منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / آیا شوره سر می تواند باعث ریزش مو شود؟

آیا شوره سر می تواند باعث ریزش مو شود؟

آنچه در این مطلب میخوانید

شوره سر یک بیماری پوستی است که پوست سر را تحت تأثیر قرار می دهد. نوع شدیدتر این بیماری ، شامل التهاب پوست است ، به عنوان درماتیت سبوروییک شناخته می شود. وقتی پوست شما رطوبت کمی داشته باشد ، پوست شما خشک می شود و پوست سر، شروع به پوسته پوسته شدن، میکند. هنگامی که دچار شوره سر می شوید ، سلول های پوستی سر شما سریعتر از حد معمول ریخته می شوند.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی پوست در اصفهان است که شما می‌ توانید برای تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو به آن مراجعه نموده و توسط متخصص پوست تحت درمان قرار گیرید. چهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

ژنتیک و شوره سر

اعتقاد بر این است که عوامل ژنتیکی و محیطی بر شوره تاثرگذار است. این شرایط ممکن است در زمستان بدتر شود. بهداشت نامناسب علت این مشکل نیست، بلکه مکانیسم اصلی آن رشد بیش از حد سلولهای پوستی میباشد که منجر به مشکلات اجتماعی یا کاهش اعتمادبنفس شود.

درمان شوره سر

درمان شوره سر

هیچ درمان قطعی برای درمان شوره وجود ندارد. برای بهبود وضعیت ممکن است از کرم ضد قارچ مانند کتوکونازول یا سالیسیلیک اسید استفاده شود. شوره سر تقریباً نیمی از بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهد، حتی مردان بیشتر از زنان مبتلا می شوند. شروع آن معمولاً در بلوغ است و بعد از 50 سالگی کمتر اتفاق می افتد.

علل و علائم شوره سر

عواملی که می توانند باعث تکثیر مالاسزیا

برخی از عوامل می توانند باعث تکثیر مالاسزیا شوند ، از جمله:

موهای شسته نشده، باعث ایجاد شوره در کف سر نمی شوند ، اما اگر موهای خود را به اندازه کافی شستشو ندهید ، تجمع چربی می تواند به پوسته پوسته شدن کمک کند.

تفاوت پوست سر و شوره سر

یکی از راه های تشخیص تفاوت پوست سر و پوسته ، شکل ظاهری آنهاست. پوسته های شوره بزرگتر هستند و ظاهری روغنی دارند.

درمان شوره سر

اگر پوست سرتان خشک است ، با شامپوی ملایم بشویید و سپس از نرم کننده مرطوب کننده استفاده کنید.
یکی از راه های تشخیص پوست خشک یا شوره سر ، استفاده از یک مرطوب کننده سبک به پوست سر قبل از خواب است.
اگر علت شوره خشکی پوست سر است ، صبح پس از دوش گرفتن ، پوسته پوسته میشود.
برای شوره سر ملایم ، هر روز موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید تا از میزان روغن پوست سرتان بکاهد. اگر شوره سر شما شدیدتر است یا یک شامپوی معمولی جواب نمی دهد ، یک شامپوی شوره سر را امتحان کنید.
بیشتر شامپوهای شوره سر دارویی دارند که قارچ های پوست سر شما را از بین می برد یا پوست پوسته پوسته را از بین می برد.
کمی نور خورشید ممکن است برای شوره سر مفید باشد.

ادرس اینستاگرام کلینیک صدف

آیا شوره سر می تواند باعث ریزش مو شود؟

در بیشتر موارد ، شوره سر مستقیماً باعث ریزش مو نمی شود. با این حال ، خارش ناشی از آن می تواند منجر به خراش و پوسته شدن، شود. این می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به ریزش مو شود.
شوره سر ریزش مو را در افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک افزایش میدهد.
باتوجه به اینکه شوره سر خصوصا در آقایان باعث ریزش مو میشود، بهتر است در صورت دیدن ریزش زیاد و نمایان شدن کف سر، حتما به متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کرده، پس از مشاوره، اقدام به کاشت مو کنید.

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز پوست و موی اصفهان، در محیطی آرام آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه کاشت مو می‌باشد. در این مرکز کاشت ابروی طبیعی، با تراکم بالا و در زمانی بسیار کوتاه انجام می‌ شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نکات قبل از لیزر موهای زائدنکات قبل از لیزر موهای زائد

برای از بین بردن موهای زائد بهترین راهکار، استفاده از لیزر است. لیزر کردن موهای زائد روشی نسبتا دائمی برای رهایی از موهای زائد است . ... ادامه مطلب

نحوه انجام اسکلروتراپی واریسنحوه انجام اسکلروتراپی واریس

اسکلروتراپی روش درمانی است که پزشک به تزریق دارو به درون رگ‌ های خون یا رگ‌ها لنفاوی می‌پردازد و با این کار موجب تحلیل رفتن رگ‌ های ناخواسته می‌ شود ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با لیزر اربیومجوانسازی پوست با لیزر اربیوم

جوانسازی پوست با لیزر اربیوم اغلب برای چین و چروک‌ های سطحی پوست با عمق متوسط در اطراف دهان و چشم‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد . ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین