منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / آشنایی کامل با عوارض احتمالی تزریق ژل

آشنایی کامل با عوارض احتمالی تزریق ژل

آنچه در این مطلب میخوانید

ژل‌ های تزریقی چگونه عمل می‌ کنند؟

همه پوست‌های صاف و جوان در یک چیز مشترک هستند و آن اسید هیالورونیک است. این ماده در سلول‌های پوستی هر نقطه از بدن و در همه نژاد‌ها وجود دارد. اسید هیالورونیک فضای بین الیاف کلاژن و الاستین را پر می‌کند، آب را در پوست نگه داشته و حجم پوست را حفظ می‌کند. با افزایش سن، میزان اسید هیالورونیک موجود در پوست کاهش یافته و بنابراین نهایتاً با شیارها، چین و چروک‌ های صورت و در اکثر مواقع نازک‌تر شدن لب مواجه می‌شویم.

آدرس اینستاگرام صدف کلینیک

با تزریق اسید هیالورونیک به پوست، اثرات اسید هیالورونیک طبیعی بیشتر شده و ظاهر و حالت پوست آبدار می‌شود. با پر کردن فرو رفتگی‌های پوستی، چین‌ها و چروک‌ ها به طور قابل توجهی کم شده و یا برطرف می‌شوند. با وجود اینکه بوتاکس هم یک روش تزریقی است و همه ما راجع به عوارض بوتاکس شنیده‌ایم ولی مکانیزم اثر و نوع چین و چروک‌های هدفش به طور کلی با ژل‌های تزریقی فرق دارد

تزریق کدام ژل خطرناک است

تعدادی از ژل‌های تزریقی عوارض خطرناک و بعضاً غیرقابل جبرانی به همراه دارند. به طور مثال، برخی ژل‌های تزریقی دائمی در بسیاری از افراد عوارض شدیدی ایجاد کرده و آنها را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند. مثلاً عده‌ای از پزشکان می‌گویند در این ژل‌ها از مونومرهای سرطان‌زا استفاده شده است که می‌تواند خطر سرطان را در افرادی که این ژل را تزریق می‌کنند افزایش دهد.

همچنین برخی افراد دچار حساسیت شده و سیستم ایمنی شان در مقابله با این ماده به مبارزه می‌پردازد. در بعضی موارد دیگر، این ماده می‌تواند گرانولوما ایجاد کند. در واقع این عارضه زمانی رخ می‌دهد که ژل سفت شده و باعث ایجاد تورم در صورت شود. بنابراین قبل از تزریق حتما با پزشکان ما در کلینیک صدف درباره انتخاب ژل مناسب و استاندارد مشورت کنید.

همه چیز درباره تزریق ژل در اصفهان

آیا تزریق ژل عوارضی هم دارد؟

عوارض ژل‌ های تزریقی مستقیماً بستگی به نوع ژل دارد. ژل‌هایی خوب هستند که در درجه اول بدن به آنها واکنش نشان ندهد و در ثانی به مرور زمان قوام و شکل خود را زیر پوستی که تزریق در آن منطقه رخ داده از دست ندهد.

مثلاً ژل‌هایی هستند که پس از تزریق تا چند ماه هیچ مشکلی ندارند اما بعد از گذر چندین سال گلوله گلوله می‌شوند. اگر این اتفاق رخ دهد، تخلیه آنها از پوست بسیار مشکل است. بنابراین مهم است که مراجعه کننده از پزشک خود نوع و مارک ژل را بپرسد.

البته برخی از عوارض جانبی ژل‌های تزریقی، ربطی به کیفیت بد آن ژل نداشته بلکه ناشی از تکنیک غلط تزریق آن است. مثلا اگر منطقه مدنظر برای تزریق به خوبی ضد عفونی نشود و استریل بودن تزریق رعایت نشود، ممکن است در همان محل تزریق عفونت ایجاد شود.

در برخی موارد نیز عوارض کم‌خطر و کوتاه مدتی در ۲ الی ۳ روز اول تزریق نیز به وجود می آید مانند تورم و التهاب در محل تزریق یا حتی کبودی و خون مردگی.

تزریق ژل برای چه کسانی ممنوع است

زنان در دوران بارداری و یا شیردهی
مبتلایان به دیابت که از انسولین استفاده می کنند
افرادی که سابقه حمله قلبی دارند
کسانی که سابقه بیماری‌های خود ایمنی همچون آسم و آلرژی دارند
مبتلایان به بیماری‌های خود ایمنی شدید مثل لوپوس ، روماتیسم و سندرم نفروتیک
داشتن سابقه خون لخته شده و ترومبوز وریدهای عمقی
مصرف‌ کنندگان داروی آسپیرین یا وارفارین
کسانی که سابقه سکته مغزی دارند.
کسانی که به علت بیماری قلبی داروهای مختلف مصرف می‌کنند

یکی از اصلی‌ ترین جاذبه‌ های روش‌های کشیدن پوست بدون عمل جراحی آن است که انجام این روش‌ها سریع است و احتمال بازگشت در آن‌ ها کم است. کلینیک صدف با جدیدترین تجهیزات، همراه با پزشکان مجرب آماده ارائه لیفت صورت به شما عزیزان در اصفهان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رامین محمدی [ 1402-09-23 ]
سلام بنده ۶ سال پیش پیوند کبد کرده والان دوز نگهدارنده داروهای پیوندی مصرف می کنم آیا می تونم ژل گونه تزریق کنم؟

مهیار باطنی [ 1402-07-30 ]
من تزریق ژل لب انجام دادم خدا رو شگر عوارض زیادی نداشت فقط تورم داشت که بعد از چند روز برطرف شد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماری پوستی آکانتوزیس نیگریکانسبیماری پوستی آکانتوزیس نیگریکانس

ناهنجاری آکانتوزیس نیگریکانس نوعی بیماری پوستی است که موجب تیرگی یا ضخیم شدن یک یا چند ناحیه از پوست می شود. ... ادامه مطلب

چرا خال پس از سوزاندن عود میکند؟چرا خال پس از سوزاندن عود میکند؟

خال ها نقاطی رنگی با اندازه های متفاوت هستند که ممکن است به طور مادرزادی یا در اثر عوامل مختلفی همچون قرار گرفتن در نور آفتاب به وجود آمده باشند ... ادامه مطلب

انواع روش های پیوند موانواع روش های پیوند مو

کاشت مو به تکنیکی گفتته می‌شود که در آن ریشه‌های مو، تک تک از ناحیه اهدا کننده یا همان بانک مو، به ناحیه در حال ریزش و یا خالی از مو برده می‌شوند. از این روش بیشتر برای درمان ریزش موی مردانه استفاده می‌شود و طی آن ریشه‌هایی که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می‌شوند. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین