منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / ماندگاری بوتاکس مصپورت و دیسپورت چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس مصپورت و دیسپورت چقدر است؟

یکی از اصلی‌ ترین فاکتورهای زیبایی در دنیای امروز، داشتن پوستی صاف و سالم بدون هرگونه چین و چروک است. به همین دلیل افراد در سنین مختلف به دنبال شیوه‌هایی هستند که با استفاده از آنها پوست خود را صاف‌تر کرده و زمان بروز چین و چروک‌های صورت را تا حد امکان به تأخیر بیندازند. یکی از جدیدترین و پرکاربردترین این شیوه‌ها تزریق بوتاکس است که با شیوه‌های متفاوتی انجام می‌شود. این روش زیبایی که میتوان آن را محبوب‌ترین آنها در بین افراد در نظر گرفت، بدون نیاز به جراحی و توسط پزشک انجام می‌شود. بوتاکس ماده‌ای است، تهیه شده از سم باکتری کلستریدیوم که آن را سم بوتولینوم (Botulinum toxin) می‌نامند. این سم پس از تزریق به زیر پوست منجر به فلج موقت و بی‌حرکتی عضلات آن قسمت از بدن می‌شود و همین موضوع از ایجاد چین و چروک در آن ناحیه جلوگیری می‌ کند. از محصولات پر استفاده در ایران می‌توان به دیسپورت و مصپورت اشاره کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

باید توجه داشت که تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت در نوع عملکرد نمی‌ باشد و بیشتر تفاوت آنان در سرعت عملکرد و میزان تأثیر و درد ناشی از آنان خلاصه می‌شود. هنگامی که تزریق بوتاکس مصپورت و دیسپورت بر روی عضله‌های بدن صورت می‌گیرد، این ماده پروتئینی پس از تزریق به تدریج جذب عضله‌ی مورد نظر می‌شود با مستقر شدن در پایانه‌های عصبی و ترشح ماده‌ای به نام استیل کویین که وظیفه‌ی جلوگیری از انقباضات عضلانی را دارد از ایجاد چین‌وچروک جلوگیری می‌کنند. در نهایت هر دو بوتاکس دیسپورت و مصپورت از بهترین بوتاکس های موجود در بازار می‌باشند و هیچ‌یک از دیگری از لحاظ کیفی کمتر نیست؛ اما برای استفاده در محل‌های مختلف صورت می‌توان از انواع مختلف آنها استفاده کرد. از دیسپورت بیشتر در خط لب و چانه استفاده می‌شود؛ اما مصپورت برای ابرو، پیشانی و خط چشم مناسب‌تر خواهد بود.

تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست در اصفهان را می‌ توانید در کلینیک صدف با استفاده از معتبرترین برندها و تزریق آنها با تکنیک موثر تجربه نمایید. جهت تعیین وقت و کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانید با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد های بوتاکس

بوتاکس بیشتر به عنوان فرآورده‌ای تزریقی برای درمان چین و چروک‌ ها و خطوط صورت شناخته می‌شود. به طور کلی کاربردهای بوتاکس را می‌توان به دو دسته‌ی زیبایی و درمانی تقسیم کرد.

کاربردهای زیبایی

ماندگاری بوتاکس مصپورت و دیسپورت

کاربردهای درمانی

مزایای بوتاکس

بوتاکس دیسپورت

دیسپورت یک برند اروپایی است، ماده اصلی دیسپورت بوتولینوم نوع آ می باشد و دارای پروتئین‌های کمتری در اطراف مولکول‌های فعال است. در نتیجه پس از تزریق نتایج درمان بسیار سریع‌ حاصل می‌شود و محصولی برای کاهش چین و چروک های صورت است و باعث فلج عضلانی موقت و جوانسازی صورت می شود. سازمان غذا و دارو تزریق دیسپورت را بیشتر به عنوان یک روش درمانی موقت برای رفع خطوط متوسط تا شدید اخم معرفی می کند.

بوتاکس مصپورت

بوتاکس مصپورت تولید ایران می باشد. کارایی بالا با عوارض کم از ویژگی های این نوع بوتاکس است. بوتاکس مصپورت را از نظر کمی و کیفی می توان با برندهای مختلف سایر کشورها برابر دانست. بوتاکس مسپورت کارایی مشابه با بوتاکس دیسپورت دارد و از این لحاظ بهترین نوع بوتاکس است که ماندگاری طولانی در رفع چین و چروک های صورت دارد. این بوتاکس در ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و توانسته است رضایت کامل بیماران را به دست آورد. قسمت بالایی صورت، بهترین ناحیه برای تزریق بوتاکس مصپورت است.

نحوه تزریق بوتاکس

این تزریق توسط پزشک انجام می شود و نحوه‌ی تزریق به این گونه است که مواد بوتاکس به صورت مستقیم به عضله‌ی مرتبط تزریق می شود. این عمل با سوزن های بسیار نازک و مخصوص صورت میپذیرد و در نواحی مختلف صورت انجام می شود. تزریق بوتاکس حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد و نیازی به بیحسی نیز ندارد. البته برای افرادی که حساسیت زیادی در تزریقات دارند، می توان از پماد بیحسی موضعی نیز استفاده نمود.

مراقبت قبل از بوتاکس

مراقبت بعد از بوتاکس

  1. تا ۱۲ ساعت پس از تزریق بوتاکس از شستشوی موضع خودداری نمایید.
  2. تا ۱۲ ساعت از استفاده لوازم آرایشی خودداری نمایید.
  3. از زمان تزریق تا ۲ ساعت روی صورت نخوابید.
  4. تا ۱۰ روز تاتوی ابرو نکنید.
  5. تا ۲ هفته از سونا، جکوزی و حمام داغ خودداری نمایید.
  6. تا ۲ روز ورزش سنگین انجام ندهید.
  7. در صورت بروز ورم و دو بینی و افتادگی پلک به پزشک اطلاع دهید.
  8. تا مدت زمان ۱ هفته نباید از رنگ ابرو و مو استفاده شود.
  9. قبل از انجام هرگونه تزریق به پزشک خود اطلاع دهید.

موارد منع تزریق بوتاکس

لازم است بدانید تزریق بوتاکس به برخی از افراد پیشنهاد نمی‌گردد. در صورتی‌که شما در گروه‌های زیر قرار نمی‌گیرید، می‌توانید از بوتاکس به‌عنوان یک روش درمانی استفاده کنید:

ماندگاری بوتاکس مصپورت و دیسپورت

ماندگاری بوتاکس دیسپورت کمی بیشتر از نمونه داخلی آن است است؛ چراکه این نوع بوتاکس بر اساس جدیدترین متد روز دنیا ساخته‌شده و تحقیقات بسیاری بر روی نوع ترکیبات و دوز هریک از آنها شده است. بر اساس گزارش‌های موجود میزان ماندگاری بوتاکس دیسپورت بین ۴ تا ۷ ماه است. البته عواملی که در بخش قبل ذکر کردیم تأثیر زیادی در این زمان دارد؛ اما این مدت برای اکثر مراجعه‌کنندگان با شرایط متفاوت صدق می‌کند. لازم به ذکر است که در مواردی ماندگاری بوتاکس دیسپورت تا ۹ ماه هم گزارش شده است.

بوتاکس مصپورت از زمان ماندگاری کمتری برخوردار است. این موضوع احتمالاً به دلیل این است که روش تولید ماده این بوتاکس نسبت به روش‌های استفاده شده در کشورهای اروپایی متفاوت بوده و متخصصان داخلی هنوز به ترکیب قوی تری برای مسپورت نرسیده‌اند. با این حال زمان ماندگاری ۳ تا ۶ ماه برای بوتاکس مسپورت است.

 اينستاگرام کلينيک صدف

قیمت بوتاکس مسپورت و دیسپورت

دوز مورد نیاز و میزان نواحی مورد نظر برای تزریق بوتاکس روی هزینه نهایی تأثیرگذار خواهد بود. هرچه برای نواحی بیشتری تزریق انجام شود مواد بیشتری مصرف می ‏شود و هزینه بیشتر می‏ گردد. قیمت بوتاکس در مراکز مختلف به دلیل دستمزد پزشک، تکنیک تزریق، موقعیت مکانی، جایگاه و اعتبار مرکز متفاوت می‏ باشد.

عوارض بوتاکس دیسپورت و مصپورت

بوتاکس دیسپورت

  1. سردرد
  2. گلودرد
  3. تورم و درد در محل تزریق
  4. عفونت‌های خفیف تنفسی

بوتاکس مصپورت

  1. سرگیجه
  2. ضعف عضلانی
  3. افتادگی پلک‌ها
  4. کبودی در ناحیه تزریق
  5. مشکل در تنفس و بینایی

بطور کلی این دو برند از کم عوارض‌ترین برندهای بوتاکس هستند و علت متفاوت بودن عوارض در آنها تفاوت محل تزریق است.

در کلینیک تخصصی پوست صدف اصفهان از روشهایی مانند کرایوتراپی یا سرما درمانی برای از بین بردن ضایعات پوستی از قبیل زگیل استفاده می‌ شود. این روش درمانی، با توجه به کم هزینه بودن و تاثیری که بر این ضایعات دارد؛ مورد توجه می‌ باشد. شما می‌ توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :دیانا انصاری [ 1402-08-29 ]
من همیشه از بوتاکس مصپورت استفاده کردم تا الان که عوارضی برام نداشته ولی بار اول که زدم سر گیجه داشتم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علائم ریزش مو با الگوی مردانهعلائم ریزش مو با الگوی مردانه

اگر به دلیل طاسی الگوی مردانه دچار اضطراب ، اعتماد به نفس پایین ، افسردگی یا سایر مشکلات عاطفی شدید ، باید به دنبال مشاوره درست و درمان این مشکل خود ... ادامه مطلب

چگونه برای انجام عمل بلفاروپلاستی آماده شویم؟چگونه برای انجام عمل بلفاروپلاستی آماده شویم؟

بلفاروپلاستی یک نوعی جراحی می باشد که پوست اضافی پلک شما را از بین می برد. در ادامه به بررسی مهمترین اقدامات قبل از بلفاروپلاستی می پردازیم. ... ادامه مطلب

دستگاه آر اف فرکشنالدستگاه آر اف فرکشنال

روش آر اف فرکشنال (Fractional RF) یکی از مدرن‌ ترین روش‌ های جوانسازی پوست است. و نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین