منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

روش های لیفت صورت

آنچه در این مطلب میخوانید

وقتی به فکر لیفت صورت از هر نوعی هستید، نکته‌ ی کلید ی توجه به این امر است که چه چیزی در طول سال‌ ها ظاهر شما را تغییر داده است.

به عنوان مثال، یک سری سوالات از خودتان بپرسید:

آیا جدیدا غبغب درآورده‌ اید؟
آیا گونه‌ های‌تان افتادگی پیدا کرده و در اطراف دهان‌تان «خط لب‌خند» افتاده است؟
آیا پوست‌ تان به خاطر لکه‌ های پیری لکه لکه شده است؟
آیا خط اخم دارید یا زیر چشم‌ تان سیاه شده است؟
آیا دور دهان‌ تان خطوط و شیارهای عمیقی به وجود آمده است؟

این تغییرات را اغلب به آسانی و با روش‌هایی به غیر از عمل جراحی درمان کرد. وقتی هدف‌تان را مشخص کردید، می‌توانید برای تصمیم گیری در مورد انتخاب روشی که از همه برایتان مناسب‌تر است با پزشکان کلینیک صدف مشورت کنید.

۶ روش درمانی لیفت صورت بدون عمل جراحی

جراحان پلاستیک می‌گویند: «گزینه‌های غیر جراحی برای لیفت صورت به سه دسته تقسیم می‌شوند: دوباره پرکردن حجم از دست رفته، بازسازی سطح پوست و کشیدن بافت‌های عمقی‌تر» عموما برای دستیابی به اهداف کلی شما در زمینه‌ی جوانسازی صورت ترکیبی از این درمان‌ها استفاده می‌شوند.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

۱. بوتاکس

بوتاکس، که با نام‌های تجاری دیسپورت و زنومین نیز شناخته می‌شود، رایج‌ترین روش غیر جراحی استفاده شده است. بوتاکس یک تعدیل کننده‌ ی عصبی است که داخل عضله تزریق می‌شود، و باعث می‌شود عضله موقتا شل شود. این عضله‌ی شل شده دیگر نمی‌تواند منقبض شود و بنابراین امکان چروک شدنش وجود ندارد.»

تزریقات بوتاکس به طرز موثری چین و چروک بین ابروها، چروک‌های پیشانی، خطوط گوشه‌ی چشم، و سایر چین و چروک‌های قسمت فوقانی صورت را درمان می‌کنند. اگر پوست گلوی‌تان دچار افتادگی و چین و چروک شده است، راه حل آن بوتاکس کردن است.

نتیجه‌ی انجام بوتاکس را می‌توان ظرف سه تا هفت روز مشاهده کرد که سه تا چهار ماه دوام خواهد داشت. بنابراین، برای جلوگیری از بازگشت مجدد چین و چروک باید درمان‌های منظم و پیوسته‌ای انجام بدهید. برای چروک‌های عمیق‌تر، ممکن است دستیابی به پیامد مطلوب نیازمند چندین درمان باشد.

هیچ عارضه‌ی جانبی جدی وجود ندارد، و رایج‌ترین عوارض ضعف عضلانی موقت، همراه با قرمزی، حساسیت و ورم در ناحیه‌ی تزریق هستند.

۲. فیلرها (پرکننده‌های) پوستی

گونه‌های افتاده و غبغب عموما به خاطر از دست رفتن حجم صورت به وجود می‌آیند که نتیجه‌ی آن شل و آویزان شدن پوست است. ما می‌توانیم این حجم از دست رفته را، بدون عمل جراحی، بازگردانیم، آن هم ظرف چند دقیقه و طوری به نظر خواهد رسید که انگار لیفت صورت انجام داده‌اید.
طبق نظر انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی آمریکا، می‌توان از یک سری فیلر تزریقی استفاده کرد

فیلرهای اسید هیالورونیکی (رستیلین، یوودرم، پرول سیلک، هایدرل، بلوترو، آلترا پلاس، ولوما، پرلین)
فیلرهای کلاژنی (کازموپلاست، کازمودرم، اوولنس)
فیلرهای نیمه دائمی (اسکالپترا، رادییس)
فیلرهای دائمی (آرته‌فیل)

از پرکننده‌های پوستی برای پر کردن خطوط و فضاها، و بالا کشیدن آن‌ها جهت افزایش حجم استفاده می‌شود. آن‌ها بیشتر برای قسمت پایین صورت گونه‌ها، خطی که از بینی به دهان وصل می‌شود (خط لبخند)، لب‌ها، خطوطی که از گوشه‌ی دهان به سمت چانه پایین می‌روند، جای زخم‌ها، و هر ناحیه‌ی تحتانی دیگری در صورت استفاده می‌شوند. در صورت لزوم، می‌توان از آن‌ها برای رفع چین و چروک زیر چشم‌ها و شقیقه‌ها نیز استفاده کرد.

فیلر‌ها نتایجی فوری و نرخ بازگشتی پایین دارند. با وجود این، توصیه می‌کنیم که نتایج تمام فیلرهای پوستی مصنوعی موقتی هستند و باید هر شش تا نه ماه مجددا انجام شوند.

هرچند ممکن است بعضی‌ها به درمان حساسیت داشته باشند یا واکنش‌های آلرژیکی را تجربه کنند، اما اکثر آدم‌ها عوارض جانبی اندکی را تجربه می‌کنند.

۳. تزریق چربی برای لیفت صورت

یکی از جایگزین‌های فیلر پوستی تزریق چربی است. می‌توان چربی را از سایر قسمت‌های بدن گرفت، بعد آن را در صورت تزریق کرد تا به صورت استراتژیک مشکل کمبود حجم جبران شود. از تزریق چربی می‌توان برای ترمیم خط لبخند، چروک گوشه‌ی دهان، سیاهی زیر چشم ، لب‌ها، زخم‌های ناشی از جوش، افسردگی پوست، تورفتگی گونه‌ها، و هر ناحیه‌ی فرورفته‌ی دیگری در صورت استفاده کرد.

یکی از برترین فایده‌های تزریق چربی آن است که نتایج بلند مدتی به جای می‌گذارد که بسیار طبیعی به نظر می‌رسند و بعد از تزریق به صورت همیشگی باقی خواهند بود.

و از آنجایی که شما از چربی خودتان استفاده می‌کنید، بدن با آمادگی بیشتری آن را می‌پذیرد، و احتمال واکنش‌های آلرژیک یا پس زدن تزریق کاهش می‌یابد. تنها نقطه‌ی ضعف آن این است که در مقایسه با استفاده از فیلرهای پوستی از قبل آماده شده که در فوق به آن‌ها اشاره شد، تهیه‌ی آن ممکن است وقت‌گیر باشد.

۴. درمان‌های نور شدید پالسی (IPL)، اولتراسوند، و لیزر

ترمیم رنگدانه‌ها، چین و چروک، لکه‌ها، و قرمزی با ترکیب درستی از محصولات مراقبت از پوست و فناوری نور قدرتمند مانند IPL و لیزر انجام می‌شود. گزینه‌‌ی دیگر اولتراسوند است، که با عنوان اولتراپی نیز شناخته می‌شود.

این درمان‌ها نتایج بسیار ظریف اما گاهی دائمی به جای می‌گذارند که شبیه لیفت صورت است و می‌تواند کل صورت را درمان کند. همچنین در مقایسه با گزینه‌های بسیار دیگر این روش‌ها مقرون‌ به صرفه‌ترین درمان‌ها هستند و احتمال بازگشت کمتری دارند.

این‌ها معمولا هیچ علائم فوری از انجام درمان باقی نمی‌گذارند مگر یک قرمزی کوتاه مدت پوست. وقتی این‌ روش‌ها را با فیلرها و بوتاکس ترکیب کنید، می‌توانید یک صورت زیبا و طبیعی بدون عمل جراحی و قطعا بدون به جا ماندن هیچ نشانه‌ی غیرطبیعی از عمل جراحی داشته باشید.

۵. کیبلا

اگر پوست گردن‌تان خیلی افتاده و شل شده است، اما پوست‌تان نسبتا خوب است، ممکن است بتوانیم بدون عمل جراحی و با تزریق یک داروی متشکل از چربی جدیدتر به نام کیبلا غبغب‌تان را برطرف کنیم.

با کیبلا، به دو تا چهار درمان در یک دوره‌ی زمانی سه تا چهار ماهه نیاز خواهید داشت تا به نتایجی که دنبالش هستید دست پیدا کنید. هرچند این یک درمان‌ سریع‌ به حساب می‌آید، اما برای یک تجربه‌ی نسبتا ناخوشایند آمادگی داشته باشید. برای مدت کوتاهی در ناحیه‌ی مورد نظر احساس سوزش خواهید داشت و تزریق‌ها ممکن است برای یک دوره‌ی دو تا سه هفته‌ای باعث ورم و حساسیت در آن ناحیه شود.

وقتی پای یک گردن آویزان و شل و ول به میان می‌آید، آدم‌ها اغلب به ترمیم پوست نازک گردن بدون عمل جراحی امیدی ندارند.همچنین، در چنین مواردی ما با استفاده از فنون مبتنی بر حرارت، نور، یا اولتراسوند جهت سبک‌تر کردن بار و فشار وارده بر پوست گردن هیچ نتایج چشمگیری را شاهد نبوده‌ایم.

۶. لیفت با لیزر

اگر گزینه‌های غیر جراحی فوق به طور کامل مشکل شما را برطرف نکرد، پیشنهاد می‌کنیم که استفاده از یک لیفت لیزری با حداقل تهاجم را امتحان کنید.

در روش‌های لیفت با لیزر از انرژی لیزر به صورت زیرپوستی برای ایجاد یک جراحت کنترل شده که چربی را ذوب و پوست را سفت می‌کند استفاده می‌شود. لیفت‌های با لیزر برای قسمت پایین صورت و گردن مناسب هستند، و نتایج پایداری به بار خواهند آورد که مستقیما قسمت‌های دچار افتادگی را می‌تراشد و شکل می‌دهند.

در لیفت‌های با لیزر برش‌های کوچکی زیر چانه و پشت گوش‌ها ایجاد می‌کنند. سپس یک لیزر خوب مثل نخ زیر پوست کشیده می‌شود تا چربی را بزداید و پوست آن ناحیه را سفت کند. لیفت‌های لیزری می‌توانند در ترکیب با بعضی از فنون جوانسازی ذکر شده در فوق بسیار خوب عمل کنند.

روش‌های لیفت صورت بدون جراحی

موثرترین راه برای لیفت صورت بدون عمل جراحی چیست؟

هیچ راه روشنی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد چون روش‌های استفاده شده به اهداف فردی شما بستگی خواهند داشت. وقتی شرایط نسبتا فراهم باشد، یک لیفت صورت قدیمی خوب که به شکلی درست انجام شده باشد می‌تواند چاره‌ی کار باشد، اما روش‌های فوق می‌توانند به طور جدی مانع از آن شوند که کار به آن مرحله بکشد، یا کمک کنند لیفت صورت‌تان سال‌های بسیار بیشتری دوام بیاورد.

موثرترین گزینه‌ها روش‌هایی هستند که پایدارتر و بادوام‌تر هستند، احتمال بازگشت کمی دارند و به بیمار ظاهری طبیعی می‌ بخشند.

کاشت یا پیوند مو به روشی درمانی گفته می‌ شود که موهای مقاوم به ریزش در بدن یا سر به مناطقی که دچار طاسی و ریزش شده‌ اند، منتقل می‌شوند. به این روش کاشت موی طبیعی یا پیوند مو می‌ گویند. کلینیک صدف یکی از مراکز کاشت مو در اصفهان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ایزدی [ 1402-07-17 ]
سلام خسته نباشید برای لیفت و جوانسازی صورت لیفت نخ بهتره یا هایفو تراپی

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان ریزش مو با پی آر پیدرمان ریزش مو با پی آر پی

امروزه پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) کاربرد های فراوانی دارد که یکی از مهمترین آنها درمان ریزش مو با پی آر پی مو است. ... ادامه مطلب

تزریق چربی به دستتزریق چربی به دست

با افزایش سن، تغییرات مرتبط با روند پیری، ازجمله لکه‌ های پوستی، از دست رفتن حجم و نازک شدن پوست در دست‌ ها پدیدار می‌ گردد، جوانسازی دست با تزریق چرب ... ادامه مطلب

مقایسه جوانسازی پوست با لیزر اندولیفت و هایفوتراپیمقایسه جوانسازی پوست با لیزر اندولیفت و هایفوتراپی

پوست بر اثر استرس و اضطراب، غذای بد، عوامل وراثتی، عدم مراقبت صحیح، تغییر وزن، افزایش سن، بارداری، بیماری‌های زمینه‌ای و غیره آسیب‌ می‌ بیند و ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین