منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی / مزوتراپی چه کاربردهایی دارد؟

مزوتراپی چه کاربردهایی دارد؟

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی موضعی پوست است که کاربردهای متنوعی دارد. روشی معروف در سطح جهانی که می‌تواند به درمان کم آبی پوست ، چین و چروک‌ های سطحی پوست ، سلولیت و ریزش مو کمک کند.

در مزوتراپی غلظت مواد و هدف گذاری آنچه پوست نیازمند آن است ، از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌ باشد. در کلینیک صدف اصفهان با احاطه و اشراف تخصصی بر نیازهای پوست، مزوتراپی انجام می‌ شود؛ در نتیجه، نتایج درخشانی را در جهت جوانسازی و رفع بسیاری از مشکلات پوست رقم می‌ زند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش با شماره‌ های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک درمان غیر جراحی در حیطه پوست است و در حقیقت استفاده از دوزهای کم دارو با تزریق‌های مکرر، در ناحیه مورد نظر است. داروهای مورد استفاده در مزوتراپی شامل داروهای سنتتیک ، عصاره های گیاهی ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آمینو اسیدها می باشد.

گلوله های دارویی بسیار کوچک به طور مستقیم به داخل مزودرم ( لایه میانی پوست ) وارد می شود. این لایه از پوست دارای خواص بسیار ویژه درمانی می باشد.
مزوتراپی می تواند برای از بین بردن سلولیت ، افزایش سرعت کاهش وزن ، درمان چاقی موضعی ، جوانسازی ، درمان ریزش مو ، درمان لکهای تیره و استریا استفاده شود.
مزوتراپی یک روش کم درد میباشد که با بی حسی موضعی انجام میشود و با زندگی روزمره بیماران تداخلی ندارد. یعنی شما بعد از انجام آن ، نیازی به استراحت در منزل ندارید و می‌توانید مثل تمام روزهای عادی به فعالیت‌های خود بپردازید.

کاربرد مزوتراپی

کاربرد مزوتراپی

درمان پیگمنتیشن ( لکه ها ) و اسکارها

می‌توان کوکتل مزوتراپی را به شکلی تهیه کرد که باعث کاهش لکه‌های پوستی شود. لکه‌ های پوستی ناشی از فعالیت سلول‌های پوستی خاصی به نام ملانوسیت‌ها هستند. برخی مواد موجود در سرم مزوتراپی می‌توانند فعالیت ملانوسیت‌ها را کنترل کنند. به همین خاطر می‌توان از مزوتراپی برای بهبود برخی از لکه‌های ناشی از آفتاب و ملاسما استفاده کرد.
از مزوتراپی می‌توان برای محو کردن جای زخم و آثار به جا مانده از آکنه‌ پوستی نیز استفاده کرد. به ویژه اگر جای آکنه به شکل فرورفتگی پوستی در آمده باشد. هیالورونیک اسید استفاده شده در کوکتل به پوست حجم می‌دهد و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها و آمینواسیدها با اثرات ضدالتهابی خود ، پوست را تحریک می‌کنند که خودش را ترمیم کند.

درمان ریزش مو

یکی از کاربردهای جدیدتر مزوتراپی برای بهبود ریزش مو و تحریک رشد دوباره‌ی موها است. از این روش می‌توان به عنوان درمان پشتیبان یا مکمل برای آلوپسی آندروژنی ( ریزش مو با الگوی زنانه و مردانه ) ، تلوژن افلوویوم ) ریزش موی ناشی از استرس ) ، مشکلات ساقه مو ، ریزش موی سکه ‌ای و افزایش سرعت رشد موها استفاده کرد.
مزوتراپی برای بهبود ریزش مو سه کار مهم انجام می‌دهد:
بهبود خونرسانی و تحریک سلول‌های پوستی برای تولید فاکتورهای رشد و ترمیم با ایجاد آسیب‌های کوچک
غذارسانی به فولیکول‌های مو با تزریق ویتامین‌ها و مواد مغذی
رساندن داروهای ضد ریزش مو به شکل مستقیم به فولیکول‌ها
معمولاً انواعی از ریزش مو که در بالا گفتیم به خوبی به مزوتراپی جواب می‌دهند. منتهی برای بهبود ریزش و رشد دوباره‌ی موها باید چند جلسه‌ی درمانی را طی کنید. بعد از آن هم بهتر است با فواصل بیشتر جلساتی داشته باشید تا اثرات مزوتراپی تثبیت شود.

درمان سلولیت

گاهی از مزوتراپی به عنوان روشی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های بدن یاد می‌شوند. واقعیت این است که این روش می‌تواند چربی‌های اضافی زیر پوست را کاهش داده و باعث سفت شدن پوست شل شود ، اما نباید انتظار معجزه از آن داشته باشید.

مزوتراپی درمانی قطعی برای افتادگی و شلی پوست

درمان شلی و افتادگی پوست امروزه با روش های نوین پزشکی امکانپذیر است.
به تدریج با افزایش سن و همچنین کاهش وزن ، پوست بدن شل شده و دچار افتادگی می شود. از جمله نواحی بدن که این شل شدن و افتادگی بیشتر در آنجا نمایان می شود ، پوست شکم و بازوها می باشد.
تناسب اندام ، تاثیر قابل توجهی در زیبایی هر خانمی دارد ، اما یکی از مشکل هایی که به خصوص در سنین میان سالی خانم ها را آزار می دهد تجمع چربی در ناحیه پهلوها ، شکم و کناره های ران و تحلیل عضلات و شل شدن پوست برخی از نواحی به خصوص پوست شکم و زیر بازوهاست که می تواند دلایل این اتفاق ، افزایش و کاهش مکرر وزن و عادت نداشتن به ورزش در دوران جوانی باشند.

سن مناسب مزوتراپی

بهترین سن برای شروع مزوتراپی ، سنین کمتر از 35 سال است. مزوتراپیست های اروپا درمان های جوانسازی با مزوتراپی را معمولاً در سنین 30-20 سالگی شروع می‏ کنند پس با این حال این روش در هر سنی می تواند مفید باشد.

مزوتراپی مو

مزوتراپی ( Mesotherapy )، تزریق داروی خاص ( مانند ویتامین، آنزیم یا هورمون ) ، در محل مورد نظر است. از مزوتراپی ، برای اهداف مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال ؛ برای تقویت مو ( چه بعد از کاشت مو و چه قبل از آن ) یا جوانسازی ، کشش پوست یا از بین بردن چربی ها از مزوتراپی استفاده می شود.
با استفاده از روش مزوتراپی مو مقادیر کافی از دارو ها و مواد تقویت کننده‌ی رشد مو در محل ریشه‌ی مو تأمین می شود . در هیچ روش درمانی دیگری نمی توان اینگونه مواد مغذی را در محل و دقیقاً به مقدار کافی به ریشه مو رسانید . ممکن است نتایج حاصل از مزوتراپی برای مو بسیار سریع حاصل شود و می توان به صورت اختصاصی برای هر فرد ترکیب دارویی خاصی بر اساس وضعیت عمومی و علت ریشه ای ریزش مو تزریق کرد.

اینستاگرام کلینیک صدف

چه کسانی نباید از مزوتراپی استفاده کنند؟

1 ـ خانم‌های باردار
2 ـ بیماران قلبی ـ عروقی
3 ـ افرادی که دچار سرطان‌های پیشرفته هستند .
4 ـ افرادی که دارای سوابق آلرژی و حساسیت به داروهای خاص هستند .
5 ـ افرادی که در حال استفاده از داروهای ضد انعقاد هستند ( در این افراد احتمال ایجاد هماتوم و خونریزی زیاد است ) .
6 ـ افراد دیابتی بخصوص آنهایی که دیابت کنترل نشده دارند ( زیرا سطح ایمنی این افراد پایین است و ممکن است دچار عفونت‌های شدید شوند ) .
7 ـ افرادی که دارای بیماری نوروپاتی هستند.
8 ـ اشخاصی که دچار بیماری پسوزیاریس شدید و پیشرفته ( صدف )‌ هستنند

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزایای پاکسازی پوستمزایای پاکسازی پوست

یکی از تدابیر مراقبتهای پوستی برای داشتن پوستی شفاف و صاف پیلینگ پوست است . در این مقاله شما را با مزایای پاکسازی پوست آشنا می‌ کنیم. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر بینی برای بینی های استخوانی بهتر است یا گوشتی؟تزریق فیلر بینی برای بینی های استخوانی بهتر است یا گوشتی؟

تزریق فیلر بینی یک روش غیر جراحی برای کمک به کوچکتر و باریکتر به نظر رسیدن بینی یا اصلاح برآمدگی روی بینی و یا کلا اصلاح فرم بینی است . ... ادامه مطلب

مراقبت های بعد از لیزر کیوسوئیچمراقبت های بعد از لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست است که حدود ده سال از عمر آن می‌ گذرد. این روش را می‌ توان یکی از بهترین روش‌ ها برای از بین بردن لک‌ های پوست، جای جوش و تتو دانست. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین