منو اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف - تلفن : 8 - 32240827 | 32214564
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال یا میکرونیدلینگ

جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال یا میکرونیدلینگ

آنچه در این مطلب میخوانید

اصولاً امواج رادیو فرکوئنسی چه امواجی هستند؟

به زبان ساده این امواج طیفی از امواج الکترومغناطیس می‌باشند که برای عملکرد نیاز به گیرنده و فرستنده دارند(مثل امواج رادیو). وقتی این امواج در بافت پوست رد و بدل شوند تولید گرما می‌کنند که از این اثر در جوانسازی پوست استفاده می‌شود.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

پدیده پیری پوست چگونه اتفاق می‌ افتد؟

قسمت میانی پوست که درم نام دارد مسوول استحکام و قوام پوست است. این بخش از رشته‌هایی به نام کلاژن و الاستین تشکیل شده است. با افزایش سن و عوامل دیگری مثل آفتاب و سیگار این رشته‌ها تغییر شکل می‌دهند و در پوست کاهش می‌یابند که نمود بیرونی آن ایجاد شلی پوست و چین وچروک پوست در آن می‌ باشد.

مکانیسم عمل آر اف فرکشنال (Fractional RF) چیست؟

این سیستم که گاهی به آن MFR مخفف microneedle fractional RF هم می‌گویند به این صورت عمل می‌کند که سوزن‌های بسیار ظریف وارد پوست می‌شود که بین آنها امواج رادیویی مبادله می‌شود این مساله باعث ایجاد گرما در بخش درم پوست می‌شود که این گرما باعث ایجاد کلاٰٰژن جدید و اتقباض کلاژن‌ های قدیمی می‌شود. کلمه فرکشنال به معنی بخش و قسمت می‌باشد به این معنی که فقط بخش‌هایی از پوست حرارت می‌بیند و بخش عمده‌ای در معرض حرارت قرار نمی‌گیرد. این مساله باعث می‌شود که عوارض آر اف فرکشنال کمتر شود.

کاربردهای فراکشنال آر اف چیست؟

مهمترین کاربرد فرکشنال آر اف در سفت کردن پوست (Skin Tightening) و درمان شلی پوست (Skin Laxity) است. در واقع آر اف این قابلیت را دارد که یک لیفتینگ بدون جراحی برای پوست ایجاد کند. این اثر به دو صورت ظاهر می‌شود یکی چند روز بعد از آر اف و یکی سه تا چهار هفته بعد که اثر دوم چندین سال دوام دارد. این اثر آر اف به قدری واضح است که می‌توان از آن برای بالا بردن ابرو (brow lift) و درمان افتادگی پلک هم استفاده کرد (البته برای این کار لازم است که RF در مناطق خاص انجام شود).

یکی از کاربردهای مهم میکرونیدل آر اف سفت کردن غبغب و ناحیه فک می‌باشد. این اثر بخصوص در خانم‌ها بسیار چشمگیر است به طوری که بعد از یک یا دو جلسه واضحاً از سفت شدن غبغب و ناحیه فک ابراز رضایت دارند. ارزش این کار وقتی مشخص می‌شود که این اثر را با لیزر لیپولیزر مقایسه نماییم. با توجه با اینکه لیزر لیپولیز عمل تهاجمی است و احتمال عوارض نیز وجود دارد، آراف به عنوان یک روش کاملاً غیر تهاجمی و بدون عارضه روش بسیار مناسبی است.

آر اف برای سفت کردن پوست گردن نیز عالی عمل می‌کند. با توجه به نازکی پوست گردن می‌توان گفت که آراف برای سفت کردن پوست گردن رقیبی ندارد.

آر اف فرکشنال در درمان چروک‌ های پوستی اثر بسیار خوبی دارد. این اثر به حدی است که افرادی که آر اف انجام داده‌اند فقط بعد از یک ماه از درمان چروک‌ های دور چشم خود شگفت زده می‌‌شوند.

کاربرد بعدی در درمان ترشح بیش از حد چربی پوست (Excessive Sebum Secretion) و درمان منافذ باز پوستی (Enlarged Pores) است. در یک بررسی فقط کاهش حدود ۸۰-۷۰ درصد ترشح چربی صورت فقط بعد از یک جلسه آر اف مشاهده شده است. تنگ شدن منافذ پوستی معمولاً نسبی است ولی برای اکثر بیماران قابل قبول است.

کاربرد دیگر درمان جوش صورت فعال است. هنگام درمان جوش صورت امکان تشدید موقت آن پس از درمان وجود دارد. نکته جالب این است که خانم‌های که بر اثر مشکلات هورمونی در سنین ۴۰-۳۰ سال هنوز جوش صورت دارند وقتی برای جوانسازی صورت آر اف انجام می‌دهند از کاهش جوش‌های صورت بسیار ابراز رضایت می‌کنند.
یکی از کاربردها آر اف درمان اسکار های آکنه (Acne Scar) است. آر اف به طور خاص در اسکارهای عمقی بسیار موثر است.این کاربرد در ترکیب با لیزر فرکشنال co2 اثر هم افزایی زیادی دارد. حسن RF این است که پس از آن نیاز به مراقبت کمتر بوده و فرد بلافاصله می‌تواند سر کار برود. درمان پوست‌های سبزه با آر اف برخلاف لیزر مشکلی ایجاد نمی‌کند.

یکی از جالب‌ترین کاربردهای آر اف درمان تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل است. در بررسی‌های انجام شده این اثر طولانی مدت است ولی براساس مکانیسم اثر شاید دایمی هم باشد. برای افرادی که از بوی بد عرق هم شکایت دارند این درمان مفید است.

این تکنولوژی در درمان ترک‌ های پوستی (striae ) نیز اثر فوق العاده‌ای دارد به طوری که شاید بتوان گفت بهترین روش درمان استریا آراف است. البته این اثر نسبی است به این معنی که ترک‌ های پوستی به طور کامل از بین نمی‌روند ولی وضوح کمتری پیدا می‌کنند ولی خطوطی که روی استریا وجود دارد کاملاً از بین می‌رود. نکته جالب در مورد آراف استریا این است که اکثر بیمارانی که برای درمان استریا آراف انجام می‌دهند از سفت شدن پوست همان ناحیه ابراز رضایت دارند. این اثر در ناحیه شکم، ران یا سینه‌ها برای بسیاری از افراد ایده آل است.

جوانسازی با آر اف فرکشنال در اصفهان

انجام رادیوفرکونسی سوزنی برای چه افرادی ممنوع است؟

افرادی که از باطری قلب ( پیس میکر ) و یا دفیبریلاتور قلب استفاده می‌نمایند .
ابتلای پوست منطقه درمان به بیماری التهابی شدید پوستی
مبتلایان به اختلال انعقادی و تاخیر در بند آمدن خون
مبتلایان به دیابت که قند خونشان کنترل نیست یا دچار عوارض ناشی از دیابت باشند

سابقه و استعداد ایجاد کلوئید یا گوشت اضافه
خانم‌های باردار
ابتلا به فشار خون بالای درمان نشده
حساسیت به فلز طلای به کار رفته در سوزن‌های دستگاه

مزایای این روش چیست؟

مهمترین مزیت آر اف این است که انرژی دقیقاً به درم داده می‌شود. به همین دلیل به لایه سطحی پوست هیچ آسیبی نمی‌رسد و فقط پوست ۲۴-۴۸ ساعت ممکن است قرمز باشد. این مزیت همچنین باعث می‌شود که این عمل در افراد با پوست سبزه هم قابل انجام باشد و در فصول گرم سال هم قابل انجام باشد. بازگشت سریع به سر کار بدون استراحت نیز از مزایای آر اف است.

مراحل انجام آر اف فرکشنال چگونه است؟

بهتر است در روز درمان، خانم‌ها با پوست تمیز و بدون آرایش، و آقایان با صورت اصلاح شده مراجعه نمایند .ناحیه درمان با کرم‌های بی‌حسی موضعی پوشانده خواهد شد‌. بعد از ۳۰-۲۰ دقیقه پوست محل درمان شسته شده و ضدعفونی خواهد شد. جلسه درمانی بسته به محل درمان حدود ۲۵-۱۰ دقیقه طول خواهد کشید.قبل از شروع درمان هر فردی یک سری مخصوص خریداری می‌کند. هرسری یا تیپ دستگاه برای جلوگیری از انتقال بیماری تنها جهت یک فرد قابل استفاده بوده و استفاده از آن جهت شخص دیگر(حتی نزدیکان) ممنوع است‌. بعد از درمان می‌توان با استفاده از کیسه یخ پوست را خنک و آرام نمود. استفاده از کرم ترمیم بعد از کیسه یخ به کاهش سریع تر التهاب پوست کمک می‌کند .

مراقبت‌ های بعد از درمان چگونه است؟

مصرف ضد آفتاب بلافاصله بعد از درمان شروع می‌شود و مصرف منظم آن ضروری است .
شستشوی ملایم پوست در روز درمان مجاز است ولی از مصرف شوینده‌های قوی خودداری کنید.
در ۲۴ساعت اول بهتر است از استحمام‌، سونا و استخر خودداری نمائید .
در صورتی که از کرم‌های شب‌، ضد چروک‌ها‌، لایه‌ بردارها و کرم‌های لک بر استفاده می‌کنید بهتر است تا رفع التهاب پوست از مصرف آنها خودداری نمائید .
بهتر است به مدت یک هفته شب‌ها از یک کرم ترمیم استفاده نمایید.

از چه زمانی می‌ توانیم تغییرات درمانی را مشاهده کنیم؟

مشاهده تغییرات درمانی بر اساس تغییرات کلاژن در پوست می‌باشد. اولین تغییرات در کلاژن حدود ۳ هفته بعد از جلسه درمانی شروع می‌شود و بعد از ۳ ماه به حداکثر شدت خود می‌رسد ولی بعد از آن هم همچنان ادامه دارد. بنابراین تغییرات اولیه ۳-۲ هفته بعد از درمان دیده می‌شود ولی تغییرات اساسی ناشی از درمان در ماه سوم بعد از درمان به حداکثر می‌رسد ولی حتی بعد از آن نیز ادامه خواهد یافت‌.

تعداد جلسات درمانی و فواصل جلسات چقدر است؟

تعداد جلسات بسته به هدف درمانی و شدت درگیری پوست متفاوت است. برای جوانسازی و لیفتینگ پوست صورت بین ۳-۱ جلسه درمانی با فاصله یکماه توصیه می‌شود. تکرار جلسات زودتر از ۲ هفته توصیه نمی‌شود. در صورت تمایل می‌توان جلسات درمانی را هر ۶ ماه یکبا ر تکرار کرد‌.

آیا می‌ توان آر اف فرکشنال را با لیزر فرکشنال CO2 مقایسه کرد؟

این دو تکنولوژی هر دو برای جوانسازی پوست به کار می‌روند که مکانیسم و اثرات متفاوتی دارند.
درصد بهبودی ناشی از فرکشنال رادیوفرکونسی در درمان شل شدگی و افتادگی پوست بیشتر از لیزر فرکشنال است
میزان بهبودی اسکارهای آکنه (جوش) و اسکارهای جراحی و بخیه سطحی با لیزر فرکشنال دی اکسیدکربن بیش از فرکشنال رادیوفرکونسی است. در مورد نوع عمقی این ضایعات (جای جوش و اسکار زخم) معمولاً آر اف فرکشنال اثر بهتری دارد.
برای فصول گرم سال و افرادی که پوست سبزه دارند RF بهتر است
برای افرادی که امکان استراحت بعد از درمان را ندارند و می‌خواهند سریع به سرکار برگردند RF بهتر است
در صورت امکان ترکیب این دو روش اثر فوق العاده ای در درمان مشاهده می‌شود.

اثرات آر اف فرکشنال به طور خلاصه به شرح زیر می‌ باشد:

تحریک تولید کلاژن در پوست و در نتیجه سفت کردن پوست
حذف یا کاهش خطوط پاکلاغی دورچشم یا خطوط دور دهان
حذف یا کاهش خطوط پیشانی یا اخم
کمک به جذب داروهای موضعی پوست
کاهش نمای چروک، لک‌های پوستی و آسیب‌های ناشی از آفتاب
درمان اسکار آکنه و آبله مرغان
کاهش نمای اسکار و ترک‌های پوستی(استریا)
کاهش نمای منافذ باز پوستی
کمک به روزاسه (قرمزی) و عروق ریز پوستی

کلینیک پوست و کاشت مو ی صدف یکی از بهترین کلینیک‌های پوست و زیبایی در اصفهان می‌باشد که علاوه بر زیبایی به سلامتی بیماران خود بسیار اهمیت می‌دهد، همچنین اگر به دنبال جوانسازی پوست صورت و یا جوانسازی دست‌ ها یتان هستید ما به شما تزریق ژل توسط متخصصان مجرب در کلینیک صدف را پیشنهاد می‌دهیم.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف
تلفن : 32240827 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تاثیر تزریق فیلر و ژل در زیباییتاثیر تزریق فیلر و ژل در زیبایی

تزریق ژل یا استفاده از سایر روش‌ های تزریق فیلرهای پوستی حجم از دست رفته صورت را جبران و چین و چروک‌ های صورت را صاف می کنند . ... ادامه مطلب

توصیه های پس از لیزر موهای زائدتوصیه های پس از لیزر موهای زائد

یکی از موضوعات مهمی که در زیبایی و البته بهداشت افراد وجود دارد حذف موهای زائد است. روش لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه ی نوری لیزر بر پوست تابانده می شود ... ادامه مطلب

رادیوسرجری چه روشی است؟رادیوسرجری چه روشی است؟

رادیو سرجری ضایعات پوست یکی از روش هایی است که متخصصان در بسیاری از موارد برای رفع عواملی که بر روی پوست مزاحمت ایجاد میکنند توصیه میکنند. ... ادامه مطلب

کلینیک پوست صدف

کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست ، لیزر و پیوند مو در شهر زیبای اصفهان میباشد.
کلینیک صدف در سال 1389 با اخذ مجوز رسمي از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مديريت و مسئوليت فني خانم دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ومو ،استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاسیس و راه اندازی گردید.
هدف ما استفاده از جديدترين و پيشرفته ترين دستاوردهاي دانش و تکنولوژي در محيطي مدرن و آرام بخش براي ارائه بهترين خدمات در حوزه پوست، مو و زيبايي و مطابق با استانداردهاي FDA و وزارت بهداشت و درمان مي باشد.
اين کلينيک با بهره گيري از همکاران متخصص و مجرب در رشته پوست، مو، زيبايي و ليزر و تناسب اندام خدمات خود را ارائه مي دهد. کلینیک صدف مجهز به کلیه دستگاههای تخصصی در زمینه پوست و مو و جوانسازی که مورد تایید پزشکان متخصص پوست و مو است، میباشد.
انواع خدمات با مناسب ترین تعرفه در محیطی کاملا زیبا، آرام توسط پزشکان مجرب و متخصصین با جدیدترین متد روز دنیا ارائه میگردد.
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین