منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / چین و چروک های دور و زیر چشم چگونه درمان میشوند؟

چین و چروک های دور و زیر چشم چگونه درمان میشوند؟

خطوط پنجه کلاغی به خطوط ریزی گفته می‌شود که در گوشه‌های چشم‌ها شکل می‌ گیرند و یکی از اولین علائم پیری بر روی صورت می‌ باشند. این چین و چروک‌ ها دینامیک می‌ باشند یعنی هنگام انقباض عضلات صورت مثلاً در هنگام تنگ کردن چشم‌ها یا خندیدن بیشتر قابل ملاحظه هستند. علاوه بر این خطوط در کناره های بیرونی چشم، زیر چشم نیز مستعد ایجاد چین و چروک می‌ باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

از آنجایی که چین و چروک دور چشم با افزایش سن بیشتر می‌شوند، بسیاری از مردان و زنان می‌خواهند که به طریقی آنها را برطرف کنند و به ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر دست یابند.

در ادامه این مطلب علل ایجاد چین و چروک در اطراف چشم بررسی می‌شود و روشهای رفع این خطوط نیز معرفی می‌گردد.

اگر از شکل‌ گیری چین و چروک دور چشم‌ خود ناراضی هستید و می‌ خواهید آنها را از طریق روش‌ های بی‌ خطر، موثر و غیر تهاجمی از بین ببرید، می‌ توانید به یک مرکز تخصصی پوست مراجعه نمایید. در کلینیک صدف اصفهان شدت چین و چروک دور چشم توسط متخصص پوست بررسی می‌ شود و بهترین گزینه‌ های درمان به شما پیشنهاد خواهد شد. این گزینه‌ های درمانی شامل روشهایی مانند تزریق بوتاکس ، تزریق ژل ، تزریق چربی و بازسازی سطح پوست اطراف چشم با لیزر می‌ باشند. با استفاده از این درمان‌ ها می‌ توان جوانی را به چهره بازگرداند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل ایجاد چین و چروک دور چشم

عوامل متعددی در پیدایش خطوط و چین و چروک های اطارف چشم دخیل هستند که برخی از آنها عبارتند از:

ژنتیک

گاهی به نحوه شکل گیری، محل و عمق چین و چروک های صورت از جمله اطراف چشم که دقت می‌شود؛ همانندی آنها در چهره والدین یا یکی از بستگان نزدیک کاملا قابل رویت می‌گردد. همین امر دال بر نقش موثر ژنتیک در تشکیل این خطوط است. همچنین در صورتی که والدین شما در سنین جوانی دچار چین و چروک دور چشم شده باشند؛ احتمال ایجاد خطوط ریز دور چشم‌ها برای شما در مقایسه با هم سالانتان بیشتر خواهد بود.

مصرف مواد مخدر، قلیان و سیگار

سیگار کشیدن و مصرف قلیان و اعتیاد به انواع مواد مخدر برای پوست بسیار مضر است.

پوست روشن

افراد با پوست روشن بیشتر مستعد آسیب‌دیدگی در برابر نور خوشید هستند (شامل آفتاب‌سوختگی‌های عمیق)، که می‌تواند منجر به ایجاد چین و چروک دور چشم در سنین پایین شود.

قرارگیری طولانی‌مدت در معرض نور خورشید

نور خورشید می‌تواند به الاستین و کلاژن پوست آسیب برساند و منجر به هیپرپیگمانتاسیون شده و بطور کلی موجب تسریع پیدایش چین و چروک دور چشم گردد.

نحوه خوابیدن

نحوه خوابیدن می‌تواند منجر به فشار اضافه بر روی صورت و اطراف چشم شود. با گذر زمان، نحوه‌ی خوابیدن می‌تواند سبب ایجاد خطوط ریز در اطراف چشم‌ها یا نواحی دیگر صورت گردد.

حرکات و عادات تکراری چهره

افرادی که بصورت مکرر اخم می‌کنند، می‌خندند یا چشمان خود را تنگ می‌کنند، معمولاً زودتر دچار خطوط دور چشم می‌شوند. هر بار که از عضلات صورت برای ابراز احساسات استفاده می‌شود، شیارهایی در زیر سطح پوست ایجاد می‌شوند. معمولاً در دوران جوانی پوست سریع به حالت اولیه خود باز می‌گردد، اما با گذر زمان، پوست انعطاف پذیری خود را جهت برگشتن به حالت قبلی از دست داده و در نتیجه شیارهای دائمی بیشتری شکل می‌گیرند.

رفع چروک دور چشم

روشهای درمانی چین و چروک های دور چشم

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای رفع خطوطی که در اثر حرکت چهره قابل رویت هستند و در بی حالتی صورت دیده نمی‌شوند؛ کاربرد دارد. برای تزریق بوتاکس وضعیت چین و چروک بیمار بررسی شده و با توجه به محل نواحی دارای مشکل، نقاط تزریق مشخص می‌شوند. وسیله مورد استفاده یک سوزن بسیار ریز است که به راحتی به داخل پوست نفوذ کرده و به بافت عضله می‌رسد. نیازی به بی‌حسی نیست زیرا سوزن تماسی با تعداد زیادی از رشته‌های عصبی پیدا نمی‌کند. این روش نواحی کوچک دور چشم‌ها را هدف قرار می‌دهد. معمولاً به چند تزریق نیاز می‌باشد و کل درمان بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بطول می‌انجامد.

چین و چروک دور چشم معمولاً با دوز متوسط ۴ تا ۲۰ واحد برای زنان و ۱۰ تا ۳۰ واحد برای مردان تحت درمان قرار می‌گیرد. تزریق بوتاکس ظرف چند دقیقه انجام می‌شود و پس از انجام بلاقاصله می‌توانید به کار و زندگی روزمره خود بپردازید. در این روش تزریق‌های بسیار کوچکی بصورت مستقیم در عضلات مورد نظر انجام می‌شوند. نتایج تزریق بوتاکس پس از یک تا دو هفته قابل مشاهده خواهند بود. ماندگار تزریق بوتاکس بین 4 تا 6 ماه متغیر است که بسته به دفعات تکرار تزریق و واکنش های بدن هر فرد، ممکن است تغییر کند.

تزریق فیلر (تزریق ژل یا چربی)

اگر چین و چروک ها در هر جایی از صورت از جمله اطراف چشم ثابت شده باشند (یعنی بدون حرکت عضلات صورت، بتوان این خطوط را دید) ؛ دیگر تزریق بوتاکس به تنهایی نمی‌تواند در رفع این خطوط موثر باشد. در این مرحله نیاز به استفاده از پرکننده های پوستی ( فیلرها) برای درمان چین و چروک ها وجود دارد. فیلرها با پر کردن خطوط و هم سطح نمودن آنها با پوست اطراف، می‌توانند نتایج فوری خارق العاده ای در جوانسازی دور چشم داشته باشند.

پرکننده های پوستی شامل چربی بدن خود فرد و ژل های آماده تزریق موجود در برندهای مختلف می‌باشند. این روش اگر توسط پزشک متخصص و در مراکز مجهز انجام شود؛ بسیار موثر، کم عارضه و با حداکثر ماندگاری خواهد بود. پس از تزریق فیلرها ، بلافاصله می‌توانید بخشی از نتایج را مشاهده کنید هرچند تاثیرات نهایی و کامل پس از دو هفته تا یک ماه مشهود می‌گردد.

لیزر

شایع‌ ترین درمان با لیزر جهت خطوط ریز و چین و چروک دور چشم، لیزر فراکشنال غیر تخریبی می‌باشد. بازسازی سطح پوست با لیزر روشی است که در آن از ابزار مخصوص برای از بین بردن چین و چروک دور چشم در لایه‌های بالایی پوست استفاده می‌شود. در این روش لایه‌های زیرین گرم می‌شوند تا تولید کلاژن افزایش یابد و موجب تحریک ناحیه تحت درمان جهت بهبودی با ظاهری صاف‌تر و یکنواخت‌تر گردد. تاثیرات بازسازی سطح پوست با لیزر و درمان چروک دور چشم بخصوص با درمان‌های تهاجمی‌تر معمولاً بلافاصله ظاهر می‌شوند. در صورتی که درمان چین و چروک های دور چشم توسط یک متخصص مجرب انجام شود؛ می‌تواند با بهترین نتایج همراه باشد.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

هزینه درمان چین و چروک های دور چشم

هزینه درمان چین و چروک دور چشم بستگی به نوع درمان، میزان درمان و حق‌الزحمه پزشک دارد.

همشهریان گرامی در صورتی که نیازمند اقدامات تشخیصی - درمانی در زمینه پوست می‌ باشید؛ و به دنبال بهترین روش درمانی هستید؛ حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا به واسطه دانش، تجربه و احاطه بر انواع بیماری های پوستی و اختلالات گوناگونی که در اثر افزایش سن، ژنتیک و عواملی محیطی ایجاد می‌ شود؛ مناسب ترین درمان را برای شما در نظر گیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق چربی به پیشانیتزریق چربی به پیشانی

در این‌ جا می‌ خواهیم در مورد چین و چروک‌ های پیشانی، نحوه درمان آن‌ ها و گزینه‌ های مختلف آن بحث کنیم . گزینه‌های مختلفی برای جوان‌ سازی پیشانی وجود ... ادامه مطلب

آیا لیزر موهای زائد عوارضی هم دارد؟آیا لیزر موهای زائد عوارضی هم دارد؟

لیزر موهای زائد، برای رفع دائمی موهای زائد، بسیار کاربرد پیدا کرده است. به همین جهت ما در این مقاله به سوالات شما عزیزان در این باره پاسخ خواهیم داد. ... ادامه مطلب

نقش لیزر کم توان در جوانسازی پوستنقش لیزر کم توان در جوانسازی پوست

لیزر کم توان یک روش درمانی کم تهاجمی است که با طول موجی از نور کار می کند و در نواحی مختلف بدن استفاده می شود. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین