منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماری های پوستی / خون مردگی یا اکیموز چگونه درمان میشود؟

خون مردگی یا اکیموز چگونه درمان میشود؟

آنچه در این مطلب میخوانید

خون‌ مردگی لکه‌های گرد کوچکی است که در سطح پوست ظاهر شده و به دنبال خونریزی زیر پوستی ایجاد می‌شود. خون‌مردگی می‌تواند به رنگ قرمز، بنفش یا قهوه‌ای دیده شود. خون‌مردگی ممکن است روی بازوها، پاها، شکم، باسن، داخل دهان و روی پلک‌ها دیده شود. خون‌مردگی می‌تواند از عوارض یک بیماری خطرناک باشد یا گاهی به دلیل عوارض برخی داروها ایجاد شود.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی پوست در اصفهان است که شما می‌ توانید برای تشخیص و درمان مشکلات پوستی به آن مراجعه نموده و توسط متخصص پوست و مو تحت درمان قرار گیرید. چهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

علل خون‌ مردگی زیر پوست

اکثریت افراد، خون‌ مردگی زیر پوست را تجربه می‌ کنند و در طول زندگی با کبودی‌های مختلف مواجه می‌شوند.

علت‌های آن شامل موارد زیر می‌باشد:

خون‌مردگی

انواع خون‌ مردگی

١- خون‌ مردگی درون عضلانی

خونریزی درون عضله ممکن است به دلیل پارگی یا ضربه ایجاد شود. خون‌مردگی از درون پوشش عضله (فاسیا) شروع و باعث افزایش فشار درون‌ماهیچه‌ای می‌شود و هر عاملی را که باعث افزایش خونریزی شود، از طریق متراکم کردن رگ‌های خونی بی‌اثر می‌کند. تورم ایجاد شده بیش از ۴۸ ساعت باقی می‌ماند و با درد و عدم حرکت توأم می‌شود. از آنجایی که خونریزی به علت خاصیت اسمزی مایعات را از طرف بافت به سمت خود می‌ کشد، تورم بافت آسیب دیده افزایش می‌یابد. ممکن است عملکرد عضله نیز کاملاً مختل شود. اگر پوشش عضله آسیب ببیند، ممکن است خون در فضای بین عضلات پخش شود یا اطراف بافت ها را احاطه کند. ممکن است خون‌مردگی درون ماهیچه سندرم حاد کمپارتمان را که از فشار قسمت‌های درونی عضله ناشی می‌شود، ایجاد کند.

۲- خون‌ مردگی بین عضلانی

خونریزی بین عضله ممکن است زمانی روی می‌دهد که پوشش عضله (فاسیا) و رگ‌های خونی نزدیک به هم آسیب‌دیده‌اند. روی دهد. پس از مدتی به دلیل گسترش خونریزی، فشار به‌سرعت پائین می‌آید. معمولاً ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از وارد آمدن صدمه، در فاصله کمی از محل آسیب دیده در اثر تجمع خون تورم و کبودی ایجاد می‌شود. از آنجایی که افزایش فشار تداوم ندارد، ورم عضله موقتی است و عملکرد آن به سرعت به حالت طبیعی برمی‌گردد. درمان فوری عضله امکان‌ پذیر است و می‌ توان انتظار داشت که بهبودی به‌ سرعت و به‌ طور کامل، حاصل شود.

علائم اکیموز خون یا مردگی

علائم اصلی شامل درد، تورم و تغییر رنگ پوست می‌باشد. کبودی در ابتدا به صورت بنفش مایل به قرمز تظاهر می‌یابد که به لمس حساس می‌باشد. درصورت وجود کبودی در عضله، استفاده از آن سخت خواهد بود. برای مثال ممکن است حتی در حین راه رفتن نیز در پا درد ایجاد شود. سپس رنگ کبودی به آبی، بعد از آن به زرد مایل به سبز و در نهایت به رنگ طبیعی پوست شخص تغییر خواهد یافت.

درمان خون مردگی

1. کمپرس سرد را (مانند بسته‌ی یخ ) باید ۳۰-۲۰ دقیقه روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده قرار دهید تا روند بهبود تسریع و از میزان ورم کاسته شود. هرگز یخ را به طور مستقیم روی پوست قرار ندهید. به جای این کار باید آن را در یک حوله بپیچید و روی کبودی بگذارید.

2. اگر کبودی بخش وسیعی از پا یا ساق پا را فرا گرفته است، باید در ۲۴ ساعت اول پاها را بالاتر از سطح بدن خود قرار دهید.

3. هرگز نباید برای درمان خانگی از آسپرین یا ایبوپروفن استفاده کنید؛ زیرا این داروها سرعت لخته شدن خون را کاهش می‌دهند و زمان خونریزی را طولانی می‌کنند.

4. پس از گذشت ۴۸ ساعت، برای درمان خون مردگی بدن با استفاده از یک حوله‌ی گرم (به مدت ۱۰ دقیقه و دو تا سه بار در روز) به بهبود جریان خون در ناحیه‌ی کبود شده کمک می‌کند. این کار سرعت جذب خون در پوست را افزایش می‌دهد. در نتیجه، رنگ کبودی از بین می‌رود.

درمان با زینک

مصرف مکمل زینک و یا مواد غذایی حاوی زینک علاوه بر افزایش سیستم ایمنی بدن می‌تواند که به افزایش سلول‌های سالم و درمان زخم و جلوگیری از ورم‌ها نیز بسیار کمک کند. از این رو بهتر است تا با توجه به توصیه بیشتر متخصصین، روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم زینک را مصرف نمایید.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

درمان با کرم ویتامین K

همان‌طور که استفاده از آمپول ویتامین K باعث انعقاد خون در زمان خونریزی می‌شود، استفاده از پماد ویتامین K موضعی نیز برای درمان و رفع سریع کبودی‌ها بسیار مفید است و به‌طورکلی استفاده از آن معمولاً بی‌خطر است.

درمان با روغن‌های ضد التهاب

استفاده از روغن‌های گیاهی ضدالتهاب در از بین بردن خون مردگی بسیار کاربردی است. یکی از قوی‌ترین روغن‌های گیاهی مورد استفاده برای درمان کبودی‌ها استفاده از روغن بنفشه است. ازاین‌رو برای درمان بهتر است تا در روز سه بار روغن بنفشه را روی کبودی ماساژ دهید.

درمان با مصرف ویتامین C

یکی از ویتامین‌های مورد نیاز بدن که جز قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها نیز می‌باشد، ویتامین C است. این ویتامین یک ماده مؤثر در کلاژن سازی و بازسازی بدن است، از این رو استفاده از قرص‌های مکمل این ویتامین می‌تواند پروسه‌ی از بین بردن کبودی را بسیار تسریع ببخشد.

درمان با خمیر دندان

استفاده از روغن نعنا برای ماساژ، باعث تسریع گردش خون در بدن می‌شود و خمیردندان‌های طبیعی با داشتن روغن نعنا می‌توانند گردش خون را افزایش داده و باعث از بین بردن کبودی شوند.

در بسیاری از موارد، خانم ها پس از تاتوی دائمی ابرو، به دلایل مختلف تمایل به پاک کردن تاتوی خود پیدا می‌ کنند. خوشبختانه امروزه روشهای موثری برای پاک کردن تاتوهای دائمی وجود دارد که یکی از بهترین آنها بکارگیری لیزر کیوسوئیچ است. شما می‌ توانید برای پاک کردن تاتوهای دائمی بدن و ابرو خود به کلینیک تخصصی صدف در اصفهان مراجعه نمایید و با کمترین عوارض، به بهرتین نتایج دست یابید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :عظیم خجسته [ 1403-01-11 ]
باسلام من یک ضربه به باسن داشتم یک هفته پیش که بلا فاصله کبود شد ولی بعد یک هفته کم کم منطقه کمرم سیاه شده و شروع شده طبیعیه یا خیر

رضا [ 1402-12-20 ]
من چند وقت پیش به پشت ساق پا یم ضربه خورد و کبود شد و الان هم کبود از بین رفته ولی جاش درد میکنه و یه کمی هم جایش سفت شده نمی دانم چرا خوب نمیشه لطفا راهنمایی کنید متشکرم

فرزانه روزبه اصل [ 1402-12-11 ]
درود بر شما تقریبا پنج ماه پیش زمین خوردگی شدیدی داشتم که دستم شکست و چشم راستم صدمه دید ورم خیلی شدید ولی بدونه پارگی بود ولی بعد از گذشت پنج ماه کبودی زیر چشمم باقی مانده چه درمانی رو شما توصیه میکنید باتشکر

مجی جون [ 1402-08-21 ]
افتضاح. چون مطلب رو خیلی کش میدهید واز گفتن اصل مطلب که در چند خط بیشتر نیست کوتاهی میکنید.

کریم کاظمی [ 1401-09-17 ]
سلام باکیسه حمام مچ خودرا شستم سریه کبود شد وخون مرده بصورت لکه ظاهر شد برای ازبین بردن این خون مردگی لکه چکار کنم باتشکر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع اسکار سوختگی با چه روشهایی انجام میشود؟رفع اسکار سوختگی با چه روشهایی انجام میشود؟

اسکار سوختگی در صورت و بدن با روشهای مختلفی قابل درمان است انتخاب روش بر اساس عمق اسکار وسعت آن روی پوست و میزان تیرگی آن توسط متخصص پوست صورت می‌ گیرد. ... ادامه مطلب

آلوپسی آندروژنتیک و ارتباط آن با آندروژنآلوپسی آندروژنتیک و ارتباط آن با آندروژن

اگرچه آلوپسی می تواند در هر نقطه از بدن اتفاق بیفتد ، اما بیشترین ناراحتی را برای پوست ایجاد می کند. ریزش مو می تواند از یک لکه کوچک متمرکز یا پراکنده ... ادامه مطلب

چه عواملی باعث ریزش مو ی زنان بالای 40 سال میشود؟چه عواملی باعث ریزش مو ی زنان بالای 40 سال میشود؟

گاهی در زنان بالای 40 سال ممکن است الگوی طاسی سر مشاهده شود. این وضعیت باعث ایجاد تکه‌ های طاسی در بالای سر می‌ شود . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین