منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / گوشت اضافه (کلویید) چگونه درمان می شود؟

گوشت اضافه (کلویید) چگونه درمان می شود؟

آنچه در این مطلب میخوانید

گوشت اضافه ضایعات پوستی است که به‌صورت برجسته بر روی سطح پوست ظاهر می‌شود. کلوئید یا گوشت اضافه نوعی جای زخم برجسته به‌شمار می‌رود که بعد از بهبود جراحت روی پوست نمایان می‌شود. کلوئیدها هنگامی ایجاد می‌شوند که بعد از اتمام فرایند بهبود پوست، بافت زخم همچنان تشکیل می‌شود. این نوع ضایعات پوستی می‌ توانند بسیار وسیع‌تر از زخم اصلی باشند. در اغلب مواقع گوشت‌های اضافه در بخش‌های قفسه سینه، شانه‌ها، لاله گوش و گونه‌ها ایجاد می‌شوند.در برخی از مواقع، گوشت‌های اضافی می‌توانند خیلی بزرگ و آزاردهنده باشند. در این صورت افراد می‌توانند برای ممانعت از ایجاد ضایعات پوستی برخی از اقدامات را صورت داده و علاوه‌براین متدهای درمانی برای آنها در دسترس هستند. کلوئید یا گوشت اضافه به کمک بررسی ظاهر پوست و شرح حال پزشکی تشخیص داده می شود. هیچ درمانی با موفقیت صد در صد توأم نیست و پزشک احتمالاً ترکیبی از روشهای مختلف را پیشنهاد خواهد داد.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان گوشت اضافه ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

علت بوجود آمدن گوشت اضافه

  1. جای جوش
  2. سوختگی ها
  3. جای زخم ناشی از آبله مرغان
  4. سوراخ کردن گوش
  5. خراشیدگی های پوستی
  6. محل برش های جراحی
  7. محل واکسیناسیون

به طور تقریبی می توان گفت ۱۰ درصد از افراد در جهان زخم های کلوئیدی را تجربه می کنند. احتمال بروز زخم های کلوئیدی در زنان و مردان به یک اندازه بوده ولی افرادی که رنگ پوست تیره دارند بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به کلوئیدها هستند. دیگر عواملی که می تواند احتمال بروز کلوئیدها را افزایش دهد، عبارتند از:

ظاهراً ژنتیک تأثیر زیادی بر روی بروز کلوئید های پوستی دارد و این بدین معنی است که اگر یکی یا هر دو والدین دارای ژنتیک با گرایش بروز کلوئید پوستی باشند، احتمال ابتلا به کلوئید در فرزندشان تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. طبق یک مطالعه صورت گرفته در مورد علت بروز کلوئیدها، ژن شناخته شده به عنوان ژن AHNAK ممکن است نقش تعیین کننده ای در بروز کلوئیدها داشته و مشخص کند که چه کسی دچار کلوئید شود یا نشود. محققان دریافتند افرادی که دارای ژن AHNAK هستند.

گوشت اضافه

علائم گوشت اضافه

علائم و نشانه‌های کلوئید عبارتند از:

روشهای درمان گوشت اضافه

1. کرایوتراپی

در این متد درمانی از نیتروژن مایع به میزان کمتر از اکسیژن و هیدروژن (دمای زیر صفر درجه) به‌کار گرفته می‌شود. ساختار کرایوتراپی را در مرسوم‌ترین ماده مورداستفاده در کرایو، نیتروژن مایع است که نقطه‌جوش آن برابر با 196 درجه سانتی‌گراد بوده و توسط آن بر روی گوشت‌های اضافه یک فاز انتقال حرارت بلافاصله از پوست به مایع فریز کننده رخ‌داده و مقدمات تخریب سلولی در محل ضایعه مهیا می‌شود. براساس تحقیقات، مشخص شده است که بعد از یک تخریب سریع، توانایی تولید کلاژن فیبروبلاست‌ها کاهش می‌یابد و این عوامل، درمان ضایعات را به بهترین نحو ممکن را مهیا می‌کند.

2. لیزر

لیزر می‌تواند میزان برجستگی بافت گوشت‌های اضافه را کاهش دهد و رنگ آن را محو کند. معمولاً از این متد با استفاده از روش درمانی دیگری نظیر اعمال فشار به‌جای زخم یا تزریق کورتیکو استروئید به‌کار گرفته می‌شود. به‌طورکلی کمترین عوارض جانبی با استفاده از لیزر با طول موج 585 نانومتر به دست می‌آید. بااین‌حال، تحقیقات بیشتری صورت می‌گیرد تا کارآمدترین نوع لیزر و بهترین روش کاربرد آن تعیین شود. تأثیرگذاری لیزرهای 585 بر روی پوست تیره کمتر است. در برخی از موارد موجب کاهش قرمزی ضایعات پوستی می‌شود؛ اما اندازه آن کوچک نمی‌شود. اغلب بعد از تزریق استروئید برای درمان گوشت اضافه با لیزر از دی‌اکسیدکربن استفاده می‌شود.

3. استروئیدها

بافت کلوئید در اکثر موارد به تزریق استروئیدی به نام تریامسینولون داخل جای زخم واکنش مثبت نشان میدهند. تزریق‌ها هر دو تا شش هفته یک‌بار تا زمان مشاهده علائم بهبود انجام میشود. این تزریقها گاهی تشکیل شبکه‌ای از رگ‌های سطحی (تلانژکتازی) یا روشن و نازک شدن پوست پیرامون محل تزریق را به دنبال دارد. قرار دادن نوار اشباع شده با استروئید روی بافت کلویید به مدت 12 ساعت در روز نیز یکی دیگر از روشهای درمان گوشت اضافه است.

4. فشار و یا پانسمانهای بسته

در این روش محل مورد نظر به گونه‌ای پانسمان میشود که فشار روی آن محل وارد شود و یا جای زخم با هوا تماس نیابد (پانسمان های بسته و یا محفوظ از هوا). این پانسمان باید هر 12 یا 24 ساعت یک‌بار به مدت چند هفته تجدید شود. سیلیکون به صورت ژل یا نوار آغشته به سیلیکون یا نوار پلی اورتان چسب دار مواد لازم برای انجام این پانسمان هستند، البته محصولات دیگری نیز در دسترس هستند. برای درمان گوشت اضافه روی لاله گوش (معمولاً ناشی از سوراخ کردن گوش) گوشواره فشاری پیشنهاد میشود که عموماً پس از برداشتن گوشت اضافه با عمل جراحی استفاده میشود و باید تمام ساعات شبانه روز به گوش انداخته شود.

5. لیگاتور

لیگاتور شامل بستن یک نخ جراحی به دور گوشت اضافه هر 2-3 هفته است. این نخ موجب بریده شدن زخم شده که به تدریج باعث افتادن آن خواهد شد.

اينستاگرام کلينيک صدف

6. جراحی

پزشک می‌تواند کلوئید را با جراحی بردارد. با این وجود، این یک راه حل دائمی نخواهد بود؛ زیرا تقریباً 100 درصد آنها پس از جراحی دوباره ظاهر می‌شوند. برای کاهش خطر بازگشت کلوئید، پزشکان اغلب پس از جراحی، درمان اضافی را توصیه می‌کنند.

7. ترکیبی از درمان‌های جراحی و غیرجراحی

طبق گفته‌ ی AAD، درمان‌های زیر در این گروه قرار می‌ گیرند:

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی کاشت مو در اصفهان است که با سالها تجربه در این زمینه و بکارگیری روشهای FIT و FUT ، نتایج بسیار درخشانی در کاشت مو، ابرو ، ریش و سبیل ارائه نموده است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌ باشید؛ با شماره تلفن 32240827 -031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :سعید عبدالمحمدی [ 1403-01-19 ]
سلام، من تو صورتم ی جوش داشتم ک الان جاش گوشته اضافه داره. ایا راه درمانی داره؟ یا شما چه راهی معرفی میکنید؟

احمدی [ 1402-11-07 ]
سلام روی شونه ام گوشت اضافه دارم خیلی راههارارفتم نتیجه نگرفتم بزرگ شده اندومیخاره چه درمانیاپیشنعادمیدید

ماریا قاسمی [ 1402-10-23 ]
سلام و احترام برای از بین برد ن جای سوختگی قدیمی و جای گرافت آیا درمانی وجود داره؟؟ سپاس فراوان

مریم گیوروز [ 1402-09-05 ]
سلام .گوشت های اضافی رو سینه آقایون چگونه درمان میشه .

احمدنبی زاده [ 1402-08-01 ]
سلام خانوم من تویه اتفاق دوتادستش بعدازاین اتفاق گوشت اضافه اورده که خیلی داره ازارش میده میخاستم اگه راه درمانی داره درمانش کنم که اینقدراذیت نشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بوتاکس چیست و چگونه باعث جوانسازی پوست می شودبوتاکس چیست و چگونه باعث جوانسازی پوست می شود

تزریق بوتاکس طبق آمارهای جهانی پرطرفدارترین روش برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک‌ها است. ... ادامه مطلب

آیا لیزر موهای زائد عوارضی هم دارد؟آیا لیزر موهای زائد عوارضی هم دارد؟

لیزر موهای زائد، برای رفع دائمی موهای زائد، بسیار کاربرد پیدا کرده است. به همین جهت ما در این مقاله به سوالات شما عزیزان در این باره پاسخ خواهیم داد. ... ادامه مطلب

آیا لیفت شقیقه عوارض دارد؟آیا لیفت شقیقه عوارض دارد؟

پس از این جراحی لیفت شقیقه ، برای کاهش عوارض و بهبودی هرچه سریعتر، نیاز به مراقبتهای بعد از عمل وجود دارد که در این مطلب به آن پرداخته ایم ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین