منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / منگوله پوستی یا زائده گوشتی (اسکین تگ) چیست؟

منگوله پوستی یا زائده گوشتی (اسکین تگ) چیست؟

آنچه در این مطلب میخوانید

اسکین تگ یا همان منگوله های پوستی، نوعی زائده پوستی خوش خیم و اکثراً بدون درد هستند که شبیه یک آویز با منگوله کوچک در سطح پوست ظاهر می شوند. این زائده های گوشتی (منگوله) گرد و نرم هستند که توسط یک پایه ساقه مانند از سطح پوست آویزان هستند (به عبارتی روی سطح پوست نیستند و دارای ریشه اند)، بطوریکه به راحتی می توان آنها را حرکت داد. این زائده های بی خطر و غیر سرطانی می تواند از لحاظ زیبایی برای افراد ایجاد ناراحتی کند که می توان از طریق روش های بی خطری آنها را رفع نمود. زائده های گوشتی اکثراً بی رنگ بوده و در مواردی رنگ تیره دارند. اندازه اسکین تگ ها از 2 تا 5 میلی متر متغیر است، گاهی بزرگ شده و به اندازه یک نخود نیز می رسند. بروز این زوائد در بدن در میان زنان و مردان با نسبت یکسان شیوع دارد. منگوله های پوستی معمولاً جای نگرانی ندارند؛ زیرا غیر سرطانی هستند. تنها زمانیکه این منگوله ها پیچ خورده، تحریک شده یا خونریزی کنند، می تواند دلیل خوبی برای مراجعه به پزشک باشد.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

علل ایجاد منگوله پوستی یا زائده گوشتی

دلیل ایجاد منگوله های پوستی هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است. این زائده ها معمولاً در نواحی از بدن که دارای چروک های پوستی هستند، ظاهر می شوند. بنابراین ممکن است اصطکاک در ایجاد آن نقش داشته باشد. این زائده ها از رگ های خونی، کلاژن و رشته های عصبی تشکیل شده اند و توسط لایه بیرونی پوست احاطه می شوند.

منگوله پوستی یا زائده گوشتی

علائم منگوله پوستی یا زائده گوشتی

سطح اسکین تگ میتواند صاف نرم یا نامنظم باشد. این زائده های گوشتی معمولاً همرنگ با پوست هستند. برخی از آنها ظاهری شبیه جوش های صورت و بدن دارند و رشد نمیکنند؛ ولی برخی دیگر شروع به رشد کرده و ممکن است قطرشان بین 2 میلیمتر تا 1 سانتی متر برسد. حتی اسکین تگ بزرگ به اندازه 5 سانتی متر هم در موارد نادر دیده میشود. منگوله های گوشتی در برخی موارد با پایه و ساقه کاملاً مشخص به پوست متصل شده اند و گاهی بدون پایه هستند. اسکین تگ در برخی موارد بدون ایجاد درد و به صورت خود به خود از پوست جدا شده و می افتند. اسکین تگ معمولاً باعث خارش پوست بدن یا درد نمیشود مگر این که تحت فشار یا ساییدگی قرار گرفته باشد.

مناطق ایجاد منگوله پوستی

افراد در معرض ریسک ابتلا به منگوله های پوستی

آیا منگوله پوستی واگیر دارد؟

این منگوله های پوستی بی خطر هستند و نکته ی بسیار مهم درباره ی آنها غیر مسری بودنشان است؛ یعنی با دست زدن از جایی از بدن به جای دیگر و یا به فرد دیگری سرایت نمی کنند.

درمان منگوله پوستی یا زائده گوشتی

باید به بیماران اطمینان داد که منگوله های پوستی بیماری خاصی نبوده و راه هایی برای درمان آن وجود دارد، از جمله:

  1. برداشتن تکه: ضایعات کوچک را می توان با قیچی کوچک عنبیه تیز برید. این روش معمولاً بلافاصله کار می کند و بسیار مؤثر است. برای کوچک ترین منگوله های پوستی استفاده از بیهوشی ضروری نیست.
  2. کرایوتراپی ضایعات پوستی : نیتروژن مایع را می توان مستقیماً یا به صورت اسپری از کرایوگان بر روی خال های گوشتی قرار داد. روش سرما درمانی معمولاً بسیار کارآمد است و دردناک نمی باشد. این یک روش بسیار مؤثر برای درمان چندین خال گوشتی است.
  3. تراشیدن: ممکن است منگوله های بزرگ تر پس از تزریق پایه ضایعه با بی حسی موضعی، با تراشیدن تراش یا تراشه برداشته شود.
  4. سوزاندن: برای ضایعات بسیار ریز کار می کند، خال های گوشتی کوچک و سطحی پوست با استفاده از الکترولیز، یک روش درمانی که شامل گرما و جریان الکتریکی است، می سوزند.

تشخیص منگوله پوستی یا زائده گوشتی

پزشکان اغلب می توانند منگوله های پوستی را به سادگی با معاینه تشخیص دهند. در صورت مشخص نبودن علت بروز آنها از منگوله های پوستی نمونه برداری شده و آن را زیر میکروسکوپ بررسی می کنند. به طور معمول پزشک، منگوله های پوستی برداشته شده را برای ارزیابی پاتولوژیک و بررسی علت دقیق آن به آزمایشگاه ارسال می کند. هیچ آزمایش، رادیوگرافی یا آزمایش تشخیصی خاص برای تشخیص منگوله های پوستی وجود ندارد. به همین دلیل پزشک می تواند آزمایشات دیگری را برای رد سایر علل احتمالی انجام دهد. همچنین می تواند آزمایشاتی برای بررسی بیماری های شناخته شده یا ایجادکننده اسکین تگ ها مانند دیابت یا سندرم متابولیک را انجام دهد.

این امر می تواند به معنی ارزیابی موارد زیر باشد:

 اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض منگوله پوستی یا زائده گوشتی

به جز مشکلات و نارسایی‌هایی که در وضعیت ظاهری فرد ایجاد می‌شود، منگوله‌های پوستی عامل نگران کننده دیگری را در پی نخواهند داشت. معمولاً منگوله‌های پوستی دارای هیچ گونه درد یا ناراحتی فیزیکی نیستند. این زائده‌های گوشتی در صورتی که به صورت مکرر تحریک شده و در اثر تماس با لباس یا دیگر بخش‌های بدن دستمالی شوند، می‌توانند باعث ایجاد علائمی شوند؛ اما در کل، مشکلاتی که در زیبایی ظاهری فرد ایجاد می‌شود، عاملی است که باعث سوق دادن افراد به درمان منگوله های پوستی می‌شوند. همچنین، گاهی نیز ممکن است به این دلیل برای درمان زائده های گوشتی اقدام شود که به دلیل تحریک شدن زیاد، قرمز یا سیاه شده و یا منجر به خونریزی شده باشند.

قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید، افزایش سن، برخی از بیماری ها و ... از علل اصلی ایجاد لک در زیر چشم هستند. لک زیر چشم بسته به علت ایجاد، با روشای مختلفی می تواند قابل درمان باشد که برای این مهم، نیاز به مراجعه به متخصص پوست الزامی می باشد. شما برای درمان لک زیر چشم در اصفهان می توانید به کلینیک تخصصی صدف مراجعه نمایید و از تکنیکهای قابل انجام در این مرکز برای رفع این عارضه استفاده نمایید. شما می‌ توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روشها و تعیین نوبت، با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ویژگی بهترین کلینیکهای پوستویژگی بهترین کلینیکهای پوست

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد ویژگی های بهترین کلینیک پوست و زیبایی در اصفهان در اختیار شما همشهریان عزیز قرار دهیم ... ادامه مطلب

قبل از تزریق ژل گونه این مطلب را بخوانیدقبل از تزریق ژل گونه این مطلب را بخوانید

گذشت زمان و افزایش سن، قرار گرفتن در معرض آلودگی ها، بیماری ها و بعضی از عوامل ارثی به تدریج باعث افتادگی پوست صورت شده و گونه ها را کم حجم می کنند. ... ادامه مطلب

مزایای درمان ترکیبی اندولیفت و سابسیژن برای جای جوشمزایای درمان ترکیبی اندولیفت و سابسیژن برای جای جوش

عوامل مختلفی باعث می شود که جای جوش بر روی صورت باقی بماند و هرکدام از این عوامل ممکن است باعث شود جای جوش عمیق تر و وسیع تر شکل بگیرد. ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین