرده و باید به‌صورت روزانه از آن مصرف کرد.

ریزش مو بعد از زایمان

کاشت مو

متداول‌ترین فرآیند پزشکی برای درمان ریزش موی زنان ، کاشت مو است. کاشت مو برای ریزش مو پس از بارداری به سرعت انجام نشود و چندین ماه و حتی پس از اتمام دوران شیردهی انجام شود. برای انجام هرگونه روش های کاشت مو با متخصص مجرب مشورت کنید.

درمان با پلاسمای غنی از پلاکت

درمان با پلاسمای غنی از پلاکت ( پی آر پی ) از خون خود شخص استفاده می‌کند. پس از گرفتن نمونه خون، آن را در دستگاهی قرار می‌دهند که خون را به عناصر سازنده آن جداسازی می‌کند. پلاکت‌ها که نوعی از سلول‌های خونی هستند فرآوری شده و سپس به پوست کف سر تزریق خواهند شد. متخصصین عقیده دارند که این کار باعث تحریک سلول‌ها برای رشد مو است.

لیزر

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) شانه‌ها، کلاه‌ها و سایر دستگاه‌های لیزری را تأیید کرده که می‌تواند بدون نسخه آنها را خریداری کرد و برای درمان ریزش مو در منزل از آنها کمک گرفت. این دستگاه‌ها نور لیزر کم انرژی را از خود ساطع می‌کنند که می‌تواند به تحریک رشد موی جدید کمک کند. این مسئله می‌تواند برای درمان ریزش مو مؤثر باشد.

اهمیت دادن به مراقبت‌های روزانه از موها

یکی دیگر از روش‌هایی که تا حد بسیار زیادی می‌تواند در ریزش مو تأثیر بگذارد انجام صحیح و اصولی مراقبت‌های لازم از موها است. به عنوان مثال می‌توانید از سرم‌ها و ماسک‌های تقویتی مو استفاده کنید. علاوه بر آن نکاتی نظیر شانه زدن موهای خیس، سشوار کشیدن‌های بیش از حد، استفاده از رنگ‌های شیمیایی و مضر و … را کنار بگذارید. این دسته از عادت‌های غلط تا حد زیادی به سلامت موها آسیب زده و سبب ایجاد ریزش در آن‌ها می‌شود.

تجدید نظر در سبک رژیم غذایی خود

مادران شیرده معمولاً با کمبود مواد مغذی بدن مواجه هستند. از آنجایی که موها از این مواد مغذی تغذیه می‌کنند کمبود آنها سبب ایجاد ریزش مو می‌شود. برای اینکه با چنین مشکلی مقابله کنید بهتر است غذاهای ناسالم را از برنامه غذایی خود حذف کرده و در عوض مواد سالمتری را جایگزین آنها کنید. از جمله مهم‌ترین مواد غذایی که مصرف آنها برای مادران شیرده توصیه می‌شود سبزیجات، میوه‌ها، مصرف پروتئین و مواردی از این قبیل است.

اينستاگرام کلينيک صدف

دوری از استرس‌

از آنجایی که کودک تازه متولد شده یک تجربه جدید و کاملاً متفاوتی است شرایط زندگی مادران به کلی تغییر می‌کند. این شرایط سبب می‌شود تا تنش و استرس بیشتری وارد زندگی شود. از طرفی دیگر استرس یکی از دلایل تأثیرگذار در ریزش مو است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر به کودک خود شیر می‌دهید خود را از هرگونه تنش و استرس دور نگه دارید. استرس علاوه بر ریزش مو مشکلات متعدد دیگری را نیز به وجود خواهد آورد.

همشهریان گرامی در صورتی که نیازمند اقدامات تشخیصی - درمانی در زمینه پوست می‌ باشید؛ و به دنبال بهترین روش درمانی هستید؛ حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا به واسطه دانش، تجربه و احاطه بر انواع بیماری های پوستی و اختلالات گوناگونی که در اثر افزایش سن، ژنتیک و عواملی محیطی ایجاد می‌ شود؛ مناسب ترین درمان را برای شما در نظر گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیپولیز چیست و چه کاربردی دارد؟لیپولیز چیست و چه کاربردی دارد؟

لیپولیزر یکی از روش های مدرن و کم تهاجمی است که می تواند در کاهش چربی های موضعی در نواحی مختلف بدن مؤثر باشد . ... ادامه مطلب

آنالیز مو به چه دلیل انجام میشود؟آنالیز مو به چه دلیل انجام میشود؟

جهت تشخیص علت ریزش مو امروزه آنالیز مو به یکی از روش‌ های رایج برای پی بردن به مشکلات و اختلالات مو در جهان تبدیل شده است. ... ادامه مطلب

آلوپسی آندروژنتیک و ارتباط آن با آندروژنآلوپسی آندروژنتیک و ارتباط آن با آندروژن

اگرچه آلوپسی می تواند در هر نقطه از بدن اتفاق بیفتد ، اما بیشترین ناراحتی را برای پوست ایجاد می کند. ریزش مو می تواند از یک لکه کوچک متمرکز یا پراکنده ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین