منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای جوانسازی / جوانسازی پوست صورت با لیزر

جوانسازی پوست صورت با لیزر

آنچه در این مطلب میخوانید

پیرپوستى (skin aging) چهار تابلوى اصلی دارد که عبارتند از:

چین و چروک‌ها (wrinkles)

خطوط ریز (ridges) اولین علامتى است که پس از ٢٥ سالگی در نواحى مختلف پوست کم کم ظاهر مى‌شود، درصورت عدم درمان این خطوط ریز به چین و چروک پوست (wrinkles) تبدیل مى‌ شوند و اگر قبلاً فقط هنگام صحبت کردن، خندیدن و اخم کردن ایجاد مى‌ شدند، کم کم به جزء ثابت چهره تبدیل مى‌شوند (تبدیل خطوط دینامیک به چروک استاتیک)
خطوط افقى پیشانی که در اثر حرکت بالا انداختن ابروها ایجاد مى‌ شوند خط اخم و خطوط شعاعى دور چشم، خطوط پنجه کلاغى یا (claw foot) که هنگام لبخند زدن و خندیدن ظاهر مى‌شوند تا خط خنده (nasolabial fold) و خطوط شعاعى دور لب‌ ها که در سنین بالاتر ایجاد مى‌شوند، همگى از علائم فرآیند پیرپوستى هستند.

کاهش حجم (loss of volume)

پوست صورت، روى داربستى از استخوان، عضلات صورت و یک بالشتک چربى کشیده شده، شکل و فرم صورت ما وابسته به مجموعه این چهار ارگان است.
با افزایش سن:
۱- استخوان صورت کم کم تحلیل مى‌رود و باعث مى‌شود تا برجستگى پیشانى، گونه‌ ها، فک فوقانى و تحتانى و زوایاى فکى کاهش یابد.
٢- عضلات صورت کوچک شده
٣-چربى زیرپوست تحلیل مى‌رود
٤-پوست هم نازک‌ تر مى‌شود و استحکام و کشسانى خود را از دست مى‌دهد، مجموعه این تغییرات باعث شلى و افتادگى پوست مى‌شوند.
این تغییرات یک شبه اتفاق نمى‌افتد بلکه فرآیند ى است که طى سالیان متمادى و بتدریج ایجاد مى‌شود، هدف جوانسازى پوست متوقف کردن و معکوس کردن این فرآیند است. اگر چه روش‌هاى مختلف جوانسازى تا ٧٥ سالگى هم مؤثر است ولى در صورتیکه درمان‌هاى پیشگیرى کننده به موقع و به محض مشاهده علائم اولیه، انجام شود، نتایج بهترى خواهد داشت.

خمیرى شدن و از بین رفتن کشسانى پوست

بخش عمقى پوست، شباهت زیادى به ساختار بتون مسلح دارد، رشته‌هاى کلاژن سازی مانند میلگرد، درهم تنیده شده و هیالورونیک اسید به منزله سیمان، ماتریکس بین رشته‌هاى کلاژن را پر کرده‌ اند، این ساختار، باعث استحکام و سفتى پوست مى‌شود، رشته‌هاى الاستین هم، کشسانى و الاستیسیته پوست را تأمین مى‌کند.
از سنین ٣٥-٣٠ سالگی به بعد، با پیشرفت فرآیند پیرى پوست، رشته‌هاى کلاژن و الاستین هم دچار فرسودگى و آسیب مى‌شوند و بتدریج پوست خاصیت کشسانی و استحکام خود را از دست می‌دهد. ساختار پوست ضعیف شده و پوست خمیرى مى‌شود و ابتدا خطوط ریز و سپس چین و چروک‌های عمیق شکل می‌گیرند. همچنین، پوست خشک‌تر مى‌شود و شفافیت و یکنواختى سطح پوست از دست مى‌رود.

بروز انواع ضایعات پوستى

تابلوى چهارم پیرى پوست، بروز لکه‌ها و انواع خال‌ها و اختلالات رنگدانه‌اى در سطح پوست است، بسیارى ازاین خال‌ها و لکه‌ها، با استفاده از لیزر یا RF جراحى، برداشته مى‌شوند.
فرآیند پیری یا aging در هر سه لایه پوست اتفاق می‌افتد. تظاهرات پیرى پوست در هر لایه متفاوتست، این علائم بطور خلاصه عبارتند از:

تغییرات لایه بیرونى یا اپیدرم

این بخش از چندین لایه سلول تشکیل شده است و یک لایه نازک چربی روى سطح آن را مى‌پوشاند. در سنین بالا، کاهش تولید چربی سطح پوست، منجر به خشکی و زمخت شدن پوست مى‌شود. اپیدرم به مرور نسبت به اشعه ماوراء بنفش (UV) حساس‌تر می‌شود. درضمن توانایی ترمیم خودکار پوست و قدرت سیستم ایمنی آن کم مى‌شود؛ در نتیجه، احتمال تکثیر سلول‌هاى خوشخیم یا بدخیم، بروز عفونت‌ها، انواع خال و ضایعات پوستى افزایش مى‌یابد و زخم‌ها دیرتر التیام می‌یابد.

تغییرات لایه میانى یا درم

این لایه، از رشته‌هاى کلاژن و الاستین که در هم کلاف شده‌اند و ماده‌اى بنام هیالورونیک اسید که مانند سیمان بین رشته‌هاى کلاژن و الاستین را پر کرده‌اند، تشکیل شده است. این ساختار بتون مانند، به پوست استحکام و کشسانى مى‌دهد.
با پیشرفت فرآیند پیرى پوست، تولید کلاژن و الاستین و هیالورونیک اسید (که در پوست جوان فراوان است) کاهش می‌یابد. توانایى حفظ آب پوست کم مى‌شود، بنابراین خشکی تشدید می‌شود. همچنین، مویرگ‌های خونی کوچک (capillary) شکننده‌ تر می‌شوند.

تغییرات لایه زیرپوستی یا هیپو درم

این لایه بالشتکى از چربى و بافت نگهدارنده است که فونداسیون پوست را تشکیل مى‌دهد. علامت اصلى پیرى پوست در این لایه شامل کاهش اندازه و تعداد سلول‌های ذخیره کننده چربی است که به کاهش حجم پوست، بروز چین و چروک‌های عمیق، گونه‌‌های تو خالی فرو رفته و نقص در فرآیند التیام زخم می‌انجامد.

مهم ترین عوامل پیری پوست

مهم ترین عوامل پیری پوست عبارتند از:

آفتاب (اشعه ماوراء بنفش)
آفتاب گرفتن یا استفاده از سولاریوم
مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر
تغذیه ناسالم
بی‌ تحرکی و اضافه وزن
استفاده از شوینده‌های قلیایی (صابون)
استفاده از محصولات آرایشی نا مناسب
نرسیدن آب و رطوبت کافی به پوست
سوز و سرمای بیش از حد
بیماری‌های عفونی (باکتری، قارچ و میکروب)
نداشتن خواب کافی
استرس و تنش‌های عصبی

بهترین لیزرهای جوانسازی پوست در اصفهان

لیزر جوان‌ سازی پوست برای چه افرادی مناسب است ؟

لیزر جوان سازی پوست یک روش موثر جهت رفع چین و چروک صورت ، چروک دور چشم ، لیفت صورت و از بین بردن جای جوش و آکنه است . متقاضی لیزر جوانسازی پوست باید انتظارات معقولی از نتیجه ی لیزر داشته باشد‌، و بهتر است فاقد هرگونه سابقه‌ ی پزشکی باشد .
لیزر جوان‌سازی صورت می‌تواند برای از بین بردن معایب جزئی صورت به کار برود‌، که عبارتند از‌:
از بین بردن خطوط ظریف و چین و چروک صورت‌، جوان‌سازی و زیبائی اطراف چشم‌، زیر چشم‌، پیشانی و دهان‌.
از بین بردن آثار به جا مانده از جای جوش‌، آکنه و یا آبله مرغان‌.
صاف کردن و برگرداندن حالت طبیعی به پوستی که بعد از جراحی دچار مشکل شده است‌.
جوان‌ سازی دست‌، پوست پیر و یا پوستی که در اثر قرار گرفتن در برابر آفتاب آسیب دیده است‌.
برای درمان لکه‌های کبدی‌.
بهبود رنگ چهره برای افرادی که رنگ پوست زرد و خاکستری شده است‌.
از بین بردن خال‌های مادر زادی مانند خال اپیدرمال خطی‌.
از بین بردن غدد چربی بزرگ شده روی بینی‌.

مزایای لیزر جوانسازی پوست چیست؟

روشن‌ شدن، استحکام و صافی پوست
بر طرف کردن چین و چروک‌ها
رفع جای زخم ناشی از اعمال جراحی، آکنه یا سوختگی در پوست
رفع آسیب‌های ناشی از آفتاب سوختگی
بهبود منافذ روی پوست
لایه برداری پوست از پوست
درمان ترک های پوستی ناشی از حاملگی
حذف افتادگی پوست
برداشتن خال و هر نوع ضایعه دیگر روی پوست
نداشتن خطر عفونت
بازگشت به فعالیت‌های روزانه پس از دو روز
بهبود کیفیت و بافت پوست در طولانی مدت

معایب لیزر جوانسازی پوست چیست؟

بازسازی غیر طبیعی در برخی موارد همراه با جای زخم و تغییر رنگ‌‌دانه‌های پوست
شدت بخشیدن به اختلال‌های پوستی مثل حساسیت و تاول تبخالی
بازگشت احتمالی چروک‌هایی که در اثر حرکت ماهیچه‌های صورت ایجاد شده‌اند
البته برای کاهش عوارض، لیزر باید حتماً توسط افراد متخصص انجام شود. اگر شما نیز قصد جوانسازی پوست خود با دستگاه لیزر را دارید، با کادر مجرب کلینیک پوست و موی صدف تماس بگیرید. این کلینیک شما را به بهترین نحو برای دست یافتن به بهترین نتیجه یاری خواهد رساند. مطمئن باشید متخصصان کلینیک صدف مطمئن‌ ترین راه را به شما پیشنهاد خواهند داد.

در صورتی که فرد متقاضی مشکلات زیر را داشته باشد ، لیزر جوانسازی پوست به او توصیه نمی‌شود‌:

پوست تیره مستعد آسیب پذیری و عوارض جانبی است .
کسانی که آکنه فعال دارند‌، لیزر جوان‌سازی روش مناسبی نیست‌.
برای پوست‌های حساس و ظریف مناسب نیست‌.
برای چین و چروک‌های عمیق و زیاد مناسب نیست‌.
بیمارانی که رنگ پوست روشن‌تری دارند‌، متقاضیان مناسب‌ تری نسبت به بیمارانی هستند که دارای رنگ پوست تیره می‌باشند‌، زیرا عوارض جانبی در این افراد با رنگ پوست تیره زیاد است‌.
از لیزر برای جوان سازی پوست دست و انگشتان هم استفاده می‌شود.

لیزر جوان‌سازی پوست برای چه افرادی مناسب نیست‌؟

برای کسانی که پوست آن ها دچار مختصری عیب است ، لیزر درمانی پیشنهاد نمی شود ، چرا که روش های آسان تری و سبک تری در دسترس است .
همچنین برای افراد با رنگ پوست تیره هم کاندیدای مناسبی برای لیزر جوان سازی پوست نیستند ، چرا که در پوست تیره انرژی و نور لیزر به دلیل زیاد بودن تعداد رنگدانه ها بیشتر جذب می شود ، و بیشتر در معرض آسیب است و عوارض جانبی غیر منتظره مانند تغییر رنگ پوست ممکن است در این افراد به وجود بیاید ، می توان این خطر را با استفاده از یک عامل سفید کننده بعد از درمان با لیزر به حدقل رساند‍.

انواع لیزر جوانسازی پوست کدام است؟

لیزر فرکشنال RF (اسکارلت)

جوانسازی و کشیدن پوست صورت با آر‌اف فرکشنال اسکارلت یکی از روش‌های درمانی جدید است که در آن از امواج رادیوفرکوئنسی برای جوانسازی پوست صورت در لایه‌ی اپیدرم و لایه‌ی میانی درم استفاده می‌شود. همانطور که از اسم آن پیداست، در این روش از امواج نوری ( جوانسازی پوست با لیزر) استفاده نمی‌شود، بلکه از امواج آر‌اف فرکشنال که توسط دستگاه دو قطبی رادیوفرکوئنسیِ غیرتهاجمی تولید می‌شوند، استفاده می‌شود. این امواج لایه‌ی خارجی و میانی پوست را هدف قرار می‌دهند و موجب تحریک پوست برای آغاز فرآیند‌های طبیعی بازسازی پوست می‌شوند و در نتیجه لایه‌ی جدیدی روی پوست تشکیل شده و میزان تولید کلاژن و الاستین در پوست افزایش می‌یابد و شخص نهایتا ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تری پیدا می‌کند.
در این دستگاه، ۲۵ عدد نیدل بطور همزمان وارد پوست می شود که عمق نفوذ آنها بین ۰٫۵-۳٫۵ mm با دقت ۰٫۱ mm قابل تنظیم می‌باشد. آرایش این نیدل‌ها طبق یک شبکه ماتریکسی بسیار پیشرفته و بصورت Bipolar می‌باشد.
گرمای تولید شده توسط RF از یک طرف موجب افزایش سنتز کلاژن و الاستین شده، از طرف دیگر، موجب Remodeling کلاژن می‌شود.
روش جوان‌سازی پوست با آر‌اف فرکشنال برای درمان ناهمواری‌های موجود در بافت پوست، رفع چروک صورت ، جای جوش و آفتاب‌ سوختگی استفاده می‌ شود. این روش موجب تحریک پوست به تولید کلاژن در عمق لایه‌ ی درم در پوست می‌ شود، درحالی که لایه‌ ی اپیدرم دست نخورده باقی می‌ماند و آسیبی به آن نمی‌رسد.

یولیزر کوانتا

دستگاه یولیزر تکنولوژی جدید و انقلابی در زمینه جوانسازی است که با ترکیب دو تکنولوژی (تهاجمی و غیرتهاجمی) و تابش همزمان دو موج CO2 طول موج 10600 نانومتر و اربیوم گلاس 1540 نانومتر باعث تحریک لایه درم پوست به کلاژن‌سازی و در نهایت بازسازی عمیق و جوانسازی فوق العاده پوست می‌گردد. این دستگاه با استفاده از هر دو روش تهاجمی و غیرتهاجمی مجموعه‌ای از آثار جوانسازی پوست را که هر دستگاهی جداگانه در پی دارد، همزمان ارائه می‌دهد. این دو مد (تهاجمی و غیرتهاجمی) را می‌توان همزمان با هم یا بصورت جداگانه استفاده کرد که بنا بر تشخیص پزشک برای هر فرد تعیین می‌گردد.

لیزر فوتونا (4D)

جوانسازی چهاربعدی فوتونا یک روش درمانی غیرتهاجمی و هم افزاینده بوده که شامل مراحل درمان از داخل دهان و از روی پوست می‌باشد که باعث می‌شود بدون احتیاج به مواد تزریقی حالت استحکام و سفت بودن در پوست ایجاد شود. با دو طول موج و 4 مرحله درمان اقدامات کامل ضدپیری پوست لایه‌های عمیق، میانی و سطحی، ساختار پوست را بهبود می‌بخشد.
تکنولوژی این سیستم بسیار پیشرفته می‌باشد به طوری که با ترکیب 4 مرحله درمانی با دو طول موج Er: YAG + Nd: YAG و 4 فاز Light Peel, Skin Tightening, Rejuvenation, Intraoral Tightening که هریک از آنها بر اساس عرض پالس‌های مختلف توانایی درمان غیرتهاجمی و تهاجمی خفیف را بدون آنکه به سطح پوست آسیب برساند فراهم می‌آورد و باعث افزایش کلاژن داخل پوست می‌شود لذا باعث سوختگی سطح پوست نمی‌شود و از طرفی این سیستم احتیاج به هیچگونه هزینه مصرفی برای درمان ندارد.

لیزر فرکشنال (CO2)

لیزرهای CO2 درمان خیلی قوی را فراهم می‌کند و برای درمان چین و چروک‌های عمیق و گسترده استفاده می‌شود‌. این لیزر سال‌های خیلی زیادی است که توسط پزشکان برای درمان اختلالات مختلف پوستی استفاده می‌شود . نسل جدید لیزرهای CO2 پرتوهای نور را به طور پیوسته و پالس‌های بسیار کوتاه انرژی که به آن اولتراپالس می‌گویند را ارائه می‌کنند‌. این لیزر برای جوان‌سازی پوست لایه‌های نازک پوست را به طور خیلی دقیق بدون آسیب رساندن به بافت‌های مجاور آن از بین می‌برد‌. مکانیزم عمل این لیزر بدین صورت است که‌، به جای تابیدن نور لیزر با شعاع بزرگ در لیزرهای قدیمی‌، ستون‌های از نور لیزر با شعاع‌هایی بسیار باریک در حد میکرون بر روی سطح پوست تابیده می‌شود لذا مناطقی از سطح پوست (‌اپیدرم )عملا سالم می‌ماند و از همین مناطق اشعه نخورده یا سالم هست که ترمیم پوست بسرعت انجام می‌شود.

لیزر اربیوم

لیزر جوان‌ سازی اربیوم برای چین و چروک ملایم و خطوط سطحی و نسبتا عمیق صورت کاربرد دارد. دوره ی بهبودی این لیزر درمانی کوتاه است و با تحریک کلاژن و در نتیجه صاف و سفت کردن پوست باعث افزایش اعتماد به نفس فرد می‌شود‌. لیزر اربیوم می‌تواند برای جوان‌سازی دست‌، گردن، قفسه سینه نیز مورداستفاده قرار گیرد‌.
لیزرهای فرکشنال طیف اثر وسیعی دارد‌، و این لیزرها علاوه بر اینکه در جوان‌سازی پوست و کاهش چروک‌های صورت موثر هستند‌، در درمان مواردی مانند لک‌های مقاوم به درمان‌‌، منافذ باز صورت‌ ، ترک‌های دوران بارداری هم تاثیر فوق العاده‌ای دارند از دیگر مزایای لیزر فراکشنال می‌توان به درمان اسکار ناشی از جوش‌، سالکیا اسکارهای جراحی اشاره کرد‌.

لیزر N-lite یا Regenlite

لیزر nlite یک لیزر غیرزخمی کننده است که با تابش طول موج خاصی از لیزر با خصوصیات شکلی و زمانی خاص که به آن smart pulse گفته می‌شود سبب آزاد شدن موادی به نام فاکتورهای رشدGrowth factors از عروق سطحی پوست می‌شود که این مواد با افزایش کلاژن پوست سبب افزایش ضخامت و قوام پوست و شادابی ،شفافیت و طراوت آن می‌شوند .
در انتها می‌توان گفت عمل لیزر N-lite به اندازه لیزرهای CO2(دی اکسید کردن) و اربیوم موثر نیست اما نسبت به آنها کم هزینه تر است. این روش عموما برای از بین بردن نقص‌های کوچک صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بعد از لیزر ممکن است پزشک متخصص تشخیص دهد که برای دو ساعت منطقه جراحی را پانسمان کند. پس از برداشتن پانسمان، باید محل جراحی را چرب کرد تا از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری شود. ممکن است فرد تا ۷۲ ساعت بعد از عمل احساس خارش در ناحیه عمل داشته باشد. پروسه درمان ناحیه لیزر شده تا ۲۱ روز طول می‌کشد که برای پوشش قرمزی پوست می‌توان از لوازم آرایش استفاده کرد.
در حال حاضر لیزر پوست برای جوانسازی از بهترین راه‌ های دست یافتن به پوستی زیبا و شاداب است، اما این راه نیز مانند دیگر رو‌ش‌ها مزایا و معایبی دارد که در ادامه آورده شده است.

نحوه کار لیزر جوان‌ سازی پوست چگونه است؟

در روش لیزر درمانی جراح پرتوهای نور را به صورت ضربانی و نامنظم به سطح پوست می‌تاباند‌، این پرتو‌های نور به نحو دقیق زنجیرهای مولکولی پوست آسیب دیده را به صورت لایه لایه برمیدارد‌، و این کار را تا زمانی ادامه می‌دهد که ظاهر یکنواخت‌، نرم و صاف‌تری از پوست به دست بیاید‌.
لیزر جوانسازی پوست صورت و بدن روش مناسبی است‌، به دلیل اینکه مشکلات کمتری به رنگدانه‌های زیرین پوست ایجاد می‌کند‌. و همچنین نسبت به روشن کردن پوست با استفاده از روش‌هایی مانند از بین بردن جای زخم آکنه با استفاده از لیزر، بهتر است.
پرتوهای لیزر جوان سازی پوست دست و سار نقاط بدن اپیدرم (لایه ی بیرونی پوست) را از بین می‌برند و با هدف قرار دادن لایه زیرین پوست با نام درمیس (قسمت حساس و عروقی پوست) و گرم کردن درمیس باعث تحریک رشد کلاژن‌ ها می‌ شود‌، بعد از بهبود درمان پوست صاف‌تر و سفت‌تر می‌شود‌.

در طول دوره لیزر جوان سازی پوست چه کارهایی انجام می‌ شود‌؟

لیزر جوان‌سازی و زیباسازی پوست معمولا با بی‌حس موضعی و به صورت سرپائی انجام می‌شود‌. قبل از شروع لیزر درمانی‌، جراح یکسری درمان‌هایی را جهت آماده سازی پوست شما با لیزر درمانی انجام می‌دهد‌. جراح این درمان‌ها را به مدت ۶ هفته یا بیشتر قبل از درمان اصلی شروع می‌کند . این درمان‌ها هم به نوع پوست شما بستگی دارد و به منظور به حدقل رساندن عوارض درمان و به دست آوردن نتایج بهتر و رضایت بخش تر انجام می‌شود‌.
مدت زمان لازم برای انجام لیزر جوان‌ سازی و زیبائی پوست ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت است‌.

تعداد جلسات لازم برای لیزر جوان‌ سازی پوست چقدر است‌؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای افراد مختلف متفاوت است و وابسته به وضع بیمار ممکن است کم یا زیاد باشد‌. به عنوان مثال برای چین و چروک‌ های خفیف و تغییر رنگ جزئی پوست حدود یک یا دو جلسه برای به دست آوردن نتیجه مطلوب کافی است ولی برای چین و چروک‌های عمیق و گسترده تعداد جلسات بیشتری لازم است‌.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

عوارض جانبی لیزر جوان‌ سازی پوست

مانند هر عمل لیزر دیگر لیزر جوان‌سازی هم یک سری عوارض جانبی دارد ، این عوارض شایع و معمول هستند و در مدت زمان کوتاهی از بین می‌روند. عوارض شامل قرمزی پوست‌، تورم منطقه‌ی تحت درمان و سوزش مختصر است‌. در موارد خیلی نادر سوزش و زخم و تغییر در رنگدانه‌های پوست هم ایجاد می‌شود‌.

اختلالات و مشکلات زيادي می‌ تواند منجر به گودی، تیرگی زیر چشم شود. حالتی که صورت شخص را خسته و مریض نشان می‌ دهد. یکی از راه‌ های درمانی مؤثر در زمینه رفع گودی و سیاهی زیر چشم، تزریق فیلر در این بخش حساس از صورت است. کلینیک صدف یکی از بهترین مراکز برای تزریق ژل و فیلر در اصفهان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زنگنه [ 1401-09-03 ]
سلام لطفا جهت رفع خط اخم وچروک پیشانی راهنمایی کنید وبفرمایید هزینه درمان حدودا چقدر هست با تشکر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دلایل سفید شدن مو در سنین جوانی و راهکار درمان آندلایل سفید شدن مو در سنین جوانی و راهکار درمان آن

با استفاده از این روش‌ هایی می‌ توان سفیدی موها را به تعویق انداخته و از بروز سفیدی زودرس جلوگیری کرد اما نمی‌ توان موها را برای همیشه تیره نگه داشت. ... ادامه مطلب

تفاوت ژل با فیلر چیست؟تفاوت ژل با فیلر چیست؟

با بررسی تفاوت ژل با فیلر میتوانید بهترین گزینه را برای درمان مشکل پوستی خود استفاده کنید. در این بخش به مقایسه تزریق ژل و فیلر پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

کراتوز سبورئیک چه بیماری است؟کراتوز سبورئیک چه بیماری است؟

خال سبورئیک معمولاً لکه های پوستی به رنگ برنزه قهوه ای، سیاه یا قهوه ای روشن هستند. این لکه ها نسبتاً برآمده بوده و حالت پوسته پوسته دارند . ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین