منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / آنالیز مو به چه دلیل انجام میشود؟

آنالیز مو به چه دلیل انجام میشود؟

امروزه آنالیز مو به یکی از روش‌های رایج برای پی بردن به مشکلات و اختلالات مو در جهان تبدیل شده است. ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از بانوان و آقایان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. قطعاً نخستین گامی که پس از مواجهه با این مشکل باید برداشته شود، بررسی و انجام تحقیق در مورد علل ریزش است. انجام آزمایش خون و آنالیز مو دو راه کارآمد برای رسیدن به علت ریزش مو می‌باشند که وابسته به نتایج آنها، می‌توان ریزش مو را برای همیشه متوقف ساخت.

آنچه در این مطلب میخوانید

راه‌های جلوگیری از ریزش مو نیز آنالیز موی بیمار می‌باشد که در این روش، قسمتی از موی سر بیمار چیده می‌شود و برای تجزیه و آنالیز به لابراتوار فرستاده می‌شود. مواد معدنی، فلزات سنگین، سنتز پروتئین و... ازجمله عوامل تأثیرگذاری هستند که در صورت وجود اختلال در آنها سلامت موی بیمار تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت. پس از اینکه علت ریزش مو از طریق آنالیز مشخص شد، پزشک معالج کلیه اقدامات لازم برای درمان را آغاز خواهد کرد. در گام بعدی تلاش برای رویش مجدد موهای بیمار آغاز می‌شود که بدین منظور، مکمل‌ها و محلول‌های درخور با شرایط بیمار تجویز خواهد شد.

آنالیز مو یکی از اقدامات تشخیصی کلینیک صدف در اصفهان است که با استفاده از این روش مواردی مانند کمبود و مازاد مواد معدنی، وضعیت متابولیسم پروتئین در بدن و ... شناسایی می‌ شود. شما می‌ توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و تعیین نوبت، با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

هدف از آنالیز مو

پزشکان در آنالیز موی بیمار، 21 عنصری که در بافت مو موجود می‌باشد را مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار می‌دهند. با بررسی وضعیت مو و عناصر موجود در آن، می‌توان به صورت تقریبی به ذخایر آن عناصر در بدن رسید و در صورت کمی و یا زیادی هریک از آنها در بدن بیمار، به دنبال راه چاره‌ای گشت. آنالیز بیمار برای بررسی و شناخت بیماری‌ها و اختلالات موجود در بدن وی، یک راهکاری بسیار کارآمد است؛ زیرا با تکیه بر این روش می‌توان وضعیت غدد مختلف بدن اعم از: تیروئید و آدرنال را موردبررسی قرار داد. هم‌ چنین می‌توان نوع متابولیسم بدن را نیز مشخص نمود.

آنالیز مو

در آنالیز مو عوامل متداول که سبب ریزش موها می‌گردند بررسی می‌شوند و عبارت‌اند از:

1) کمبود مواد معدنی

2) ازدیاد مواد معدنی

3) وضعیت متابولیسم پروتئین در بدن

4) عملکرد غدد فوق کلیوی و تیروئید

5) نوع متابولیسم بدن

دستگاه آنالیزور مو

دستگاه آنالیزور فوق پیشرفته‌ ی پوست و مو که تا 1000 برابر می‌تواند تصویر را بزرگ کند و با کیفیت بالایی به نمایش بگذارد، دارای صفحه‌ی نمایشگر LCD با طول 11 سانتی‌متر است که رم خور بوده و فول HD می‌باشد. نور دستگاه آنالیز و اسکنر تبلت دار پوست و مو را می‌توانید به دلخواه تنظیم کنید و برای این کار دارای 8 ال ای دی برای تنظیم نور مناسب است. فرمت دیتای آن AVI، JPG و سازگار با ویندوزهای XP،, ویندوز 7 و 8 و سیستم عامل مک می‌باشد همچنین قابلیت گرفتن عکس و فیلم را نیز دارد. به علاوه شما برای موهایتان نیز به این دستگاه احتیاج پیدا می‌کنید و کاملاً مشکلتان را می‌ توانید با آن حل کنید.

این دستگاه در زمینه‌ی تشخیص بیماری‌های مو نیز کمک بسیار مؤثری بوده و با استفاده از آن قادر هستیم میزان رطوبت ساقه‌ی مو، آسیب‌دیدگی ساقه‌ی مو قبل و بعد از رنگ شدن، بررسی موخوره، وضعیت ریشه‌ی مو و اینکه مو در کدام‌یک از فازهای رشد (رشد، استراحت و ریزش) قرار دارد را تعیین کنیم. با کمک این دستگاه می‌توانیم تعداد مو در واحد سطح را تعیین کرده و با تعیین تراکم و ضخامت موها قادر هستیم، مشکل فعلی موها را تشخیص دهیم و اینکه با چه روشی (دارو، مکمل، پی آر پی ) می‌توانیم وضعیت موها را بهبود بخشیم.

تست آنالیز مو برای سنجش فلزات سمی در بدن و آزمایش دی ان ای نیز مورد استفاده بسیاری از پزشکان قرار می‌گیرد. این کار هم با دستگاه آنالیز و هم با درماتوسکوپ قابل انجام است البته ریزش مو ربطی به مشخصات فیزیکی مو و آنالیز آن ندارد و درمان ریزش مو نمی‌کند. ضمناً انجام آنالیز مو زمان زیادی نمی‌برد و در عرض چند دقیقه قابل انجام است. میزان برخی از عناصر در آنالیز مو بیانگر میزان تقریبی ذخایر آنها در بدن می‌باشد و از آن مهم‌تر نسبت بعضی از مواد معدنی به یکدیگر بیانگر وضعیت و فعالیت غدد تیروئید، آدرنال و نوع متابولیسم بدن می‌باشد، به عنوان مثال نسبت کلسیم به پتاسیم بیانگر عملکرد غده تیروئید و نسبت سدیم به پتاسیم بیانگر عملکرد غدد آدرنال (فوق کلیوی) و تأثیر آنها بر مو می‌باشد.

مثلاً افرادی که دچار کم‌کاری غدد فوق کلیوی می‌باشند در آنالیز مویشان میزان سدیم در قیاس با پتاسیم، کلسیم و منیزیم کمتر می‌باشد به دلیل اینکه میزان هورمون‌های ترشح شونده توسط غدد فوق کلیوی مسئول تنظیم میزان سدیم در سرم خون می‌باشند و زمانی که این غدد کم‌کار باشند میزان سدیم در خون کم بوده و میزان کمتری از این عنصر در بافت‌های نرم بدن مانند مو رسوب می‌کند.

اینستاگرام کلینیک دف

موارد استفاده از آنالیز مو

موارد استفاده از آنالیز موی سر و آنالیز پوست و مو متفاوت بوده و به موارد گوناگونی تقسیم می‌شود. گاهی کسانی که دچار عارضه در ناحیه پوست سر هستند برای تشخیص و درمان آن از آنالیز پوست و موی سر استفاده می‌کنند و یا افرادی که قصد استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد (الکساندرایت) را دارند و یا افرادی که دچار ریزش مو هستند و نگران کم پشتی موی سر شده‌اند و می‌خواهند میزان این ریزش را بررسی کنند و درمان ریزش موی سر خود را آغاز کنند و همچنین کسانی که می‌ خواهند کاشت موی طبیعی و قابل رشد ، کاشت ابرو و ریش و سبیل انجام دهند و … همگی می‌توانند از آنالیز پوست و مو به‌ وسیله‌ی این دستگاه استفاده کنند.

کاربرد های دستگاه آنالیزور مو

تفسیر آنالیز مو

تفسیر آنالیز مو کمی متفاوت از آزمایش خون می‌باشد به عنوان مثال میزان کم عناصر در آنالیز مو لزوماً به معنی کمبود آن‌ها در بدن نمی‌باشد، مثلاً آهن از عناصری است که در آنالیز مو نباید مورد بررسی قرار گیرد و میزان کم آن نشانه کمبود نمی‌باشد و یا میزان بالای کلسیم دلیل بر ازدیاد آن در بدن نبوده بلکه بیانگر عدم توانایی بدن در استفاده از کلسیم می‌باشد که باعث می‌شود کلسیم به مرور زمان در بافت‌های نرم بدن از جمله مو رسوب کند و از دلایل آن می‌توان به کم‌کاری غدد تیروئید و یا آدرنال و ازدیاد مس اشاره نمود. قابل‌ذکر است پزشک یا متخصص تغذیه باید دوره کامل آموزش تفسیر آنالیز مو را گذرانده و دارای تجربه و علم کافی باشد تا توانایی لازم برای تفسیر صحیح آنالیز مو و تنظیم برنامه درمانی را دارا باشد.

با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده از آنالیز مو و آزمایش‌های خون علل ریزش مو مشخص می‌گردند و برنامه درمانی دقیق که شامل:

1) مکمل‌های غذایی مناسب برای تنظیم میزان مواد معدنی و ویتامین‌ها در بدن

2) نوع مناسب از محلول‌های محرک رویش مو

3)برنامه غذایی جهت کمک به تنظیم میزان مواد معدنی

4) در صورت نیاز گیاهان دارویی جهت کمک به تنظیم هورمون‌ها ارائه می‌شود.

که علاوه بر درمان ریزش مو و رویش مجدد موها، سبب تنظیم متابولیسم، افزایش انرژی و سلامت بدن نیز می‌گردد.

همشهریان گرامی! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد و مزایای لیزر فرکشنال برای پوست چیست؟کاربرد و مزایای لیزر فرکشنال برای پوست چیست؟

جوانسازی پوست با CO2 فرکشنال روش درمانی زیبایی می‌ باشد که شما را چندین سال جوان‌ تر کند و به میزان قابل‌ توجهی چین‌ و چروک‌ هایتان را بهبود بخشد. ... ادامه مطلب

پیشگیری از زگیل تناسلی با تزریق واکسن گارداسیلپیشگیری از زگیل تناسلی با تزریق واکسن گارداسیل

خوشبختانه برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی، واکسن هایی طراحی شده است که به نام واکسن گارداسیل (واکسن HPV) شناخته می شوند. ... ادامه مطلب

قیمت هر جلسه لیزر سایناشور برای رفع موهای زائدقیمت هر جلسه لیزر سایناشور برای رفع موهای زائد

سیستم دستگاه سایناشور الیت پلاس از طول موج های مختلفی استفاده می کند تا روند از بین بردن موهای زائد را سرعت ببخشد و آن را سریع تر و راحت تر انجام دهد. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین