منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / چگونه ورم بعد از تزریق ژل را از بین ببریم؟

چگونه ورم بعد از تزریق ژل را از بین ببریم؟

ظهور علائم افزایش سن، برای اغلب افراد ناخوشایند است. کاهش انعطاف‌پذیری پوست، کاهش حجم بافت‌های بدن و البته افزایش چین و چروک‌ها، تنها بخشی از این علائم هستند. روش‌های مختلفی برای از بین بردن این علائم و یا کاهش آنها وجود دارد که تزریق ژل، یکی از این روش‌ها است.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق ژل به نواحی مختلف صورت، به جوانتر شدن و شادابی بیشتر چهره افراد کمک شایانی می نماید. با وجود مزایای فوق‌العاده ژل، انجام این کار عوارض مختلفی نیز دارد. به همین خاطر، باید نحوه مراقبت از پوست بعد از تزریق ژل را نیز فرا بگیرید. ایجاد تورم پوست صورت بعد از تزریق از رایج‌ترین عوارض تزریق ژل است. هرچند می‌توان با مراقبت صحیح، از بروز و یا افزایش این عارضه جلوگیری کرد.

کاربرد تزریق ژل

نحوه ی تزریق ژل

قبل از تزریق ژل صورت، ناحیه مورد نظر باید تمیز و روی آن بیحسی موضعی زده ‌شود. بسیاری از ژل‌ها حاوی لیدوکائین هستند که یک بیحس کننده ملایم است و برای کاهش ناراحتی در طول و بعد از تزریق به کار می‌رود. سپس پزشک یک مقدار دقیق از ژل را بر اساس مشکل ناحیه مورد نظر، زیر پوست تزریق می‌کند.

بیشتر بدانید : عوارض تزریق ژل

اقدامات قبل از تزریق ژل

  1. رعایت نکات قبل و بعد از تزریق ژل، موجب داشتن یک تزریق ایمن، دستیابی به بهترین نتایج از تزریق ژل و تسریع در روند بهبود فرد خواهد شد.
  2. مهم ترین اقدام برگزیدن یک پزشک خوب و باتجربه در زمینه تزریق ژل می باشد.
  3. در جلسه مشاوره پیش از تزریق ژل، تمامی انتظارات خود از تزریق ژل را با پزشک خود در میان بگذارید.
  4. در صورت استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی، به مدت 14 روز قبل از تزریق ژل مصرف آن ها را متوقف نمایید.
  5. از مصرف داروهایی مانند بروفن که موجب انعقاد و رقیق شدن خون می گردند، به مدت 2 هفته قبل از تزریق ژل اجتناب نمایید.
  6. چنانچه به دارو یا ماده خاصی حساسیت دارید یا داروی خاصی مصرف کرده و به بیماری مزمنی ابتلا دارید، حتماً پزشک خود را در جریان بگذارید.
  7. بهتر است که خانم ها هنگام مراجعه به کلینیک جهت تزریق ژل، آرایش نکنند.
ورم بعد از تزریق ژل

مراقبت بعد از تزریق ژل

نحوه رفع ورم بعد از تزریق ژل

برای کاهش تورم بعد از تزریق فیلر و کبودی‌های ناشی از آن، رعایت برخی نکات قبل و بعد از عمل ضروری و لازم است که توصیه می‌شود این نکات را مطالعه کرده و به آنها عمل کنید تا احتمال بروز این عوارض به حداقل برسد:

  1. مصرف برخی دارو‌ها قبل از تزریق فیلر ، احتمال وقوع عوارض را افزایش می‌دهد. پس بهتر است مصرف دارو‌هایی که تجویز پزشک معالج نیستند را یک هفته قبل از تزریق ژل کنار بگذارید و درباره آنها با پزشک خود مشورت کنید. در این میان، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون باید به مدت یک هفته قبل از تزریق قطع شوند تا خون‌مرگی رخ ندهد.
  2. اگر تبخال زده‌اید چند روز قبل از تزریق ژل به پزشک خود اطلاع دهید تا دارو‌های لازم را برای پیشگیری از افزایش و شیوع آن تجویز کند.
  3. مصرف آناناس تازه قبل و بعد از انجام تزریق فیلر، به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کند.
  4. پس از اتمام تزریق ژل، بلافاصله روی ناحیه مورد نظر از بدن یخ بگذارید. انجام این کار تا حد ممکن از بروز کبودی و ورم جلوگیری می‌کند. البته کیسه یخ باید داخل پارچه قرار گرفته و تماس مستقیم با پوست نداشته باشد.
  5. تا یک هفته پوست خود را در معرض تابش آفتاب قرار ندهید و هنگامی که می‌خواهید به خارج از منزل بروید از کلاه یا کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
  6. توصیه می‌شود از خاراندن، مالش و اعمال فشار بر مناطقی که تزریق ژل صورت گرفته است به شدت اجتناب کنید. رعایت نکردن این موضوع باعث خارش، سوزش و متورم شدن پوست بعد از تزریق ژل خواهد شد. همچنین احتمال جابه‌جا شدن ژل در زیر پوست افزایش پیدا می‌کند.

مدت زمان ماندگاری ژل

میزان ماندگاری تزریق به شرایط جسمانی و واکنش بدن فرد، بستگی دارد. به طور معمول ماندگاری فیلر تزریق شده بین ۶ الی ۱۸ ماه متغیر است.

 اينستاگرام کلينيک صدف

کاندید نامناسب تزریق ژل

عوارض جانبی تزریق ژل

مهمترین عوارض جانبی تزریق ژل که طبیعی بوده و بعد از چند روز برطرف می‌شوند عبارتند از:

  1. ورم بعد از تزریق فیلر
  2. التهاب و کبودی
  3. درد در ناحیه تزریق

هزینه تزریق ژل

هزینه تزریق ژل به عواملی همچون دستمزد پزشک، میزان ژل مصرفی و غیره بستگی داشته و پیش از معاینه دقیق بیمار نمی توان هزینه مشخصی را برای او تعیین نمود.

برای آگاهی از روشهای تخلیه ژل پاژ کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا رستمی [ 1403-01-31 ]
من ژل لب و خط لب تزریق کردم ولی قیافم خیلی بد شده و سری قبل اینجوری نبودم و یه کم ورم داشت ولی الان لبهام در حد ترکیدن شده از التهاب و خط لبم ورم کرده و برای خودم قیافم قابل تحمل نیست خواستم بپرسم این ورم طبیعیه و چقد زمان میبره خوب بشه اگه همینجور بمونه قابل تحمل برام نیست چطور تخلیه کنم

بهاره مطهر [ 1402-08-14 ]
من ژل لب تزربق کرده بودم لب هام خیلی ورم کرد و واقعا زشت شده بود ولی بعد از یک هفته همون ورم لب خوابید برای تزریق ژل لب باید صبور بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اوزون تراپی مو چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟اوزون تراپی مو چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

اوزون تراپی مو یکی از روش های مدرن تقویت موی سر است که امروزه در بسیاری از کلینیک ها انجام می شود. اوزون تشکیل شده است از یک مولکول اکسیژن همراه با یک ... ادامه مطلب

آیا ریزش مو قابل درمان است؟آیا ریزش مو قابل درمان است؟

در صورتی که تعادل بین رشد و ریزش مو به هم بخورد، یعنی ریزش مو ها بیشتر شود یا رشد مو ها توقف یابد، به طور کلی گفته می‌ شود که فرد دچار ریزش مو شده است. ... ادامه مطلب

لیزر ان دیاگ برای درمان عروق واریسیلیزر ان دیاگ برای درمان عروق واریسی

واریس، شایع ترین بیماری عروقی انسان است. یکی از روشهای رفع و درمان واریس، لیزر ان دیاگ می باشد که با استفاده از این لیزر میتوان ضایعات عروقی واریس را درمان کرد ... ادامه مطلب

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین