منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / تزریق بوتاکس به عضله ماستر

تزریق بوتاکس به عضله ماستر

آنچه در این مطلب میخوانید

ماهیچه های جونده از چهار ماهیچه جفت تشکیل شده اند که بخشی از ماهیچه های اسکلتی هستند و در اصطلاح پزشکی به آنها musculi masticatorii می گویند. آنها فک پایین را حرکت می دهند و حرکات جویدن و آسیاب را امکان پذیر می کنند. دلایل زیادی برای پهن بودن فک وجود دارد؛ اما معمول ترین دلیل آن به دلیل ضخامت عضله های فک است که ماستر نام دارد. ماهیچه های ماستر جزء ماهیچه های جونده است. عضلات ماستر که در امتداد فک قرار دارند، با افزایش سن می‌توانند بزرگتر شده و فک پهن و صورت چهارگوش را ایجاد کنند. درمان‌های غیر جراحی زاویه دار کردن صورت، روش‌هایی ایمن، ساده و بدون معایب مرتبط با جراحی هستند و در زاویه‌ دار کردن بخش پایینی صورت و ایجاد فرم V- شکل و ایجاد فک باریک و زنانه، بسیار موفقیت‌آمیز می‌باشند. با بوتاکس میتوانیم صورت را با استفاده از هدف گذاری عضله های مشخصی از فک به صورت زاویه دار درآوریم. بوتاکس میتواند عضله ضخیم فک (ماستر) را کوچک کند، در نتیجه پهنی فک را لاغر میکند. با این کار زاویه صورت صاف‌تر شده و شکل صورت زیباتر می‌شود. برای این منظور بوتاکس در عضله ماستر دو طرف صورت تزریق شده و به نقاط چندگانه عضله گسترش یافته و پخش می‌شود تا زاویه صورت اصلاح شود.

تزریق بوتاکس یکی از بهترین و موثرترین روشها برای اصلاح لبخند لثه ای ، درمان میگرن ، رفع چین و چروک پوست و ... می‌ باشد که در کلینیک صدف اصفهان انجام می‌ شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش با شماره‌ های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.

بوتاکس فک و چانه

نحوه عملکرد اصلی بوتاکس آرام کردن و کوچک کردن عضله ای است که به آن تزریق میشود. این باعث تأثیر بر روی خط چانه میگردد و یک قدم مهم در رسیدن به صورت زاویه دار محسوب میشود. پهنی یا مربعی شکل بودن چانه با این روش باریک میشود و در نتیجه به خط فک به صورت حالتی زیبا با حدفاصلی بلند و باریک میدهد.

مزایای تزریق بوتاکس عضله ماستر

تزریق بوتاکس در فک به طور سرپایی و غیر تهاجمی انجام می شود و بعلاوه این درمان موجب کاهش حجم عضله ماستر شده، پهن بودن و حالت مربعی نیمه تحتانی صورت به شکل زاویه دار تغییر کرده و چهره به V تغییر شکل خواهد داد. علاوه بر کاربرد زیبایی در زاویه سازی صورت در افرادی که دندان قروچه دارند و یا به طور ناخودآگاه در اثر استرس دندان های خود را به روی هم فشار می دهند، این درمان به طور مؤثری موجب کاهش انقباض عضله ماستر شده و در نهایت آسیب به دندان و مفصل فک کاهش می یابد.

تزریق بوتاکس به عضله ماستر

فرایند تزریق بوتاکس عضله ماستر

تزریق‌ در این روش، نسبتاً بدون درد هستند و پزشک برای بیحس کردن محل تزریق از کرم استفاده می‌کند و ماده بوتاکس به وسیله سوزنی نازک به عضلات ماستر تزریق می‌شود. بسته به محلی که باید تزریق شود و ترجیح پزشک، بیمار می‌تواند به صورت نشسته یا خوابیده قرار گرفته باشد. برخی از پزشکان برای کاهش درد تزریق از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند؛ اما معمولاً این مورد لازم نیست.

مراقبت‌ های قبل از تزریق بوتاکس عضله ماستر

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس عضله ماستر

بسیاری از عوارضی که برای بیماران در اثر تزریق کردن بوتاکس ایجاد می‌شود، به دلیل عدم انجام مراقبت‌های بعد از آن است. چند مورد از مهمترین مراقبت‌های بعد از تزریق به شرح زیر است:

متقاضی مناسب بوتاکس عضله ماستر

اگرچه روش‌های لاغر کردن صورت می‌تواند در هر سنی انجام شود، جراحان زیبایی معمولاً توصیه می‌کنند که فرد قبل از اقدام به انجام این عمل تا اواخر دوره ۲۰ سالگی خود صبر کند و اجازه دهد که روند طبیعی لاغر شدن صورت طی شود تا در مواردی که صورت با گذشت زمان باقیمانده لایه‌های چربی خود را از دست داد، از ایجاد حالت تکیده در چهره جلوگیری شود. پزشکان تکنیک‌های لاغر کردن صورت را برای افرادی که خواهان رهایی از گونه‌های بیش از اندازه پر خود هستند و افرادی که خواهان داشتن صورتی کشیده‌تر و جذاب‌ تر هستند، توصیه می‌کنند. همچنین سن فرد، سلامت عمومی فرد و همچنین هرگونه ناهنجاری‌ در فرد را که ممکن است منجر به ایجاد عوارض شود را در نظر می‌گیرند.

موارد منع تزریق بوتاکس عضله ماستر

هزینه تزریق بوتاکس عضله ماستر

هزینه تزریق بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسته به اینکه در چه منطقه و چه کلینیکی اقدام به تزریق کنید، هزینه ها کمی متغیر خواهد بود. همچنین میزان تزریق ماه بوتاکس و برند آن و دستمرد پزشک نیز در قیمت آن تأثیرگذار است.

ماندگاری بوتاکس عضله ماستر

نتیجه این روش دائمی نیست و هر 3 الی 6 ماه باید مجدداً تزریق انجام شود.

اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض بوتاکس فک

  1. شایع ترین عارضه بوتاکس فک، ضعف گذرا در جویدن است (حدود ۳۰%) که موقتی است و بعد از یک هفته برطرف می شود.
  2. دومین عارضه خشکی دهان است که به دلیل تزریق بوتاکس در نواحی خلفی و نزدیک به غده پاروتید است و اجتناب از تزریق در نواحی خلفی ماستر از این عارضه جلوگیری می نماید. با این وجود در صورت بروز این عارضه با گذشت زمان و از بین رفتن تأثیر بوتاکس خشکی دهان بطور کامل برطرف می شود.
  3. تزریق بوتاکس در قسمت قدامی و یا فوقانی عضله ماستر ممکن است موجب انتشار بوتاکس به عضلات زایگوماتیکوس و ریزوریوس شود که در نتیجه خنده فرد نامتقارن خواهد شد. بعلاوه در ناحیه قدامی ماستر شریان صورتی عبور می کند که توجه نکردن به این شریان احتمال کبودی و هماتوم وجود دارد. تزریق در نواحی فوقانی عضله ماستر نیز ممکن است موجب آتروفی نواحی زیر گونه شود که توجه به نقاط استاندارد در جلوگیری از این عوارض حیاتی می باشد.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی پوست و مو در اصفهان است. شما می‌توانید برای مشکلات و بیماری های پوست و موی خود، اعم از علل و درمان انواع ریزش مو به این مرکز مراجعه نموده و توسط متخصص پوست تحت درمان قرار گیرید. چهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زینلی [ 1402-08-23 ]
سلام یعنی برای فرمدهی صورت از حالت گرد به حالت وی شکل هم میشه تزریق ژل استفاده کرد هم بوتاکس ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ژل پاژ چیست و چه کاربردی دارد؟ژل پاژ چیست و چه کاربردی دارد؟

سالها قبل معمولاً ژل‌ ها تنوع زیادی نداشتند و تنها ژلی که به نظر می‌ رسید ماندگاری قابل قبولی داشته باشد، ژلی به نام پاژ بود.اما پس از مدتی مشخص شد که ... ادامه مطلب

ریزش مو و علت آنریزش مو و علت آن

ریزش مو با افزایش سن یک امر اجتناب ناپذیر است. دلایل مختلفی از جمله تغییرات ایجاد شده در الگوی زندگی، رژیم‌ های غذایی و استرس باعث ریزش مو می شود ... ادامه مطلب

لیفت شقیقه با تزریق فیلرلیفت شقیقه با تزریق فیلر

بسیاری از موارد برای از بین بردن این افتادگی ، از لیفت شقیقه استفاده می‌ شود که به‌ منظور بالا بردن دم ابروها و زیباتر کردن حالت آنها انجام می‌ شود ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین