منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت های پوستی / ضد آفتاب؛ بررسی تأثیر و روش صحیح مصرف کرم ضد آفتاب

ضد آفتاب؛ بررسی تأثیر و روش صحیح مصرف کرم ضد آفتاب

آنچه در این مطلب میخوانید

پوست، بزرگ‌ ترین بخش اندام است و وظایف ضروری مانند محافظت از بدن در برابر میکروب‌ها و همچنین کمک به تنظیم دمای بدن شما را دارد. علاوه بر این، از بدن شما در برابر اشعه‌های خورشید مراقبت می‌کند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، می‌تواند منجر به آسیب‌ های پوستی از جمله خطوط ریز، چین و چروک پوست و لکه‌های سیاه‌رنگ شود. حتی در فصل زمستان که ممکن است خورشید به این شدت نتابد، به دلیل قدرت اشعه ماوراء بنفش، محافظت از پوست با ضد آفتاب ضروری است. فواید ضد آفتاب فقط مختص ماه‌های تابستان نیست. مصرف آن برای محافظت در برابر آسیب پوست در تمام طول سال ضروری است. کرم‌های ضد آفتاب از دسته محصولاتی هستند که وظیفه اصلی آنها سلامت و حفاظت از پوست در برابر تشعشعات مضر خورشید است. تشعشعات خورشید به سبب وجود پرتوهای فرابنفش، می‌تواند سبب عارضه‌ های گوناگون پوستی از خشکی و قرمز شدن گرفته تا سرطان‌ پوست شود.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

ترکیبات کرم ضد آفتاب

  1. کرم های ضد آفتاب از نظر مواد سازنده و عملکرد به دو گروه تقسیم می شوند: ترکیبات فیزیکی و شیمیایی
  2. ترکیبات فیزیکی (معدنی) ضد آفتاب شامل مواد معدنی دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی است.
  3. ترکیبات شیمیایی ضد آفتاب که شامل مانند اکسی بنزون، آووبنزون، اکتوکریلن و هموسالات میباشد.

انواع کرم ضد آفتاب

بسیاری از ما ضد آفتاب را به عنوان کرم محافظتی برای پوست می دانیم و از اینکه چه انواعی دارد، بی اطلاع هستیم. کرم های ضدآفتاب به سه نوع فیزیکی (معدنی)، شیمیایی تقسیم می شوند:

دو فیلتر فیزیکی در تهیه ضد آفتاب های فیزیکی استفاده می شوند که هر دو از مواد معدنی ساخته شده اند: اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم

کرم های ضد آفتاب شیمیایی با جذب انرژی اشعه ماوراء بنفش و تبدیل آن به گرمای پراکنده در پوست عمل می کنند. برخی از رایج ترین فیلترهای شیمیایی عبارتند از: آووبنزون، اکتینوکسات، اکتوکریلن و اکسی بنزون

روش صحیح مصرف کرم ضد آفتاب

ویژگی‌ های ضدآفتاب

فواید ضد آفتاب

طرز استفاده از ضد آفتاب

بايد نيم ساعت قبل از خروج از خانه و سپس هر دو ساعت ضد آفتاب تکرار شود. باید دقت داشت که بیشترین آسیب نور آفتاب در ساعات بین 10 صبح تا 4 بعد ازظهر است و محافظت در این ساعات از روز بسیار مهم می‌باشد.

نکات مهم استفاده از ضد آفتاب

اگرچه انتخاب ضد آفتاب مناسب اولین قدم در جهت سلامت پوست در مقال نور است؛ اما اگر از آن به صورت روزانه و صحیح استفاده نشود، کمک چندانی نخواهد کرد. کرم ضد آفتاب باید روی تمام پوست قرار بگیرد و نکات زیر در استفاده از آن رعایت شود:

افراد نامناسب جهت استفاده از ضدآفتاب

  1. کودکان زیر ۶ ماه
  2. افرادی که به یک نوع ضدآفتاب خاص حساسیت دارند.
  3. در موارد آفتاب ‌سوختگی شدید به همراه تاول
  4. در صورت عفونت‌های شدید پوستی
  5. در نواحی پوستی نزدیک زخم‌های باز

آیا برای تمدید ضد آفتاب باید صورت را بشوییم؟

هنگام تمدید ضد آفتاب نیازی به شستشوی صورت نیست.

اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض عدم مصرف ضد آفتاب

برخی از عوارض عدم استفاده از ضد آفتاب عبارتند از:

شما می توانید برای درمان ریزش مو با روشهایی مانند فیلر مو و مزوتراپی مو در اصفهان به کلینیک تخصصی صدف مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض کاهش وزن و لاغری مفرط برای پوستعوارض کاهش وزن و لاغری مفرط برای پوست

کاهش وزن سریع می تواند منجر به عوارض جدی سلامتی شود. روند کاهش طبیعی وزن، بین نیم تا یک کیلو در هر هفته و در یک ماه 4 ـ 2 کیلو است . ... ادامه مطلب

جوانسازی با تزریق کلاژنجوانسازی با تزریق کلاژن

تزریق کلاژن به منظور جوانسازی و زیبایی پوست انجام می‌ شود‌، به کمک این روش می‌ توان به طور موثری چین و چروک‌ های صورت را بهبود بخشید‌ . ... ادامه مطلب

رفع تعریق زیر بغل با تزریق بوتاکسرفع تعریق زیر بغل با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای افرادی که بیش از حد عرق می‌ کنند، نوعی درمان است که می‌ تواند تعریق آنها را کاهش دهد و از طریق تزریق بوتاکس تا 80 درصد کاهش می‌ یابد ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین