منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / بررسی انواع مزوژل جوانسازی و بهبود پوست

بررسی انواع مزوژل جوانسازی و بهبود پوست

پوست انسان به دلیل قرارگیری در معرض عوامل مختلف طبیعی و غیرطبیعی دچار آسیب هایی می شود. آسیب های ناشی از این موقعیت ها به شکل چین وچروک های ریز و درشت، سوختگی و تخریب بافت خود را نمایان می کنند. با افزایش سن نیز در انسان هیالورونیک اسید موجود در بدن کاهش یافته و در نتیجه این روند، طراوت و شادابی پوست نیز کاهش می یابد. مزوژل یکی از درمان‌های مؤثر چین و چروک و دیگر مشکلات پوستی در صورت است. در این شیوه درمانی از هیالورونیک اسید برای رفع مشکلات پوستی استفاده می‌شود تا جوانی و شادابی به پوست شما برگردد.

آنچه در این مطلب میخوانید

هیالورونیک اسید یکی از اصلی‌ترین ترکیبات طبیعی پوست است که در ساخت کلاژن و حفظ حالت ارتجاعی آن نقش مهمی دارد. این ماده می‌تواند سلول‌های تولیدکننده کلاژن را تحریک کند و با بهبود فرایند خون‌رسانی به بافت‌های پوست آسیب‌های آنها را از بین ببرد. در ترکیبات مزوژل علاوه بر هیالورونیک اسید از مواد معدنی، آمینواسیدها، ویتامین‌ها، کوآنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف استفاده شده است که همگی خواص ترمیم‌کنندگی دارند و می‌توانند به بهبود انواع آسیب‌های پوستی از جمله چین و چروک کمک کنند. این ترکیبات همچنین می‌توانند رطوبت پوست را بیشتر کنند و از بروز دوباره نشانه‌های پیری یا ایجاد لک پوست برای مدتی تقریباً طولانی جلوگیری کنند.

ترکیبات مزوژل

مزوژل یک درمان ایمن و سالم پوست است و حاوی مواد مورد نیاز برای ترمیم و شادابی آن می باشد:

بررسی انواع مزوژل

کاربردهای مزوژل

  1. رفع چین و چروک‌ها و خطوط ریز در زیر صورت و چین و چروک دور چشم ها (قسمت بیرونی چشم‌ها)
  2. رفع چین و چروک‌های صورت به خصوص در گونه‌ها و اطراف دهان
  3. از بین بردن جای جوش
  4. بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  5. افزایش کیفیت عمومی پوست
  6. افزایش درخشندگی پوست

انواع مزوژل

پروفایلو

پروفایلو نخستین مزوژل هیالورونیک اسید پایدار است و از عناصر شیمیایی و موادی مثل BDDE در ساختار پیوندهای شیمیایی این مزوژل استفاده شده است. اثر اسید هیالورونیک با وزن مولکولی کم بر لایه های از پوست که در قسمت میانی هستند، سبب آبرسانی شده و وجود هیالورونیک اسید با وزن مولکولی زیاد، موجب کشیدگی و لیفت پوستی به شکل همزمان می شود. مزوژل پروفایلو که دارای فرمولاسیونی نوین است که از هیالورونیک اسید با وزن مولکولی زیاد و وزن مولکولی کم ساخته شده است.

جالپرو

ژل های جالپرو در دو نوع کلاسیک و با وزن مولکولی بالا (HMW) به بازار عرضه می شوند. آن دسته از افراد جوانی که می خواهند از پیری پوست خود جلوگیری کنند بهتر است به سراغ نوع کلاسیک این محصولات بروند. در عوض آنهایی که سن بیشتر یا پوست خشک دارند به دلیل درصد بالاتر هیالورونیک اسید در نوع HMW، از این محصول سود بیشتری خواهند برد.

پروسترولین

مزوژل پروسترولین یکی از جدیدترین و مؤثرترین راههای درمان مشکلات پوستی از جمله لک است. مزوژل حاوی مواد بازسازی کننده و تغذیه کننده پوست مثل هیالورونیک اسید، ویتامین و پپتید‌ها هستند که به روشن‌تر شدن و افزایش طراوت پوست کمک می‌کند و جهت درمان لک در نواحی صورت، گردن و دست‌ها مؤثر هستند. وجود آنتی اکسیدان و مواد معدنی در مزوژل ها نیز موجب تقویت و ترمیم بافت پوست می‌شود.

نحوه تزریق مزوژل

برای تزریق مزوژل در ابتدا می بایست سایر بخش های صورت کاملاً ضدعفونی شود و پوست باید از هر نوع آرایشی پاک باشد. پس از این بخش نیاز به استفاده از میکروکانولا ها بوده که معمولاً دارای نوک گرد با یک سوزن کوچک هستند و سبب می شود که مزوژل بین پوست استخوان تزریق شود و در نهایت اجازه داده می شود که پخش در محل مورد نظر صورت بگیرد. این فرایند معمولاً نیاز به ۳۰ الی ۶۰ دقیقه زمان دارد.

مراقبت‌های پیش از تزریق مزوژل

  1. ممنوعیت مصرف سیگار و دخانیات حداقل یک هفته قبل از انجام تزریق
  2. ممنوعیت مصرف الکل 24 ساعت قبل از تزریق
  3. قطع مصرف داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون 2 هفته پیش از تزریق (با مشورت پزشک)

مراقبت‌های لازم پس از تزریق مزوژل

  1. از ماساژ دادن ناحیه تزریق شده خودداری کنید.
  2. به مدت 24 ساعت پس از تزریق ورزش نکنید.
  3. به مدت 72 ساعت از قرار گرفتن در برابر گرمای شدید و مستقیم مانند نور خورشید خودداری کنید.
  4. میزان مصرف نمک را کاهش دهید.
  5. در صورتی که تورم بالایی دارید می‌توانید از کمپرس سرد در ناحیه تزریق استفاده کنید.
  6. طبق تجویز پزشک در صورتی که درد احساس کردید، مسکن مصرف کنید.

تعداد جلسات تزریق مزوژل

مزوژل برای اینکه به نتیجه مناسب و موفقیت آمیز برسد، می بایست دوره درمان کاملی داشته باشد. تعداد جلساتی که برای تکمیل دوره درمانی مزوژل مورد نیاز است، با توجه به مشکلات پوستی متفاوت است. با این وجود، معمولاً در سه جلسه و با فاصله زمانی 2 یا 3 هفته انجام می گیرد.

کاندید نامناسب تزریق مزوژل

ماندگاری مزوژل

مزوژل لازم است تزریق هر شش ماه‌یک بار تجدید گردد. مدت زمان، دوام، پایداری و طول‌عمر ژل مزوژل درون بافت تقریباً شش ماه می‌باشد.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

عوارض مزوژل

استفاده از مزوژل، عوارض خطرناکی نداشته است و صرفاً برخی عوارض جانبی کوتاه‌مدت مشاهده شده است که در گذر زمان برطرف شدند. به طور کلی تزریق مزوژل ممکن است موجب کبودی، ورم، قرمزی، آلرژی و شاید عفونت خفیف شود. با این حال اگر تزریق توسط پزشک و در یک کلینیک معتبر انجام شود، احتمال بروز عوارض جانبی نیز کاهش خواهد یافت.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فیروزه سعیدی [ 1402-06-15 ]
من یکماه پیش مراجعه کردم به خانم دکتر برای تزریق جالپرو . بسیار عالی بود پوست حالت شاداب وجوان میگیره تشکر خانم دکتر عزیز

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فرو رفتن ناخن در گوشتفرو رفتن ناخن در گوشت

فرو رفتن ناخن در گوشت، بسیار شایع است در مورد نوزادان فرو رفتن ناخن در گوشت پا و عفونت آن به کرات رخ می دهد. ... ادامه مطلب

عوارض و مزایای تزریق ژل و فیلرعوارض و مزایای تزریق ژل و فیلر

تزریق ژل یک روش درمانی غیرجراحی و کم‌ تهاجمی است که جهت اصلاح چین و چروک‌ ها و خطوط عمیق حاصل از افزایش سن ، زیر پوست تزریق می‌ شوند. ... ادامه مطلب

تنبلی تخمدان و جوش صورتتنبلی تخمدان و جوش صورت

تنبلی تخمدان یا سندروم تخمدان پلی کیستیک، یکی از اختلالات شایع غدد درون ریز در زنان است که حدود 15-10 درصد از آنان را در سنین باروری مبتلا میسازد ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین