منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / مزوژل چیست و کاربرد آن کدام است؟

مزوژل چیست و کاربرد آن کدام است؟

یکی از بهترین و مؤثرترین درمان‌های موجود برای از بین بردن مشکلات پوستی به‌ویژه اطراف چشم‌ها است که امروزه در سراسر جهان مورداستفاده قرار می‌گیرد. با افزایش سن در انسان هیالورونیک اسید موجود در بدن کاهش یافته و در نتیجه این روند، طراوت و شادابی پوست نیز کاهش می‌یابد. در این نوع درمان، هیالورونیک اسید طبیعی موجود در پوست احیاشده و بر اثر آن نیز پوست جوان و زیبا می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

همچنین تمام مواد اولیه و عناصری که در طراحی مزوژل استفاده می‌ شود سبب تحریک ساخت کلاژن در پوست شده و در نهایت فرایند خون‌رسانی به ارگان‌ ها و بافت‌ های پوست را افزایش می‌ دهد. همچنین مواد معدنی و آنتی اکسیدان موجود در آن نیز باعث تقویت و ترمیم بافت پوست می‌گردد.

تزریق مزوژل از اقدامات موثر کلینیک صدف در اصفهان می‌ باشد که اغلب نتایج آن با رضایت کامل مراجعین همراه است. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روشن و تعیین نوبت با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

چگونگی انجام تزریق مزوژل

طرح‌ریزی یک برنامه درمانی یا جوانسازی با استفاده از تزریق مزوژل توسط پزشک در چند جلسه به‌صورت مرتب انجام خواهد شد. نحوه استفاده از روش مزوژل بسیار شبیه به تزریق ژل به نواحی مختلف صورت می‌باشد. پزشک پس از آماده‌سازی سرنگ مخصوص، ترکیب ویال مزو و هیالورونیک اسید موجود در بسته‌بندی مزو ژل را به آرامی به اندازه نیاز در ناحیه هدف تزریق می‌ کند.

تمام مواد و عناصر به کار رفته در مزوژل باعث ایجاد و ساخت کلاژن شده و خون رسانی به بافت‌ها و اندام‌ها را افزایش می‌دهد. از ویتامین‌ها و مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها در مزوژل برای تقویت و ترمیم پوست استفاده می‌شود. روش تزریق مزوژل مشابه روش مزوتراپی است که در آن از یک دستگاه مزوگان جهت تزریق کوکتل مزوژل به پوست استفاده می‌شود.

تزریق مزوژل

افراد مناسب جهت تزریق مزوژل

اشخاصی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مثلاً مبتلا به دیابت، سرطان، اختلال بافت همبند، لوپوس و ... هستند، کاندید مناسبی برای روش مزوژل نیستند. ضمناً زنان در دوران بارداری و شیردهی و کسانی که دارو‌های خاصی مصرف می‌کنند، نباید مزوژل انجام دهند. اشخاصی که پوست شُل و وارفته و نرم دارند بهتر است مزوژل انجام ندهند. این افراد می‌توانند از روش‌های دیگری غیر از مزوژل، مانند تزریق ژل و لیفتینگ جهت نتیجه‌ گیری بهتر استفاده کنند.

کاربرد های مزوژل

از مهم‌ترین کاربردهای مزوژل که باعث محبوبیت آن بین افراد در تمام سنین می‌شود، امکان از بین بردن چاله‌های عمیق پوست است. حتی خطوط عمیق چین‌وچروک پیشانی، خط خنده و اطراف چشم با این روش درمانی، از بین می‌روند. البته این تنها کاربرد مزوژل نیست و با استفاده از آن می‌توان عمل لیفت را نیز انجام داد. لیفت و کشیدگی پوست برای مواردی که افراد احساس می‌کنند گونه‌های خوش‌فرمی ندارد، می‌تواند مؤثر باشد. یا افرادی که علاقمند هستند گونه‌هایی حجیم‌تر داشته باشند نیز می‌توانند از این روش درمانی استفاده نمایند.

استفاده مزوژل روی صورت

موارد استفاده مزوژل روی صورت، از بین بردن چین‌وچروک‌های پیشانی، اطراف چشم، اطراف لب و خط اخم و خنده است. همچنین این روش درمانی، به دلیل تقویت کلاژن سازی پوست، خاصیت ارتجاعی آن را افزایش داده و به طور کلی باعث از بین رفتن حالت‌های خستگی که در اثر پیری زودرس پوست به وجود می‌آیند می‌شود. به وجود آوردن حالت درخشش و همچنین افزایش کیفیت پوست جزو سایر مواردی است که افراد به خاطر آنها اقدام به استفاده مزوژل روی صورت می‌نمایند.

استفاده مزوژل روی بدن

همان‌طور که گفته شد، بعد از گذشت چند سال از عمر انسان، فرآیند تولید کلاژن در پوست توقف می‌یابد. یکی از فواید پروتئین کلاژن ، ایجاد خاصیت ارتجاعی در پوست است که تأثیر شایانی در شاداب دیده شدن پوست دارد.

درمان میخچه پا

علاوه بر موارد ذکرشده، استفاده مزوژل روی صورت برای کسانی که با فرم بینی خود مشکل دارند ولی به دلایل مختلف مانند ترس، از انجام عمل بینی خودداری می‌کنند می‌تواند تأثیر زیادی بگذارد.

استفاده مزوژل تنها به صورت و از بین بردن مشکلات پوستی صورت محدود نمی‌شود بله برای ایجاد خاصیت ارتجاعی در پوست پشت دست‌ ها و روی گردن نیز مفید واقع خواهد شد.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

مزایای مزوژل

ماندگاری مزوژل

بسته به برند، ترکیبات و محل تزریق ماندگاری مزوژل ها متفاوت است. در ابتدا بهتر است فواصل تزریق مزوژل کوتاه مدت باشد. به علت اینکه پوست با مواد مغذی مزوژل از جمله هیالورونیک اسید و اسید آمینه پرشده و محرکی برای ایجاد و ساخت کلاژن گردد. این کار باعث می‌شود پروسه‌ی پیری پوست متوقف‌شده، پوست پس از طی مدتی شاداب‌تر شده و روند کلاژن سازی در پوست آغاز می‌شود و عوارض پوستی به مرور کاهش میابد. مدت‌زمان دوام و پایداری و طول عمر مزوژل بسته به برند مزوژل و شرایط پوست متفاوت است و بهتر است تزریق هر شش ماه الی یک سال یک‌بار تجدید گردد چون پوست دائماً در حال پیرشدن و از دست دادن الاستین و کلاژن موجود در پوست است و با این روش می‌توانیم به میزان مؤثری روند پیری پوست را به تعویق بیندازیم.

عوارض مزوژل

از شایع‌ترین عوارض جانبی مزوژل میتوان به واکنش‌هایی مانند ورم، کبودی، قرمزی، درد و حساسیت به لمس در ناحیه درمان اشاره کرد. این عوارض جانبی معمولاً یک هفته بعد از تزریق برطرف می‌شود.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین روشهای جوانسازی پوستبهترین روشهای جوانسازی پوست

چین و چروک ، تیرگی و لک با افزایش سن امر بدیهی است . راه‌ های زیادی برای جوانسازی پوست به وجود دارد که در این متن به برخی از آنها اشاره شده است. ... ادامه مطلب

نحوه انجام الکترولیز موهای روشن و سفیدنحوه انجام الکترولیز موهای روشن و سفید

الکترولیز مو های زائد روشن و سفید، تنها روشی است که توسط FDA به عنوان روش دائمی از بین برنده مو تأیید شده است. ... ادامه مطلب

تزریق چربی در کدام قسمت های صورت انجام میشود؟تزریق چربی در کدام قسمت های صورت انجام میشود؟

پیوند چربی و یا تزریق چربی به عمل زیبایی گفته می‌ شود، که با برداشتن چربی از برخی از نقاط بدن و تزریق آن به قسمت‌ های دیگر انجام می‌ گیرد ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین