منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / درمان ریزش مو با فیناستراید

درمان ریزش مو با فیناستراید

مو تأثیر زیادی در زیبایی ظاهری افراد دارد، لذا برخی افراد نسبت به ریزش مو و تغییرات ظاهری حاصل از آن بسیار حساس هستند و سعی می کنند با استفاده از روش های درمانی مختلف آن را درمانی کنند. ریزش موی ناشی از طاسی الگوی مردانه زمانی رخ میدهد که هورمونی به نام DHT (دی هیدروتستوسترون) از رسیدن مواد مغذی حیاتی مورد نیاز فولیکولها به آنها جلوگیری میکند و سبب تضعیف فولیکول موها و در نهایت ریزش موها میگردد؛ اما فیناستراید مانع از تولید DHT شده و از این طریق از فولیکولهای مو محافظت میکند. کاهش DHT میتواند باعث توقف ریزش موی ناشی از طاسی الگوی مردانه شده و حتی به رشد مجدد موها کمک کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از مؤثرترین و معروف‌ترین درمان‌های دارویی، داروی فیناستراید (با نام تجاری Propecia) است که یک داروی خوراکی برای درمان الگوی ریزش موی مردانه (Male Pattern Hairloss) است. فیناستراید سطح DHT خون و پوست سر را به طور چشمگیری کاهش میدهد. با مصرف این دارو در یک دوره مشخص، افراد شاهد رشد بی نظیر موها و کلفت شدن تارهای موی خود میگردند که تراکم بالای موها را نشان می دهد.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی پوست و مو در اصفهان است. شما می‌توانید برای مشکلات و بیماری های پوست و موی خود، اعم از علل و درمان انواع ریزش مو به این مرکز مراجعه نموده و توسط متخصص پوست تحت درمان قرار گیرید. چهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

انواع فیناستراید

دو نوع ایرانی و خارجی قرص فیناستراید در بازار موجود است. نوع خارجی این دارو تحت عنوان فین پشیا و نوع ایرانی آن فیناستراید شناخته می شود. هر دو نوع ایرانی و خارجی دارو در دوزهای ۱ و ۵ میلی گرم عرضه می شوند. دوز ۵ میلی گرمی این دارو برای درمان مشکلات پروستات تجویز می شود. برای درمان ریزش مو از دوز ۱ میلی گرمی استفاده می شود.

بهترین زمان مصرف قرص فیناستراید

این دارو به صورت قرص عرضه می شود و دوز ۱ میلی گرمی آن برای درمان ریزش مو استفاده می شود. نحوه مصرف آن نیز مثل هر قرص دیگری است که برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. البته در رابطه با زمان مصرف توصیه می شود که حتماً آن را در زمان تعیین شده توسط پزشک استفاده کنید. لازم است که دارو سر ساعت استفاده شود. یکسان بودن ساعت مصرف نکته مهمی در استفاده از آن است.

فیناستراید

توصیه های قبل و حین مصرف فیناستراید

مدت اثرگذاری فیناستراید

عموماً اولین آثار دارو بعد از مصرف روزانه یک قرص به مدت 3 تا 6 ماه مشاهده میشوند که اثری رضایت بخش را نیز برجای میگذارد، البته برای آنکه بتوانید از مؤثر بودن فیناستراید مطمئن شوید باید مصرف آن را تا یک سال ادامه دهید تا قطع کامل ریزش صورت گیرد و در دوازده ماه بعدی شاهد رویش مجدد موها در نهایت موهای پر تراکم شوید.

اينستاگرام کلينيک صدف

کاندید نامناسب مصرف فیناستراید

برخی از بیماران به دلیل برخی شرایط پزشکی که ممکن است با فیناستراید تداخل داشته باشند، کاندید مناسبی برای استفاده از این دارو برای ریزش مو نیستند:

  1. اگر بیمار باردار باشد، قصد باردار شدن داشته باشد یا در حال شیر دادن باشد.
  2. اگر بیمار در حال مصرف هرگونه داروی با نسخه یا بدون نسخه، ترکیب‌های گیاهی یا مکمل‌های غذایی باشد.
  3. اگر بیمار به دارو، غذا یا سایر مواد آلرژی داشته باشد.
  4. اگر بیمار دارای محدودیت یا انسداد در دستگاه ادراری، سرطان پروستات، مشکلات عصبی یا عضلانی مثانه، عفونت مثانه و ادرار کردن دردناک باشد و یا اگر او قادر به ادرار کردن نباشد، مصرف فیناستراید ممنوع است.
  5. اگر بیمار سابقه افزایش سطح آنتی ژن خاص سرم پروستات (PSA)، آزمایش‌ها عملکرد غیر طبیعی کبد و یا مشکلات کبدی دارد، فیناستراید نباید استفاده شود.

عوارض فیناسترید

همانند بسیاری از داروها، خطرات و عوارض جانبی بالقوه ناخواسته‌ای وجود دارد که در حین درمان به وجود می‌آیند. سرماخوردگی، کاهش میل جنسی یا توانایی جنسی، کاهش باروری، و سرطان پروستات عوارض جانبی فیناستراید می‌باشند.

کلینیک زیبایی صدف اصفهان ، همراه با تیم حرفه‌ ای و پزشکان مجرب جهت انجام خدمات رفع تیرگی پوست در خدمت شما عزیزان می‌ باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر ان دیاگ برای درمان عروق واریسیلیزر ان دیاگ برای درمان عروق واریسی

واریس، شایع ترین بیماری عروقی انسان است. یکی از روشهای رفع و درمان واریس، لیزر ان دیاگ می باشد که با استفاده از این لیزر میتوان ضایعات عروقی واریس را درمان کرد ... ادامه مطلب

بهترین و موثرترین روش های جوانسازی پوستبهترین و موثرترین روش های جوانسازی پوست

روشهای جوانسازی به دو گروه عمده جراحی و غیر جراحی تقسیم بندی می‌ شوند. روشهای غیر جراحی نیز خود به 4 گروه اصلی تقسیم می‌ شوند . ... ادامه مطلب

آیا لیفت شقیقه عوارض دارد؟آیا لیفت شقیقه عوارض دارد؟

پس از این جراحی لیفت شقیقه ، برای کاهش عوارض و بهبودی هرچه سریعتر، نیاز به مراقبتهای بعد از عمل وجود دارد که در این مطلب به آن پرداخته ایم ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین