منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / فریز درمانی پوست چیست؟

فریز درمانی پوست چیست؟

ضایعات و عارضه‌های پوستی یکی از آزاردهنده‌ترین عواملی است که می‌تواند زیبایی پوست را تحت تأثیر قرار دهند. فریز درمانی، سرما درمانی یا کرایوتراپی یک روش ساده و غیرتهاجمی است که در آن از نیتروژن مایع برای فریز کردن و از بین بردن توده‌ها و دانه‌هایی که بر روی سطح پوست ظاهر می‌شوند، استفاده می‌شود. این یک روش درمانی مؤثر برای ضایعات پوستی پیش سرطانی (کراتوزهای آکتینیک یا آکنه‌ای) و همچنین سایر بیماری‌های پوستی مانند زگیل، تگ‌های پوستی و خال می‌باشد. استفاده از نیتروژن مایع بر روی ضایعات پوستی به پزشک این امکان را می‌دهد تا سلول‌های آسیب دیده پوست را هدف قرار داده و آنها را در سطح سلولی از بین ببرند. بعد از فریز کردن، ناحیه آسیب دیده ممکن است تاول بزند و پوسته پوسته شود و باید طی سه تا شش هفته بهبود یابد.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد فریز درمانی پوست

مزایای فریز درمانی

  1. یکی از فواید کرایوتراپی کم تهاجمی بودن آن می باشد.
  2. قابل تکرار بودن این روش در افرادی که به دلیل مسائل و مشکلاتی نمی توانند از روش های پزشکی استفاده کنند، از جلسات مکرر کرایوتراپی می توانند بهره مند شوند.
  3. این روش دوره ریکاوری کوتاهی دارد و بهبودی بسیار سریع تر می باشد.
  4. برای کاهش درد در کرایوتراپی فقط از بیحسی موضعی استفاده می شود.
فریز درمانی پوست

روش‌های انجام کرایوتراپی

به طور کلی از سه روش برای سرما درمانی استفاده می‌شود که از قرار زیر هستند:

مراقبت های قبل از کرایوتراپی

قبل از درمان توجه کنید که محل درمان تمیز و عاری از هرگونه لوازم آرایشی و کرم های مختلف باشد. همچنین عدم استفاده از داروهای ضد انعقاد خون جهت بهبود عملکرد مناسب خواهد بود.

بعد از فریز درمانی پوست چه باید کرد؟

  1. ناحیه تحت درمان را می توان یک تا دو بار در روز به آرامی شستشو داد.
  2. ناحیه تحت درمان باید تمیز نگه داشته شود.
  3. در صورتی که ناحیه درمان در تماس با لباس قرار گیرد بهتر است پانسمان شود.
  4. از دستکاری کردن محل کرایوتراپی شده خودداری کنید.

موارد منع کرایوتراپی

در ابتدا باید توجه داشته باشید که حتماً باید پیش از انجام این روش تشخیص صحیح ضایعات پوستی انجام بگیرد؛ زیرا ممکن است برخی از ضایعات سرطانی باشند و با اعمال تغییرات بر روی آنها مشکلات دیگری به وجود بیاید. در موارد زیر باید احتیاط داشته باشید:

تعداد جلسات فریز درمانی

جلسات کرایو تراپی گاهی با یک درمان سرپایی و یک جلسه ای به انتها می رسد و گاهی نیز متناسب با نیاز بیمار به چندین جلسه طی چند ماه نیز به طول می انجامد. توجه داشته باشید که تعداد جلسات درمانی کاملاً به نوع ضایعات موجود در پوست افراد بستگی دارد .

هزینه فریز درمانی

هزینه کرایوتراپی یا سرمادرمانی، بستگی به عوامل مختلفی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کلینیک
  2. مهارت و تخصص پزشک
  3. میزان و شدت آسیب‌های پوستی
  4. تعداد جلسه‌های مورد نیاز و طول دوره درمان

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

عوارض فریز درمانی

اگرچه این روش درمانی عوارض کمی را به همراه دارد؛ اما کسی که از آن استفاده می‌کند ممکن است در هنگام انجماد، احساس درد خفیف کند و همچنین در منطقه‌ای که در معرض سرما قرار گرفته است، تاول ظاهر شود که بعداً از بین برود.

استفاده از لیزر کیوسوییچ یکی از اقدامات رایج در کلینیک های پوست و لیزر است که اغلب برای رفع ضایعات رنگدانه ای پوست، برخی خال ها و تاتوهای دائمی کاربرد دارد. این تکنولوژی در کلینیک صدف اصفهان تحت نظر متخصص پوست برای شما مراجعین محترم مورد استفاده قرار می گیرد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روشها و تعیین نوبت، با شماره تلفنهای 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :امین [ 1402-03-14 ]
سلام ،من مادرم ی خال افتاده بود گوشه لبش فریزش کرد دکتر چند جلسه الان نقطه اصلی خال پاک شده ولی اطرافش ی دایره بزرگ قهوه ای شده ، میشه گفت خالش پخش شده یا جای سوختگی براثر فریزه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق فیلر به لبتزریق فیلر به لب

تزریق فیلر لب حجم از دست رفته بافت پوست را بر می‌گرداند و تزریق فیلر لب برای حجیم کردن و خوش فرم نمودن طبیعی لب‌ ها انجام می‌ شود . ... ادامه مطلب

آیا ریزش مو قابل درمان است؟آیا ریزش مو قابل درمان است؟

در صورتی که تعادل بین رشد و ریزش مو به هم بخورد، یعنی ریزش مو ها بیشتر شود یا رشد مو ها توقف یابد، به طور کلی گفته می‌ شود که فرد دچار ریزش مو شده است. ... ادامه مطلب

بیماریهای خارش دار کدامند؟بیماریهای خارش دار کدامند؟

خارش پوست که به آن پروریت نیز می‌ گویند، یک حس آزاردهنده و نا خوشایند است و علل احتمالی آن عبارتند از بیماری‌ های داخلی و پوستی ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین