منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / بررسی روشهای غیر دارویی درمان ریزش مو

بررسی روشهای غیر دارویی درمان ریزش مو

آنچه در این مطلب میخوانید

برای درمان برخی از اختلالات سلامتی، مثل ریزش مو ، به صبر زیاد و کمی زمان نیاز است. اگر ریزش موی شما موقتی نبوده و ادامه پیدا کرد ، باید به دنبال راهکاری تاثیرگذار برای رشد مجدد موهای خود بیابید .

صفحه اینستاگرام کلینیک صدف

گیاهان دارویی

عصاره‌ی نخل اره‌ای و مکمل‌ها می‌توانند در زمینه‌ی کاهش ریزش مو و رشد مجدد آن موثر باشند، زیرا میزان تستوسترون را در تعادل نگه می‌دارند. هرچند نظرات بسیار متنوعی درباره‌ی تاثیر نخل اره‌ای وجود دارد، در مطالعات فواید آن برای رشد مو بارها به اثبات رسیده است .

ژینکو بیلوبا نیز موجب استحکام موها در طول تارمو می‌شود و به همین دلیل ریزش مو را کاهش می‌دهد. این گیاه همچنین گردش خون در ناحیه‌ی سر را تحریک می‌کند و فعالیت آنتی اکسیدان‌ها را بهبود می‌بخشد. اگر عصاره‌ی شما استاندارد باشد، می‌توانید بین ۴۰ تا ۸۰ میلی‌گرم از آن را روزانه سه بار به موهای خود بزنید .

کاهش استرس

کاهش استرس روزانه مستقیما رشد و سلامت موهای شما را، مثل دیگر اندام‌های بدن، تحت تاثیر مثبت خود قرار می‌ دهد . یوگا یکی از بهترین راهکارها برای کاهش استرس محسوب می‌شود . انجام تمرینات ورزشی روزانه هم برای کاهش استرس بسیار مفید است، علاوه بر این ورزش، گردش خون را نیز افزایش می‌دهد که از همین طریق هم به کاهش ریزش مو و رشد مجدد آنها کمک می‌ کند .

ایجاد تعادل در هورمون‌ ها

از رژیم غذایی گرفته تا ورزش و استفاده از گیاهان آداپتوژن، به دنبال راهی برای ایجاد تعادل در هورمون‌ها ی بدن خود باشید. این کار اختلالات هورمونی و تیروئید را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و در نتیجه ریزش مو را از بین می‌برد .

برای مطالعه بیشتر بخوانید : مزایا و معایب کاشت مو به روش fit

مواد غذایی مفید

قطعا برای درمان ریزش موی خود باید مصرف مواد غذایی سرشار از مواد مغذی و کامل را افزایش دهید. بین رژیم غذایی و سلامت موهای شما ارتباطی مستحکم وجود دارد. به عقیده‌ی بسیاری از پزشکان کلینیک صدف، اولین گزینه‌ای که باید برای تعیین میزان سلامت عمومی اشخاص مورد بررسی قرار داد، رژیم غذایی آنها است. برخی از مواد غذایی مفید برای سلامت مو عبارت اند از :

ماهی آزاد آب سرد

در ماهی‌های آزاد آب سرد مثل سالمون میزان زیادی اسید چرب امگا ۳ و مواد ضد التهاب وجود دارد که برای سلامتی بسیار مفید هستند .

گوشت گاو اورگانیک

پروتئین‌های سرشار ازآهن، مثل گوشت گاو، قطعا به سلامت موهای شما کمک می‌کند. فولیکول‌ها و ریشه‌های مو از خون تغذیه می‌کنند. اگر شما دچار فقر آهن باشید ( یعنی یکی از مهم‌ترین عوامل بوجود آورنده‌ی ریزش مو ) فولیکول‌ها از مواد مغذی خالی می‌شوند و این موضوع روی چرخه‌ی رشد و ریزش مو تاثیر منفی می‌گذارد.

سبزیجات سرشار از آهن

همچنین می‌توانید با مصرف سبزیجاتی مثل کلم، عدس، اسفناج و دیگر سبزیجات با رنگ تیره، میزان آهن خون خود را افزایش دهید.

مواد غذایی حاوی ویتامین C

مصرف میزان مناسبی از ویتامین C در برنامه‌ی غذایی بسیاری مهم است، زیرا این ویتامین یکی از قدرتمند‌ترین آنتی اکسیدان‌ها محسوب می‌شود.

مواد غذایی حاوی ویتامین

مواد غذایی سرشار از ویتامین A به حفظ سلامت پوست سر، که برای رشد مناسب موها ضروری است، کمک می‌کنند.

مواد غذایی حاوی بیوتین

اگر در رژیم غذایی شما به میزان کافی بیوتین وجود نداشته باشد، موها خشک و شکننده می‌شوند و در نهایت دچار ریزش‌های شدید می‌گردند. زرده‌ی تخم مرغ از بهترین منابع بیوتین است.

مواد غذایی حاوی زینک

زینک هم دیگر ماده‌ی معدنی است که بدن ما به آن احتیاج دارد. فقر زینک خود را به شکل ریزش مو نشان می‌دهد. تخمه کدو، نخود و گوشت گاو سرشار از زینک هستند.

مواد غذایی مضر

برای کاهش ریزش مو، بهتر است از خوردن این مواد غذایی صرف نظر کنید

مواد غذایی حساسیت زا

اگر مواد غذایی آلرژی زا بخورید، بدن شما واکنش‌های شدید از خود نشان می‌دهد. این مواد التهاب را افزایش می‌دهند که با رشد و سلامت موها مقابله می‌کند. نمونه‌هایی از این مواد غذایی شامل گلوتین، برخی از انواع محصولات لبنی، سویا، مواد غذایی حاوی نگه‌دارنده و ذرت می‌شوند‌.

اسید چرب‌های ترانس

چربی‌های ترانس نیز التهاب را افزایش می‌دهند و باعث ریزش مو می‌شوند‌. از روغن‌های گیاهی مثل روغن ذرت و سویا دور بمانید.

قند و شکر: عدم تعادل در میزان قند خون هم به افزایش التهاب و در نتیجه ریزش مو کمک می‌کند.
مواد غذایی فرآوری شده: در این خوراکی‌ها مواد شیمیایی وجود دارد که تعادل هورمون‌ها را بر هم می‌زنند.
الکل: الکل نیز با ایجاد مسمومیت کبد و افزایش التهاب‌، موجب ریزش موها می‌گردد‌.
کافئین: مصرف زیاد کافئین منجر به کاهش آب و رطوبت بدن و عدم تعادل در هورمون‌ها می‌شود .

مکمل‌ های طبیعی

مکمل‌ها هم می‌توانند در کاهش ریزش مو و رشد مجدد آنها موثر باشند
یک مولتی ویتامین مناسب برای مصرف روزانه‌، حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مثل ویتامین A ، C و E ، ویتامین‌های گروه B، برخی از مواد معدنی مثل منیزیم‌، کلسیم‌، زینک و سلنیوم می‌باشد‌.
مکمل‌های امگا ۳ مثل روغن ماهی‌، یک یا دو کپسول و یا یک قاشق غذا خوری در روز‌، به کاهش التهاب کمک می‌کند‌.
ویتامین C ، ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم‌، دو بار در روز‌، به عنوان آنتی‌اکسیدان
ال-لیزین ، ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم به صورت روزانه‌، برای پیشگیری از ریزش مو
ویتامین‌های B کمپلکس‌، یک قرص در روز‌، برای استرس

آب گوشت و یا آب قلم یکی دیگر از راهکارهای هوشمندانه برای افزایش رشد موها محسوب می‌شود‌. قلم سرشار از پروتئین‌، کلاژن‌ ، ژلاتین‌، گلوکوزامین‌، کندرویتین و دیگر مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت مو و دیگر اعضای بدن می‌باشد‌. تمامی این مواد علاوه بر مو‌، برای ناخن و پوست هم بسیار مفید هستند. می‌توانید از مکمل‌های این مواد هم استفاده کنید‌.

درمان ریزش مو در اصفهان

شامپوها و نرم کننده‌ ها

متخصصان مو روی انتخاب شامپویی طبیعی و سرشار از بیوتین تاکید دارند. بیوتین یکی از ویتامین‌های گروه B است که موجب استحکام مو ‌، پوست و ناخن‌ ها می‌ گردد‌. طبق مطالعات مصرف بیوتن خوراکی هم به استحکام مو و ناخن‌ ها کمک می‌کند‌.

دوش آب سرد

آب داغ رطوبت و چربی طبیعی موها را از بین می‌برد و آنها را خشک و شکننده می‌کند‌، به همین ترتیب هم ریزش آنها افزایش می‌یابد‌. پس برای دوش گرفتن درجه‌ی آب را کمی کاهش دهید‌.

کلینیک تخصصی صدف یکی از مجهز‌ترین و بهترین کلینیک‌های پوست و موی اصفهان می‌باشد که با بهره‌گیری از پزشکان مجرب و متخصص و همچنین مرغوب‌ترین ابزار و داروهای درمانی همواره تلاش کرده است که بهترین نتایج زیبایی را به مراجعین خود هدیه دهد. شما می‌توانید برای کاشت ابرو به کلینیک صدف مراجعه نمایید تا بهترین نتایج را کسب کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :جوائی [ 1402-06-15 ]
من چند مدته ریزش مو دارم و دسته دسته موهام میریزه بعد از حمام خیلی بیشتر میریزه البته نرم کننده هم استفاده میکنم چون جنس موهام وز هستش لطف میکنید بهم راهنمایی بدید برای درمان ریزش موهام

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جراحی زیبایی پلک در چه مواردی انجام میشود؟جراحی زیبایی پلک در چه مواردی انجام میشود؟

اگر شما کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی باشید؛ می‌توانید با انجام این عمل 8 تا 10 سال جوانتر شوید ... ادامه مطلب

علت و درمان درد ریشه موعلت و درمان درد ریشه مو

برای هر شخصی ممکن است درد ریشه مو اتفاق افتاده باشد. این درد تنها در اطراف فولیکول مو ایجاد میگردد که ربطی به تار مو ندارد. عوامل مختلفی در ایجاد درد ریشه مو دخیل هستند. ... ادامه مطلب

نحوه کاشت مو و مراحل رشد مو بعد از کاشتنحوه کاشت مو و مراحل رشد مو بعد از کاشت

امروزه بسیاری از افراد از ریزش مو رنج می برند، از این رو اقدامات لازم برای کاشت مو را در پی می گیرند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین