منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / تفاوت ژل با فیلر چیست؟

تفاوت ژل با فیلر چیست؟

داشتن پوستی سالم و بدون نقص برای همه مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.با بررسی تفاوت ژل با فیلر میتوانید بهترین گزینه را برای درمان مشکل پوستی خود استفاده کنید. این روزها با وجود دلایل مختلفی از جمله بیماری های مختلف، شرایط آب و هوایی، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نامعتبر، برخورد نادرست با پوست و ... که باعث از بین رفتن سلامتی و زیبایی پوست می شود. و باعث بروز چین و چروک های مختلف در افراد شود. در چنین شرایطی با تزریق فیلرها و ژل های پوستی می توانید این مشکلات را برطرف کنید. حال برای اینکه بدانیم کدام روش برای مشکل شما مناسب است در ادامه به مقایسه این دو روش می پردازیم.
در ابتدای بررسی تفاوت فیلر و ژل لازم است تعریف این دو را بدانیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

فیلر ماده ای پر کننده با بافتش نرم می باشد که با سوزن های بسیار ریز به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. این روش اثربخشی کوتاه مدتی دارد و به صورت غیرتهاجمی موجب رفع مشکلات جزئی می شود. انواع مختلفی از فیلر وجود دارد که مناسب زاویه سازی فک و صورت، افزایش حجم چانه، پر کردن گودی زیر چشم ، افزایش حجم لب ، رفع نواقص جزئی بینی و رفع کبودی اطراف آن می باشند. ژل ها نیز مواد هستند که برای پر کردن خطوط عمیق پوستی کاربرد دارند. که باعث افزایش حجم پوست و پری آن می‌شود و در نتیجه پوست صاف ‌تر، زیبا تر و جوان ‌تر به نظر خواهد رسید.

ژل و فیلر کدام یک طبیعی و کدام مصنوعی است؟

یکی از تفاوت های اساسی ژل و فیلر در مواد تشکیل دهنده آن ها می باشد. ژل ها ماده ای مصنوعی می باشند در حالی که فیلر ها از مواد طبیعی گرفته می شوند.

تفاوت های کاربردی ژل و فیلر

  1. ژل‌ها نوعی ماده مصنوعی هستند که برای از بین بردن شیارهای عمیق پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصنوعی بودن ژل، اصلی‌ترین تفاوت آن با فیلر است.
  2. زمانی که متخصص برای برطرف کردن مشکلات پوستی از ژل استفاده می‌کند، نتیجه به ‌سرعت و در کوتاه ‌ترین زمان مشخص خواهد شد.
  3. از فیلر معمولا برای برطرف کردن شیارهای نیمه عمیق، مانند شیارهای زیر چشم یا جای زخم‌های روی پوست استفاده می ‌کنند. در حالی که ژل برای شیارهای عمیق مورد استفاده قرار می‏گیرد.
  4. ژل‌ها به دو دسته ژل‌های نیمه ماندگار و ژل‌های ماندگار تقسیم می‌شوند. در نظر داشته باشید که ژل‌های دائمی (ژل‌های با ماندگاری طولانی)، عوارض شدیدی را به همراه دارند که امروزه از این ژل‌ها استفاده نمی‌شود.
  5. در واقع هم از ژل و هم از فیلر می‌توان برای برجسته کردن صورت استفاده کرد و روش تزریق ژل و فیلر شبیه به هم می باشد به این صورت که با سوزنی بسیار نازک این مواد به زیر پوست تزریق می‌شود تا بافت نرم لایه داخلی پوست را پر کنند.
تفاوت ژل با فیلر

کلاژن سازی با ژل بیشتر است یا فیلر

نمونه ای از فیلر وجود دارد که علاوه بر افزایش حجم و پر کردن ناحیه مورد نظر، باعث تحریک کلاژن سازی نیز می شود. به عنوان مثال، این اصطلاح می‌تواند به پرکننده پلی لاکتیک اسید (یا پرکننده بیولوژیکی یا قابل جذب) اشاره کند که همچنان نتایج طبیعی را به دست می‌آورد.

همچنین بخوانید: همه چیز درباره تزریق ژل

تفاوت ژل با فیلر از نظر ماندگاری

از مهمترین موضوعاتی که باید قبل از درمان به آن توجه کنید ماندگاری انجام روش انتخابی است. ماندگاری فیلر، به‌خصوص فیلرهای دائمی در مقایسه با ژل بیشتر خواهد بود. ژل معمولاً بین ۶ تا ۱۲ ماه و فیلر بین ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد. البته شرایط پوست، عادت‌های زندگی و همچنین مراقبت های لازم بعد از انجام تزریق نیز می‌توانند در مدت ‏زمان ماندگاری این مواد موثر باشند.

تفاوت ژل با فیلر از نظر عوارض

می دانید که هر اقدام زیبایی و درمانی علاوه بر مزایایی که دارد می تواند دارای عوارضی نیز باشد. به ‌طور کلی فیلرها در مقایسه با ژل‌ها عوارض کمتری دارند. البته اگر تزریق فیلر و ژل توسط یک متخصص با مهارت انجام شود، احتمال بروز این عوارض به حداقل خواهد رسید. فیلر زیر چشم ممکن است دارای عوارضی نظیر؛ کبودی، قرمزی و تغییر رنگ پوست، پف کردن موقتی در زیر چشم و ... باشد. تزریق ژل نیز ممکن است در صورت عدم توجه با عارضه هایی مثل؛ سردرد، کبودی دور چشم، احساس درد، عدم تقارن، احتمال بروز مشکلات تنفسی، ضعف عضلانی و ... همراه باشد. البته این عارضه ها تقریبا کوتاه مدت بوده و با پایان دوره نقاهت از بین خواهد رفت.

 اينستاگرام کلينيک صدف

تفاوت ژل با فیلر از نظر هزینه

پس از مقایسه و برسی هر دو روش وقت آن رسیده که که پس از بررسی قیمت با توجه به شرایط خود مناسب ترین روش را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که عوامل مختلفی مانند حجم تزریق، تعداد جلسات مورد نیاز، ناحیه تزریق مورد نظر، مواد تشکیل دهنده هر یک، موقعیت جغرافیایی مطب، دستمزد پزشک و ... می تواند بر روی تعیین هزینه تاثیر گذار باشد.

فیلر بهتر است یا ژل

ایا تنبلی تخمدان باعث جوش میشود؟ برای آگاهی از پاسخ این سوال کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان خط خندهدرمان خط خنده

خطوط لبخند یا خط خنده یکی از موارد مورد توجه بسیاری از ماست . ما در این مقاله در مورد چگونگی از بین بردن خط خنده توضیح می‌ دهیم. ... ادامه مطلب

ویژگی بهترین کلینیکهای پوستویژگی بهترین کلینیکهای پوست

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد ویژگی های بهترین کلینیک پوست و زیبایی در اصفهان در اختیار شما همشهریان عزیز قرار دهیم ... ادامه مطلب

بوتاکس و زیباییبوتاکس و زیبایی

خاصیت بوتاکس این است که عضلات را فلج می‌ کند و یا از حرکت آنها می‌ کاهد. از این خاصیت می‌ توان در پزشکی و برای جوانسازی استفاده کرد . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین