منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

علل ایجاد شوره پوست صورت

آنچه در این مطلب میخوانید

پوست از بدن ما در برابر عوامل بیرونی و محیطی محافظت می‌کند. داشتن پوستی سالم، در زیبایی ظاهری افراد، تأثیر بسیار زیادی دارد به گونه ای که باعث افزایش اعتماد به نفس نیز خواهد شد. عوامل زیادی ممکن است باعث کاهش زیبایی پوست صورت شده که در نتیجه باعث ایجاد مشکلات پوستی نیز می شوند. شوره صورت، یکی از عارضه های پوستی است که موضوعی نگران کننده به شمار آمده به طوری که این موضوع، باعث ایجاد استرس و اضطراب در فرد می شود. پوست صورت، ممکن است بر اثر عواملی مانند تماس مستقیم با نور خورشید (آفتاب سوختگی)، حساسیت های پوستی و … پوسته پوسته شود و می تواند نشانه وجود یک نوع بیماری مانند اختلالات در سیستم ایمنی بدن یا هر نوع بیماری دیگری باشد. همچنین عوامل دیگری از قبیل جوش، خارش پوست یا هر عامل تحریک کننده دیگری می تواند باعث شوره صورت شود که باید به آن توجه کرد. شوره صورت به طور کلی ناشی از فرآیندهای طبیعی یا محیطی یا عادات بهداشتی و سبک غلط زندگی است و به ندرت عوارض بالقوه ای دارد. هنگامی که علت اصلی تشخیص داده می شود، باید برنامه درمانی که پزشک به شما توصیه کرده است را دنبال کنید تا عوارض ناشی از شوره به حداقل برسد.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

علل ایجاد شوره پوست صورت

علائم شوره صورت

در این مشکل، پوست، ظاهری خشک و بی آب، پوسته‌ پوسته، تحریک شده و ملتهب دارد. اگر پوستتان خشک است، احساس زبری و گاهی درد و خارش را تجربه می‌کنید. البته در حالت شدیدتر، پوست دچار قرمزی و خارش شدید می‌شود. در نتیجه، ترک‌های عمیقی روی پوست ایجاد می‌شوند که ممکن است خونریزی کنند.

شوره پوست صورت

نکات مراقبتی شوره صورت

در معرض آفتاب شدید یا باد و هوی خشک قرار نگیرید و حتی الامکان صورت خود را برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست بپوشانید.

درمان شوره صورت

برای درمان شوره ی صورت اغلب از محصولات موضعی که حاوی اسیدسالیسیلیک و هیدروکورتیزون هستند استفاده می شود. از بین بردن چربی اضافی سطح پوست و پاک کردن پوست صورت از سلول های مرده نکته ی بسیار مهمی می باشد که با استفاده از شوینده و تونرهای تخصصی قابل انجام می باشد. کرم و پمادهای ساخته شده از گوگرد نیز در بعضی شرایط خاص تجویز می شوند و متناسب با علائم، شدت بیماری و شرایط عمومی فرد مبتلا می توان از کرم های ضدقارچ، داروهای خوراکی و کورتیکواستروئیدها نیز استفاده نمود.

در صورت ابتلا به شوره ی صورت می توانید در کنار روند درمان تخصصی پس از علت یابی، از کرم های مراقبتی که معمولا حاوی آلوئه ورا و روغن های طبیعی مفید مانند روغن نارگیل هستند نیز برای کاهش علائم پوستی خود استفاده کنید. البته نباید از روغن های طبیعی به صورت مستقیم و بدون مشورت با پزشک بر روی پوست استفاده کرد؛ زیرا احتمال بروز علائم آلرژیک افزایش می یابد. همچنین استفاده ی منظم از مرطوب کننده های مناسب، تونرهای مرغوب، ورزش کردن و دوری از استرس نیز نقش مهمی بر کنترل علائم شوره ی صورت داشته و از بروز مجدد علائم این بیماری نیز جلوگیری می کنند.

اینستاگرام کلینیک صدف

عوارض شوره صورت

  1. خارش
  2. قرمز شدن پوست
  3. سوزش صورت
  4. پدید آمدن جوش
  5. خونریزی در برخی مواقع
  6. زبر شدن پوست صورت

تزریق بوتاکس یکی از روشهای کم هزینه ، موثر و بدون عارضه جوانسازی پوست و رفع چین و چروک پوست است که با استفاده از مرغوب ترین مواد در کلینیک صدف اصفهان توسط متخصص پوست انجام می‌ شود. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و مراجعه حضوری جهت انجام اعمال جوانسازی پوست با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
قبل از تزریق ژل گونه این مطلب را بخوانیدقبل از تزریق ژل گونه این مطلب را بخوانید

گذشت زمان و افزایش سن، قرار گرفتن در معرض آلودگی ها، بیماری ها و بعضی از عوامل ارثی به تدریج باعث افتادگی پوست صورت شده و گونه ها را کم حجم می کنند. ... ادامه مطلب

خواص اسید سالیسیلیک برای پوست به همراه موارد استفادهخواص اسید سالیسیلیک برای پوست به همراه موارد استفاده

اسید سالیسیلیک یکی از اسیدهای آلی است که دارای مصارف دارویی نیز می‌ باشد و نوعی داروی موضعی برای مشکلات پوستی است . ... ادامه مطلب

نکات پیوند ابرونکات پیوند ابرو

اگر ابروهای شما نامرتب و به هم ریخته یا کم پشت باشد زیبایی آنها دیده نخواهند شد. داشتن ابروهای شکیل و بلند و پرپشت یکی از آیتم های اصلی زیبایی در چهره است. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین