منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564

بهترین درمان خط اخم عمیق

آنچه در این مطلب میخوانید

به خطوط عمودی که بین دو ابرو وجود دارند، خط اخم گفته می‌شود. خط اخم بین دو ابرو می‌تواند در هر سنی ایجاد شود. برخی از افراد در اوایل دوره‌ی بیست سالگی متوجه تشکیل این خطوط می‌شوند. خط اخم روی ظاهر شما تأثیر چشمگیری دارد. این خط می‌تواند شما را پیرتر از سن واقعی خود نشان دهد و همچنین احساس رضایت شما را نسبت به چهره خود از بین ببرد. برای انتخاب بهترین درمان خط اخم عمیق، روش‌های بسیاری وجود دارد که هر یک از این روش‌ها به نوبه‌ی خود کاربردی و مؤثر هستند؛ به شرط آنکه روش‌های درمانی را با دقت و کیفیت لازم به کار گرفت تا بتوان به نتیجه‌ی مؤثری دست پیدا کرد. پزشک با توجه به شرایط شما بهترین روش را توصیه می کند. با برطرف نمودن این عارضه می توان به جوانسازی پوست و شادابی پوست چهره کمک کند.

بهترین روش درمان و رفع خط اخم عمیق ، تزریق فیلر است که در کلینیک صدف اصفهان توسط متخصص پوست انجام می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش با شماره‌ های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

علل ایجاد خط اخم

حالات چهره

اخم کردن و لبخند زدن به طور طبیعی ایجاد می‌شوند و نمی‌توانید از عواقب آن آگاه باشید. در کمال تعجب این حرکات در ایجاد خطوط پیشانی نقش دارند.

نحوه خوابیدن

این علت در مورد چگونگی قرارگیری بدن هنگام خوابیدن است. خوابیدن روی کمر یا پهلو احتمال ابتلا به این نوع چروک‌ها روی صورت را به حداقل می‌ رساند.

پیری ناشی از آفتاب

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث پیری زودرس پوست می‌ گردد. تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید فیبر کلاژن و الاستین را پیش از موعد از بین می‌برد. این کار باعث کاهش قابلیت ارتجاعی پوست و عدم توانایی برای تولید کلاژن می‌ گردد.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن ارتباط زیادی با پیری زودرس اندام‌ها و بافت‌های بدن دارد. پوست قادر به تولید فیبرهای کلاژن و الاستین نخواهد بود. این امر باعث ایجاد خطوطی روی پیشانی می‌گردد. سیگار کشیدن همچنین در کاهش رطوبت پوست نقش داشته و باعث انعطاف پذیری کمتر و شکل‌ گیری آسا‌نتر چین و چروک‌ها می‌شود.

ژنتیک

پوست پیشانی می‌تواند بخصوص در افراد جوان دچار خطوط و چروک‌هایی شود. این امر می‌تواند ناشی از به ارث بردن این حالت صورت و مورفولوژی از والدین باشد.

بهترین درمان خط اخم عمیق

روشهای درمانی خط اخم عمیق

تزریق بوتاکس

بوتولونیوم توکسین یک پروتئین طبیعی است که با تزریق آن در صورت، انقباض عضلاتی که باعث چروک شدن پوست شده‌اند برطرف می‌شود. بوتولونیوم توکسین (با نام‌های تجاری Botox-A و Dysport) دارویی است که توسط سازمان FDA مورد تأیید است و اغلب برای رفع چین و چروک‌های پوستی به کار می‌رود که بر اثر انقباض بیش از حد عضلات صورت، ایجاد شده‌اند. با انجام چند جلسه‌ی درمانی، چروک‌های عمیق پوستی به تدریج صاف می‌شوند و در نهایت کامل از بین می‌روند. در برخی بیماران ممکن است برای رسیدن به نتایج مورد نظر، نیاز به تزریق دوز بیشتری از دارو باشد.

تزریق چربی

استفاده از چربی اتولوگ برای پر کردن خطوط اخم روشی جدید است و برای آن از چربی بدن خود متقاضی استفاده می‌شود. استفاده از چربی بدن خود فرد باعث می‌شود که احتمال بروز واکنش آلرژیک فوق العاده کمتر شود. چربی مورد استفاده برای این روش را می‌توان از هر قسمتی از بدن که چربی اضافی دارد مانند شکم، ران‌ها یا باسن دریافت کرد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک درمان جدید برای ورود به عرصه مراقبت از پوست است که به سرعت طرفداران زیادی پیدا نمود. این متد شامل استفاده از سو زن‌ های بسیار ریز برای ایجاد کردن سوراخ‌ های ریز در پوست است که باعث ترمیم و بازسازی پوست می‌شوند و در نتیجه ساختاری ضخیم تر و قوی تر از پوست ایجاد می‌ کند. اگرچه ممکن است کمی‌ دردناک باشد؛ اما پزشکان معمولاً یک کرم بی‌ حس کننده برای کمک به جبران ناراحتی می‌ دهند.

لیزر درمانی

در جوانسازی و رفع خط اخم به‌وسیله لیزر، لیزر پوست بیمار را حرارت میدهد. پوست آسیب دیده از بین می رود و پوست جدید جایگزین آن می شود. در بعضی مواقع از لیزرهای خفیف تر مانند امواج رادیویی و یا پالس های منابع نوری برای تحریک رشد کلاژن ها استفاده می کنند به جای اینکه سطوح خارجی پوست را از بین ببرند. به طور طبیعی بیماران را قبل از عمل بیهوش می کنند تا از درد بیمار جلوگیری کنند. همچنین ممکن است از مسکن برای کاهش درد بیمار استفاده کند. پزشک لیزر را روی پوست بیمار حرکت می دهد تا ناحیه مورد نظر درمان شود. با انجام لیزر بیمار در پوست خود احساس سوختگی و سوزش دارد.

لایه برداری با مواد شیمیایی

این روش برای از بین بردن خط اخم در همه سنین مناسب است. در این روش، لایه خارجی پوست به طور طبیعی و با استفاده از یک محلول لایه بردار برداشته می‌شود و سلول‌های مرده پوست حذف می‌شوند تا لایه زیرین که سالم‌تر و لطیف‌تر است، نمایان شده و چهره را جوانتر کند. با انجام این عمل، اغلب خطوط، افتادگی‌ها و چروک‌های موجود در صورت نیز رفع می‌شوند. یکی از موادی که برای لایه برداری شیمیایی و جوان سازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، تری کلرو استیک اسید (TCA) نام دارد.

لیفت پیشانی

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که برای برداشتن خطوط اخم بین ابروها از روش‌هایی استفاده کنند که نتایج ماندگارتر یا دائمی داشته باشند. برای دستیابی به این هدف می‌توان از عمل لیفت پیشانی استفاده کرد. در زمان انجام عمل، جایگاه ماهیچه‌های اطراف پیشانی به گونه‌ای تغییر داده می‌شود که خط اخم برطرف شده و دیگر قابل مشاهده نباشد. نتایج این عمل تا چندین سال ماندگار خواهد بود. البته افرادی که این عمل را انجام می‌دهند باید به خاطر داشته باشند که بهبودی بعد از انجام این عمل، کمی بیشتر از عمل تزریق ژل یا تزریق بوتاکس زمان می‌ برد.

 اينستاگرام کلينيک صدف

تزریق ژل (فیلر)

تزریق ژل یا فیلر یک گزینه‌ درمانی بدون جراحی برای مبارزه با اثرات پیری بر روی صورت می‌باشد. ژل‌های تزریقی طراحی‌ شده‌اند تا ناحیه‌های تورفته را برجسته کرده، درون خطوط و چین و چروک‌ ها را پرکرده و به صورت حالت دهند. هیالورونیک اسید یک ماده‌ی طبیعی است که در بدن انسان یافت می‌شود.

لیزر آر اف (RF) فرکشنال

لیزر RF فرکشنال تحولی در فناوری است که اکتشافی جدید و مهم در کاهش چین‌های پیشانی و خطوط اخم به حساب می‌آید و خطرات احتمالی عمل‌های جراحی را هم به دنبال ندارد. لایه‌ برداری لیزری از هر درمان نوری دیگری مؤثرتر است و درد و خطر کمتری نسبت به درمان‌های سایشی از قبیل لیزر درمانی فراکسل دارد. نحوه‌ی عملکرد لیزر فرکشنال به این شکل است که با حرکت و تابش نور داغ لیزر در چند ستون نازک در عمق میان پوستی خطوط پیشانی و اخم، باعث تحریک تولید طبیعی کلاژن در آن ناحیه شده و نهایتاً به مرور زمان، به پوست اجازه‌ی نوسازی می‌دهد.

در مزوتراپی غلظت مواد و هدف گذاری آنچه پوست نیازمند آن است، از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد. در کلینیک صدف اصفهان با احاطه و اشراف تخصصی بر نیازهای پوست، مزوتراپی انجام می‌ شود ؛ در نتیجه ، نتایج درخشانی را در جهت جوانسازی و رفع بسیاری از مشکلات پوست رقم می‌ زند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش با شماره‌ های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سحر گودرزی [ 1402-09-21 ]
من تازه یکم خط اخم پیداکردم میخواستم هزینه، شو بپرسم

یاری [ 1402-08-29 ]
دکتر برای پدر من که خط اخم عمیق داشتند تزریق ژل انجام دادند و واقعا عالی بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
همه چیز در مورد الکتروکوترهمه چیز در مورد الکتروکوتر

کوتر دستگاهی می باشد که با ایجاد جریان الکتریکی، حرارتی را ایجاد می کند. امروزه از این نوع دستگاه ها در صنایع پزشکی و زیبایی بسیار استفاده می شود. ... ادامه مطلب

ریزش موی آندروژنیک یا از دست دادن ارثی موریزش موی آندروژنیک یا از دست دادن ارثی مو

ریزش موی زنان چند علت متفاوت دارد. این عارضه اغلب پس از دوران یائسگی ایجاد‌ می‌ شود، بنابراین ممکن است تغییرات هورمونی فاکتوری موثر باشد . ... ادامه مطلب

فرو رفتن ناخن در گوشتفرو رفتن ناخن در گوشت

فرو رفتن ناخن در گوشت، بسیار شایع است در مورد نوزادان فرو رفتن ناخن در گوشت پا و عفونت آن به کرات رخ می دهد. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین